SOMNIS

Un relat de: Nonna_Carme


MARIA

Feia temps que el somriure de la Maria no es perfilava amb tanta nitidesa en el seu rostre i el cos , sense la feixuga càrrega dels darrers temps, semblava més lleuger, gairebé ingràvid. La porta de l’hospital , que tantes i tantes vegades travessà amb un nus d’angoixa que li oprimia les entranyes , aquell dia donava pas a una nova vida , a una vida plaent a l’abast de la mà.
El Doctor Ferràn , amb un somrís obert i franc li comunicava la bona notícia :
_ Et dono d’alta, Maria. Fins d’aquí un any no vull tornar-te a veure._El carcinoma no ha deixat seqüeles i tan sols et controlarem regularment._

Ara sí ! Ara ja podrien , el Marcel i ella , viatjar a la Itàlia dels seus somnis !!Sols i fent un paradís íntim del Peugeot 207, dins del qual cada instant era una meravellosa realitat, anirien a Florència i , embriacs d’art , voltarien la ciutat : el Piazzale Michelangelo , els jardins de Bóboli , la galeria dels Uffizi , la galeria de la Acadèmia ... A Venècia recorrerien els estrets carrerons que els portarien a la majestuosa plaça de San Marco i, viatjant en el “ vaporetto” admirarien els sumptuosos palaus que ombregen el Gran Canal... Visitarien Roma, explícita crítica d’un passat fastuós però cruel : El Coliseo romano , la Fontana di Trevi , el barri del Trastevere... i tal vegada arribarien a Pompeia, silenciosa .petjada d’un temps opulent i tràgic .
Ara tenien tot el temps del mon!!!


JORDI

Hom diria que en Jordi era un xicot afortunat. Intel-ligent , afable, treballador i d’ aparença més que agradable.
Tenia vertadera passió per l’arquitectura i cursà amb notes magnífiques, els dos primers anys fins el punt que li concediren una beca Erasmus a Londres. Feia uns instants havia rebut l’esperada notícia i mentre conduïa el Fiat Tipo , adquirit de segona mà amb l’esforç que suposaven hores de treball i estudi manllevades a les diversions i al descans, tan sols pensava en comunicar la bona notícia a la seva mare., silenciosa confident dels sacrificis realitzats.
D’esquitllentes mirava el mòbil que reposava en el seient del copilot..
Dubtava ... No! Esperaria a arribar a casa.: Era conscient que , mentre conduïa , seria una imprudència .Sí! aniria molt en compte i la trucaria sense demora. Volia que fos la primera en saber-ho. No, no !!!
Finalment , amb la impaciència pròpia de la joventut féu la trucada .


Una brusca frenada, una topada esfereïdora i ...dos somnis volatilitzats...



















.




Comentaris

  • Gràcies[Ofensiu]
    Antonio Mora Vergés | 16-06-2012 | Valoració: 10

    Per la Isona en primer, i per Sant Antoni en segon.

    També per les teves històries

  • Somnis...[Ofensiu]
    Joan Gausachs i Marí | 16-03-2012 | Valoració: 10

    Somnis. La vida l’hem de prendre tal com ve.
    Diuen que si sabéssim el nostre destí no sabríem viure... possiblement sigui una gran veritat.
    Relat que ens mostra unes grans esperances... Esperances truncades... El que no es trunca però, és el teu ritme narratiu.
    —Joan—

  • La vida...[Ofensiu]
    AVERROIS | 02-12-2011 | Valoració: 10

    ...és així d'ingrata moltes vegades. El demà és incert i l'avui s'ha de viure encara que moltes vegades, com passa en el teru relat, no estigui ben bé a les taves mans aconseguir-ho.
    Moltes gràcies pels teus comentaris.
    Una abraçada.

  • Ei, Nonna![Ofensiu]
    Bonhomia | 18-11-2011

    M'alegro molt que estiguis bé! I no hi ha problema, estic participant en el melorepte del Leonard Cohen. Te'l podries mirar i participar. El vídeo és genial.


    Sergi

  • ruptura[Ofensiu]
    ales de foc | 17-11-2011 | Valoració: 10

    has conduït (mai més ben dit) el relat de realitat de dues persones desconegudes cap al desenllaç dur i trist, molt trist, que suposa la ruptura no tan sols dels somnis, sinó de dues vides. Una que estava a punt de tornar a nèixer. L'altra amb somnis i il.lusions per endavant. Malauradament la carretera ha trencat molts somnis, tant de víctimes com de tots els del seu voltant.
    una abraçada literària

  • Ens descobrim i...[Ofensiu]
    Libèl·lula | 15-11-2011

    Ens sorprenem gratament que la vida té regals inesperats per donar-nos de franc.
    Un plaer llegir-te.
    Anna

  • El segon...[Ofensiu]
    Bonhomia | 14-11-2011 | Valoració: 10

    ... m'ha agradat, és molt tendre, però quan he llegit al final m'he quedat glaçat per la realitat que suposa i que cada dia com sabem ocorre.

    El primer sembla de best-seller ( ara sense jo fer cas del final ) i sembla bonic, també.

    Jo gairebé no he tingut l'oportunitat de viatjar en ma vida, però ho espero, tinc trenta-tres anys i m'agradaria conèixer llocs especials. Ara vaig sempre per Sabadell amb bicicleta i vaig amb molt de compte, si algun dia tinc la sort de poder conduïr sé que sóc prudent, però també que es cometen errors i que jo el puc cometre, i és que la prudència val per a tot però és fàcil equicocar-nos amb qualsevol petita cosa, fins al punt de l'esfereïdor final del teu relat, tan sorprenent com sobtat, esfereïdor i realista. No et negaré que quasi m'he espantat, i és que repeteixo, és molt sobtat, el final.

    Una abraçada, Nonna.

  • Mira, benvolguda Nonna,...[Ofensiu]
    Bonhomia | 14-11-2011

    ... jo veig la política com un partit de tennis on som el públic tal com coloms que es mengen les engrunes que ens tiren des de la pista perquè nosaltres poguem anar tirant, amb els nostres esforços i feixugueses, i fora de la pista hi ha la guerra, la gana, etc. on no hi podem compartir engrunes perquè ens barren la porta de sortida de la pista. És trist, però sigui com sigui hem d'anar tirant, tristos o feliços, doncs fent de públic del partit de tennis tenim paradoxalment la "sort" de recollir i anar fent, hi ha qui més per bé, hi ha qui més per mal. Al cap i a la fi, humans ho som tots, però lògicament naixem i vivim en condicions diferents, més properes o més llunyanes.

    T'agraeixo moltíssim el teu comentari, Nonna!


    Sergi

  • Una història colpidora[Ofensiu]
    brins | 13-11-2011 | Valoració: 10

    Una història narrada des del cor, Nonna_Carme, com totes les teves.M'ha agradat molt.

    Quants i quants somnis ha esvaït la carretera...M'has fet recordar un fet que vaig viure de molt a prop; l'accident que va tenir el meu gendre amb un motorista en una corba de la carretera. Sortosament, ell va sobreviure, però el noi de la moto va morir a l'acte; no el coneixíem tot i que era del poble, però vam saber que li faltaven pocs dies per casar-se. Un altre bell somni trencat...

    És enorme la tristesa que sentim quan passem ara per aquell lloc, sempre hi ha un ramet de flors de l'estimada que va haver de deixar.

    Un petó,

    Pilar

  • gràcies de nou nonna[Ofensiu]
    joandemataro | 27-10-2011 | Valoració: 10

    per compartir

    una abraçada
    joan

  • SOMNIS TRENCATS[Ofensiu]
    ocellvolador | 27-10-2011 | Valoració: 10

    Un escrit encisador, trist i real, molt ben conduït per l'autora. Felicitats!

  • esperança i dolor[Ofensiu]
    Xunxi | 27-10-2011 | Valoració: 10

    La Maria i el Jordi, la cara i la creu,
    esperança desprès del dolor, dolor despietat
    Així es la vida, Nonna, com tan be la dibuixes, un plaer llegir-te en vers i en prosa
    una abraçada i fins aviat bonica.


  • Estimada Nonna,[Ofensiu]
    allan lee | 22-10-2011

    és un relat curt que es fa gran en expressió i com dir-ho, que corprèn fins al final i ben fons. En pocs mots ens saps descriure perfectament l'ambient, els somnis, la fatalitat. Com en totes les vides, unes lligades amb les altres, de tal manera que el goig i el dolor es trameten continuament en totes direccions. M'ha agradat molt i m'ha impactat. Una abraçada molt gran

    a

  • Imprudència o atzar?[Ofensiu]
    Unaquimera | 21-10-2011 | Valoració: 10

    I els somnis es queden en el món d’allò no realitzat mai, ja que la imprudència o l'excès de confiança d’un o l’atzar que fa coincidir dues vides en un moment inoportú, les talla d’arrel.
    I, com aquest cas, tants i tants, que no són realitat, sinó “el pa de cada dia”, malgrat saber-ho, malgrat ser avisats, ...
    Una bona lliçó implícita, Nonna!

    T’agraeixo molt la felicitació en el dia del meu sant: aquests detalls ajuden a que un dia sigui una mica més rodó, t’ho ben asseguro.

    T’envio una abraçada de tardor,
    Unaquimera

  • Molt bé![Ofensiu]
    copernic | 19-10-2011

    Ens descrius amb paraules escaients i amb estil de gran narradora dues situacions entrelligades, dues vides de les quals només en sabem les il.lusions que queden truncades per un accident. Però queden truncades totes dues perquè només al final ens reveles la relació. Un relat molt ben portat, amb pols ferm i ofici. Enhorabona!

  • Despertar brusc[Ofensiu]
    Aleix de Ferrater | 17-10-2011 | Valoració: 10

    Un relat fort, dur, cru, real, amb la lliçó de tenir paciència. El voler és molt poderós però quan saps que te la gugues, home, si no és qüestió de vida o mort, doncs espera cinc minuts, que no vé d'aquí, home! Tens un estil que m'encanta, directe, sense embuts, però ple de tendresa i bones descripcions que ens emmarquen perfectament als protagonistes i el seu espai. Que m'ha agradat molt, vaja. Una forta abraçada Nona.

    Aleix

  • Crua realitat[Ofensiu]
    Núria Niubó | 15-10-2011


    És dur, molt dur, però també molt real per desgràcia.
    Dues esperances, dos somnis perduts en un instant d'inconsciència.

    Un relat engrescador i molt ben emmarcat en la presentació.
    Sempre m'agrada llegir els teus relats, tenen missatge sense càrrega de sentimentalisme.

    Una càlida abraçada
    Núria

  • Aix, el destí![Ofensiu]
    Mercè Bellfort | 14-10-2011

    Que n'arriba a ser de capriciós! En aquest cas que ens relates tan bé, Nonna, fa esfereir. Sembla mentida com en qüestió de segons la vida de dues persones plenes de projectes, de somnis es volatilitza, com molt bé dius, per culpa d'una imprudència.
    Un relat molt dur però molt ben trobat, i al mateix temps convida a fer una bona reflexió: la impetuositat no és una bona companya.
    Una abraçada molt forta, i una miiica impetuosa però sense fer mal, eh?

    Mercè

  • què ben escrits nonna !![Ofensiu]
    joandemataro | 14-10-2011 | Valoració: 10

    aquests dos somnis on ensenyes les dues cares de la vida... els somnis que arriben i els que mai no arribaran... dur alhora que esperançador

    una abraçadota ben cordial des del maresme
    joan

Valoració mitja: 10

l´Autor

Nonna_Carme

70 Relats

1566 Comentaris

158390 Lectures

Valoració de l'autor: 9.94

Biografia:
El meu nom : Carme Olivé. Nonna m'ho diuen els meus 5 fills, 9 nets i dues besnétes. Visc a Sant Boi del Llobregat d'ençà que em vaig casar només fa 52 anys. Com podeu veure en tinc molts però, no us enganyeu, no soc vella i mentre m'agradi tant aprendre coses noves, penso que no me'n sentiré. De fet , estic superant dos reptes: escriure en català i entendre'm amb l'ordinador. M'agrada plasmar en un paper, els meus sentiments i les meves vivències. Aficions? Llegir , la música moderna o clàssica, depèn del moment. Una de les meves cançons preferides és Imagine, de Jhon Lennon , tal vegada perquè parla de pau (soc pacifista al 100%). He fet teatre molts anys com afeccionada i doblatge.

M'afegeixo a la llista de relataires que demanen no ser valorats però rebré, encantada ,els vostres comentaris i les vostres correccions. Gràcies per tot el que estic aprenent de vosaltres.