UN NADAL MÉS

Un relat de: Nonna_Carme
L’Elena Tort sempre fou avançada al seu temps. Als 18 anys s’enamorà bojament de l’ Albert , 10 anys més gran que ella i que vivia sol en un piset de l’eixample. Una nit d’estiu, L’Elena deixà la confortable llar dels seus pares i decidí anar a fer realitat el seu somni de felicitat. Tres fills, el Pere, el Manel i la Mercè foren la conseqüència d’aquell amor.

Avui té 72 anys . D’ençà que l’Albert els abandonà i que els fills s’emanciparen, viu sola amb l’única companyia de la Perla, una gosseta a la qual dedica totes les moixaines que té guardades , necessitades de destinatari.

S’apropen les temudes festes nadalenques. Els records amics, un cop més, se li asseuen a la falda: Quan el Pere no es volia aixecar de taula perquè encara quedaven torrons... El disgust del Manel quan conegué la vertadera identitat dels Mags d’Orient.... L’emoció de la Mercè en veure que els Reis li deixaren la seva nina preferida...

Però aquest any serà ben diferent. Ha rebut una carta des de Suïssa. La filla escriu:
En primer lloc vull demanar-te perdó pels meus anys de silenci. M’he preguntat moltes vegades quan i perquè es va alçar aquest mur que m’impedia la comunicació amb tu. Tal vegada les circumstàncies que t’obligaven a treballar interminables hores fora de casa perquè a nosaltres no ens faltés de res? Potser el meu caràcter endimoniat que em feia rebutjar-te quan intentaves apropar-te? El mur és de vidre , mare, entre les dues l’esmicolarem.
Podràs perdonar-me? Sis plau, mare! No hi ha res al món que desitgi tant.!
A l’hospital on treballo m’han donat una setmana de vacances i vindré a passar el Nadal amb tu.
Perdona’m, mare! T’estimo.

Abraçada a la carta, amb llàgrimes cara avall que avui tenen una tonalitat diferent i un so de nadales alegres, es gronxa suaument al balancí i s’adorm cantant molt baixet:
El 25 de Desembre, fum, fum, fum!!!





Comentaris

  • Subscric...[Ofensiu]
    Mercè Bellfort | 15-12-2015

    tot allò que et vaig comentar d'aquest entranyable relat farà un any, i afegeixo que és un plaer rellegir-te, endinsar-me en les teves històries explicades amb tanta tendresa i humanitat. La carta de la filla no té desperdici i la reacció de la mare tota una meravella. Que n'és de dura la solitud!
    Tot i que sé que esteu passant per una època ben difícil voldria desitjar-te, estimada Nonna, que gaudeixis tot el que puguis dels moments agradables amb la família, i que les festes nadalenques us aportin un xic de pau, serenor i felicitat.
    Estic molt contenta de veure que ens has fet cas a molts companys, perquè saber que ets a prop nostre i nosaltres de tu és una gran alegria. La teva companyia és impagable.
    Gràcies pels comentaris i si la fada inspiradora et visita obre-li les portes de bat a bat que tots en sortirem beneficiats.
    Una abraçada molt forta!

  • Emocionada[Ofensiu]
    Ze Pequeño | 23-03-2015

    Potser perquè darrerament estic una mica toveta.... però m'ha emocionat molt aquest relat.

    I el que em fa més pena, és que sovint aquest tipus de coses, dissortadament, no es queden en relats, i passa, més sovint del que potser pensem.

    Sigui com sigui, m'ha emocionat, i quan un relat toca, es que és un bon relat.


    Felicitats.


    Salz.

  • Moments especials[Ofensiu]
    Aleix de Ferrater | 21-01-2015 | Valoració: 10

    Hi ha moments especials a la vida, com el que descrius amb tanta tendresa. L'escena final,d'ella grontxant-se en el balancí n'és un bon exemple. Cada frase té un cor al darrere i tot el relat batega. Una forta abraçada Nona!

    Aleix

  • Feia dies...[Ofensiu]
    Materile | 20-01-2015 | Valoració: 10

    ... que volia passar pel teu raconet i llegir-te i felicitar-te el Nadal, però complicacions de salut me n'han allunyat.

    Felicitats per aquest conte de Nadal que amb tant de sentiment has escrit. És preciós, m'ha agradat molt, molt.

    Encara que una mica tard, però molt mica, vull desitjar-te un any ple de relats, salut i felicitat.

    Una abraçada molt forta,

    Materile

  • Felicitats per l’èxit! [Ofensiu]
    Olga Cervantes | 16-01-2015 | Valoració: 10

    Encara que les festes de Nadal estiguin ja passades i gairebé oblidades, et felicito novament per aquest relat tan commovedor.
    Un petó de l’Aleix i un altre meu.
    Pinya de rosa

  • Tendre i real[Ofensiu]
    brins | 15-01-2015 | Valoració: 10

    Un relat molt tendre i humà, Nonna_Carme, com tots els teus.

    Tant de bo que tots els murs que separen els fills dels pares fossin tan fràgils i senzills de trencar. A vegades es fa difícil la comunicació perquè hi ha molts factors que disfressen la realitat, però quan hi ha veritable amor, sempre triomfa l'enteniment.

    Espero que hagis començat molt bé el 2015, benvolguda amiga, i desitjo de tot cor que la felicitat sigui sempre al teu costat.

    Un petó,

    Pilar

  • L'amor entregat sempre torna[Ofensiu]
    aurora marco arbonés | 27-12-2014 | Valoració: 10

    És una història que et fa un nus a la gola. És una llàstima que, de vegades, els fills no comprenguin les nostres limitacions i no entenguin que, per les mares, lo més important són ells. Els malentesos, les falses interpretacions, el estar massa a sobre d'ells, els separen de la nostra companyia i, a més a més, ens culpen de les seves frustracions. Però un dia, es fa la llum i se n'adonen que la vida no és fàcil i que tot allò que hem fet per ells mereix agraïment i amor.

    Un bon relat, nonna_carme. I aprofito per desitjar-te bones festes (les que falten)

  • Un Nadal diferent[Ofensiu]
    Gemma Matas | 27-12-2014


    Un conte molt ben escrit, lleuger, fàcil de llegir i amb un final molt feliç tant per la mare com per la filla!

    Acaba de passar unes bones festes Nonna i... segueix escrivint!!!

    Una abraçada,

    Gemma

  • Publicat al NADAL DE CONTE[Ofensiu]
    Antonio Mora Vergés | 23-12-2014 | Valoració: 10

    http://www.valldelcorb.info/blogs/contesnadal/?p=1025

    Gràcies

    tribuna@guimera.info

  • Nadal[Ofensiu]
    Naiade | 23-12-2014

    Un delicios conte de Nadal amb final feliç tal i com ens agrada que sigui.
    Desitjo que passis un Nadal ben feliç envoltada i estimada pels teus i que el 2015 et sigui propici. Una forta abraçada d'una lectora que t'admira.

  • molt bonic conte[Ofensiu]
    joandemataro | 22-12-2014

    nonna i molt apropiat per aquestes dates

    una abraçada ben gran i el meu desig que tinguis un bon nadal
    records ! ;-)

  • Trencar murs[Ofensiu]
    Josep Ventura | 20-12-2014 | Valoració: 10


    Si no pot ser abans que sigui per Nadal, però que es trenquin
    Un relat molt bonic i adequat per les dates.
    De tot cor Bon Nadal i millor Any Nou

  • bonic[Ofensiu]
    montserrat vilaró berenguer | 20-12-2014 | Valoració: 10

    Es molt maco i molt real. M'encanta

  • No és un Nadal més[Ofensiu]
    allan lee | 20-12-2014

    Estimada Nonna, sempre m'agrada i m'emociona el que escrius. Estic ben segura que hi ha moltes històries ben reals i molt similars o iguals a aquesta que has escrit, perquè sé que la gent és bona, malgrat algunes vegades pensem que no. Penso que tothom viu la seva vida com millor pot i sap. Aquestes dues teves protagonistes en són un exemple ben reeixit.
    Gràcies per pensar en mi i venir al meu nick. Ja saps que ara no escric tant com solia, però no oblido als meus amics d'aquí. Fes un petò ben gran al teu marit guapo. Que passeu un Nadal molt bo. T'estima

    Silvia

  • Ens ho envies a tribuna@guimera.info ?[Ofensiu]
    Antonio Mora Vergés | 19-12-2014 | Valoració: 10

    Ho publicarem al NADAL DE CONTE

  • Murs de vidre![Ofensiu]
    Mercè Bellfort | 18-12-2014

    Tan de bo tots els murs fossin de vidre per enderrocar-los ràpidament com així ho acaben fent la mare i la filla d'aquest relat nadalenc tan entranyable. Tens la mà trencada fent-me emocionar, Nonna!
    No perdis mai aquest do que tens d'escriure des del cor: es fonamental per arribar a l'ànima del lector.
    Celebro que s'hagi solucionat el problema de publicació ( ja temia jo no poder-te llegir un nou relat en aquestes dates tan assenyalades)
    T'envio un carretó de petons i et felicito per compartir les teves històries tan humanes.
    Que passis un BON NADAL i que l'ANY NOU sigui fantàstic per a tu i els teus, estimada Nonna.

Valoració mitja: 10

l´Autor

Nonna_Carme

70 Relats

1566 Comentaris

157685 Lectures

Valoració de l'autor: 9.94

Biografia:
El meu nom : Carme Olivé. Nonna m'ho diuen els meus 5 fills, 9 nets i dues besnétes. Visc a Sant Boi del Llobregat d'ençà que em vaig casar només fa 52 anys. Com podeu veure en tinc molts però, no us enganyeu, no soc vella i mentre m'agradi tant aprendre coses noves, penso que no me'n sentiré. De fet , estic superant dos reptes: escriure en català i entendre'm amb l'ordinador. M'agrada plasmar en un paper, els meus sentiments i les meves vivències. Aficions? Llegir , la música moderna o clàssica, depèn del moment. Una de les meves cançons preferides és Imagine, de Jhon Lennon , tal vegada perquè parla de pau (soc pacifista al 100%). He fet teatre molts anys com afeccionada i doblatge.

M'afegeixo a la llista de relataires que demanen no ser valorats però rebré, encantada ,els vostres comentaris i les vostres correccions. Gràcies per tot el que estic aprenent de vosaltres.