Cercador
Llista categories
Detall intervenció
Conte VI.Comentaris i veredicte
Intervenció de: minerva | 31-12-2006
Primer de tot agrair-vos molt sincerament la vostra participació al conte. També vull agrair-vos la magnífica estona que he passat, deixant volar la meva imaginació, gràcies a vosaltres.
Sens dubte heu mostrat molta imaginació i creativitat!.
Josep, has escrit un conte preciós molt adequat per aquestes dates, amb el punt de misteri necessari i moralina final. A més, has tingut la gosadia d’explicar el perquè de les diferents dates a l’hora de repartir els regals als nens, amb una inventiva increïble. Amb el teu conte he retornat a la infantesa i he gaudit d’una aventura amb na Croacra i na Pillani. Has mostrat tenir molta imaginació sobretot a l’hora de cercar noms pels teus personatges i fins i tot a l’hora de crear-los!: m’han encantat els Estovirons, fins i tot els he vist embolicant els regals!
Per a mi ha estat un plaer immens llegir el teu conte farcit de paraules de la teva terra, algunes de les quals (he de confesar) he hagut d’anar a buscar al diccionari. Gràcies, doncs. Penso però que el podries haver fet una miqueta més llarg i entretenir-te potser en alguna descripció per donar-li una ambientació encara més fantàstica i explotar les idees que has creat, i t’animo a que ho facis si et ve de gust: la història s’ho val i volem saber més sobre els Estovirons i sobre els animalons que has inventat!
Bruixot, el teu conte va in crescendo a mida que el llegeixes. S’inicia innocentment amb una descripció d’una situació aparentment quotidiana i és a la meitat del conte quan comencen a brillar les espurnes de la fantasia. Dues coses m’han agradat especialment: el fet que l’accés al teu món fantàstic sigui permés, només, als que tenen prou imaginació i, sobretot, el final, on el protagonista fa allò que molts de nosaltres (així com el pare de l’Enric) voldríem haver fet. Potser és aquest el punt més àlgid, allà on expresses el punt màxim de fantasia: tots imaginem coses però molt pocs són capaços de creure-hi i dur-ho a terme!. Resaltar també els teus personatges imaginaris... són nens! Aquesta idea m’ha semblat esplèndida. No t’ha calgut creat cap personatge inventat sinó que has situat el pes de la història en els nens (igual també que en Josep Bonnín). Està clar que els dos heu sabut copsar el fet que l’essència de la fantasia i la imaginació està en tots nosaltres o, al menys, hi estava fa uns quants anys... només cal retrobar-la i deixar-se guiar per ella.
Sense més preludis dir-vos que el finalista d’aquest conte és
En Josep Bonnín
I el guanyador
En Bruixot!!!
Espero que durant l’any 2007 pogueu complir totes aquelles fantasies que sempre heu somiat!
Respostes
-
RE: Felicitats Bruixot i gràcies Minerva pel comentaris
Josep Bonnín Segura | 31/12/2006 a les 11:05
He de reconeíxer que tens rao amb l'apreciació que fas al final. S'hagués pogut acurar més els detalls de l'ambientació i descripció dels personatges, inclusiu dels estovirons. La veritat és que anava una mica de bòlit, i malgrat tot em feia molta il.lusió participar amb el conte. Podria ser que per aquest motiu, no hagi cuidat l'ambientació i les descripcions com caldria. Per altre banda, m'encanta que t'hagia arribat el que pretenia en el conte, transportar un altre cop a la infantesa i que fos un nin el protagonista de l'aventtura.
Rebeu una forta aferrada pel coll del darrer dia de l'any 2006 i un desitg de que el 2007 vengui carregat d'il.lusions i molta bona energia per dur a terme tots els projectes i somnis.
Josep- Keops el beduí d'Al-Mayurka
Respon a aquesta intervenció
Nous recomanats editora
Últims comentats
- UN MATÍ QUALSEVOL (2 comentaris)
- Testimoni al darrer poblat (IV) (2 comentaris)
- Parlant sol (2 comentaris)
- Deconstrucció (1 comentaris)
- La sal de les ferides 42/60 (1 comentaris)
- EN UN PAIS ORIENTAL, .... (1 comentaris)
- Piranda (3 comentaris)
- Caient com mosques. (1 comentaris)
- Confessions inconfessables. [text no creat amb IA] (1 comentaris)
- La sal de les ferides 41/60 (1 comentaris)
Nous més llegits
- Una part de mi es va quedar amb tu, i una part de tu viurà sempre amb mi (6242 lectures)
- Sobre les inquietuds (488 lectures)
- L’EFECTE DELS NEUTRONS SOBRE L’EXTREMA DRETA (276 lectures)
- POLS DE LLUM (261 lectures)
- PROTOCOL DE CURES (197 lectures)
- Confiança en les Alternatives (194 lectures)
- La impudícia del vestit (157 lectures)
- Els misteris de la creació literària. [text no creat amb IA] (148 lectures)
- El fals temps d'ahir (140 lectures)
- Resar o renegar? [text no creat amb IA] (130 lectures)
Nous més comentats
- L’EFECTE DELS NEUTRONS SOBRE L’EXTREMA DRETA (5 comentaris)
- POLS DE LLUM (4 comentaris)
- PROTOCOL DE CURES (3 comentaris)
- Resar o renegar? [text no creat amb IA] (3 comentaris)
- Novel·les episòdiques de temàtica matemàtica. [text no creat amb IA] (3 comentaris)
- El fals temps d'ahir (3 comentaris)
- Els misteris de la creació literària. [text no creat amb IA] (2 comentaris)
- UN MATÍ QUALSEVOL (2 comentaris)
- La sal de les ferides 40/60 (2 comentaris)
- La impudícia del vestit (2 comentaris)
Nous més votats
- PROTOCOL DE CURES (Agrada a 4 relataires)
- L’EFECTE DELS NEUTRONS SOBRE L’EXTREMA DRETA (Agrada a 3 relataires)
- UN MATÍ QUALSEVOL (Agrada a 3 relataires)
- POLS DE LLUM (Agrada a 3 relataires)
- La sal de les ferides 40/60 (Agrada a 2 relataires)
- La sal de les ferides 41/60 (Agrada a 2 relataires)
- A ulls clucs (Agrada a 2 relataires)
- Una part de mi es va quedar amb tu, i una part de tu viurà sempre amb mi (Agrada a 1 relataires)
- La impudícia del vestit (Agrada a 1 relataires)
- Les flors que culls (Agrada a 1 relataires)