La covardia del drac

Un relat de: Sergi Yagüe Garcia

Et mira des del seu cau d'odi,
Des del seu cau de covardia.
Et mira amb els ulls del drac
Que es disfressà de príncep un dia.

Les seves mans son les urpes
Que t'esgarrapen els dies,
La seva veu és la flama
Que t'omple el cor d'agonia

Et va regalar una rosa
I et vas clavar les espines
Et va mostrar les tortures
Que ningú ha escrit a cap llibre.

Et mira des del seu cau d'odi,
Des del seu cau de covardia,
Et mira amb els ulls del drac
Que es disfressà de príncep un dia.

Però ara els seus ulls no hi veuen
Jeu al terra, el rostre tort;
Les seves mans no et fereixen,
El drac és mort, el drac és mort!

Et va regalar una rosa
I et va fer un taüt d'espines,
Ara ja no serà més el drac
Que es disfressà de príncep un dia.


Comentaris

  • M'encanta.[Ofensiu]
    unicorn_gris | 18-06-2014 | Valoració: 9

    És un bon relat.

    Resulta que el drac era una metàfora que tractava del príncep. Molt enginyós.

    I la poesia ben feta i agradable de llegir.

    Al final el drac, com a ésser dolent, va perdre... li està bé.

    Felicitats pel relat.

    A reveure.

  • m'encanta[Ofensiu]
    Mar | 20-11-2011

    reitero: m'encanta

  • s'ha de musicar[Ofensiu]
    Rogal Mar | 31-01-2011 | Valoració: 9

    Mentre llegia el poema me n'he adonat com l'anava mig cantat, i crec que amb una bonica melodia, i una veu femenina, aquest escrit, s'hauria de musicar.

  • curiositats[Ofensiu]
    ambelma | 07-04-2009 | Valoració: 10

    fa pocs dies que vaig publicar un relat, sobre un drac i vaig pensar sense saber de l'existència del teu relat, en el mateix tipus de drac. El meu encara és viu, tot i que no per mi.
    m'agradat molt el teu relat,si l'hagues llegit abans pot ser ja no hages sentit la necessitat d'escriure el meu, ja que m'identifico amb la interpretació que faig del teu...
    besos

  • indefinida | 04-10-2006 | Valoració: 10

    Senzillament m'ha encantat!

  • AnNna | 06-04-2005 | Valoració: 10

    que maco! anava llegint i anava pensant: uau! si és perfecte! de veritat que m'ha agradat molt! ja és a preferits! no ho sé... ;)
    gràcies!

    AnNna

  • colpidor[Ofensiu]
    Shu Hua | 13-01-2005 | Valoració: 10

    un poema fort, tendre, colpidor i ... no sé, que m'agrada.

  • Gràcies![Ofensiu]
    Lorelei | 04-05-2004

    Per recordar-te de les dones i també dels homes que alguna vegada de la nostra vida hem patit maltractaments. I t´asseguro que tot el que expresses, i millor encara, tot el que ens fas sentir a cadascun de nosaltres, personalment, es fa curt a l´hora d´explicar el que és que et maltractin. Crec que només unes paraules ben triades i ben moldejades pels sentiments d´una persona amb esperit poden acostar-se a l´infern que suposen els maltractaments.
    Jo els vaig patir fa més de set anys, i t´asseguro que, aleshores, quan aquests actes infestos tot just començaven a saber-se, va ésser molt difícil fugir-ne definitivament. Per sort, ho vaig poder fer, però en vaig pagar un preu molt alt: em va costar molt tornar a descobrir la tendresa, la defugia. Encara avui, després de set anys em descobreixo a mi mateixa esquivant-la, ara sí, ja molt de tant en tant.
    Gràcies per recordar-nos que aquest avern existeix i que li hem de fer front!!!

  • Enhorabona[Ofensiu]
    kukisu | 03-05-2004

    Sergi, no sols et felicito per haver obtingut aquest premi, sinó que penso que podem felicitar-nos tots per comptar amb col·laboracions tan valuoses com la teva. Moltes gràcies.

  • Per molts anys![Ofensiu]
    Carme Cabús | 03-05-2004

    Hola Sergi,
    Vull felicitar-te per haver guanyat el Concurs Sant Jordi. El teu poema m'agrada i crec que se'l mereix.
    Una abraçada,
    Carme

  • Emocionant[Ofensiu]
    FanFan | 30-04-2004 | Valoració: 8

    Havia llegit aquest relat però no l'havia votat. Com que he vist que el concurs està empatat i emocionant he volgut donar-te el meu vot perquè considero que mereixes guanyar.

    Molta sort!

  • a un autor amb futur[Ofensiu]
    aneris | 16-04-2004 | Valoració: 8

    Sergi, he llegit detingudament alguns dels teus relats en aquesta pagina, i crec que és just dedicar-te el meu vot en el cas de "la covardia del drac", donat que a part de tractar el tema de St.Jordi, també tractes molt correctament i de forma simbòlica un tema com el dels maltractaments, malhauradament massa habitual avuí dia.
    A més, crec merescut el fet de felicitar-te pels teus articles de critica a la revista "El Pregó" de Terrassa, donat que els llegeixo amb molt d'entusisme cada setmana, amb la certesa que, un cop més, tractaràs un nou tema interessant i d'actualitat de forma intel.ligent.

    Segueix en aquesta línia, crec que faràs un bon camí!!

Valoració mitja: 9.22