ES MOLT SENZILL

Un relat de: J.Lluís Cusidó i Ciuraneta

És molt senzill.
Fixa't , guaita l'horitzó des d'aquí dalt. Ara, intenta girar poc a poc el cap d'esquerra a dreta i veuràs com per damunt de la densa boira, que com una blanca i flonja manta de cotó descansa abrigallant el fons de la vall, s'alça una corrua de muntanyes; unes, són massissos grans i allargassats que abracen part de l'horitzó; d'altres, esquitxades de blanques glaceres es solapen punxegudes multiplicant-se com les dents d'una esmolada serra. N'hi ha d'altres d'altíssimes, gens escarpades i sempre cobertes de neu, des de la llunyania juraríem equivocadament que aquestes blanques esquenes esdevenen planeres de suau pendent; el resultat del panorama, una meravellosa serralada que amb artística perfecció dibuixa un cercle en el que ara nosaltres, simples espectadors, contemplem reflexius des de l'eix central.
Observant des d'aquest amfiteatre és senzill adonar-se de lo meravellós que és el nostre planeta alhora que ens esborrona el silenciós soroll que emet la natura.
És senzill escoltar el ressò amb atenció, així, i ferint el silenci que ens envolta, podem comprovar com el crit que proferim des d'aquest lloc privilegiat es repeteix una i cent vegades mentre s'allunya resignat més enllà de l'horitzó.
És senzill des d'aquí deixar-se acaronar pel net i fresc ventijol de la matinada.
És senzill saber veure, contemplar, escoltar, admirar, sentir, i fins i tot des d'aquí respectar tanta bellesa.
És difícil però per un depredador entendre que el seu deure és respectar la bella magnitud de tanta senzillesa.
Passi el que passi l'eco es seguirà multiplicant entre muntanyes retornant a la nostra oïda encara que el bram sigui de penediment.

J. Lluís Cusidó i Ciuraneta
01 de març del 2009

Comentaris

  • Senzill i difícil alhora, [Ofensiu]
    Xantalam | 24-08-2009

    descriure un paisatge i fer-ho tant bé. D'aquesta descripció m'agrada molt el final, on arrodoneixes els dos conceptes antitètics que ens has explicat en els dos paràgrafs anteriors i ho fas d'una forma molt original, amb l'eco que revé, ens torna com un bram de penediment.

    Molt bona feina!

  • preciós,[Ofensiu]
    ESTEL | 19-06-2009 | Valoració: 10

    m´has transportat, i que raó, tant senzill com desplaçar-te a la natura per sentir-te bé.
    És com alliberar-te de tensions, de càrregues,
    de insatisfaccions. La nostra ànima s´allibera, flota en l´aire, vola, es relaxa, et sents feliç, amb tot, amb tu.
    Gràcies

    Una abraçada

  • Ja t'he dit altres vegades...[Ofensiu]
    Joan Gausachs i Marí | 06-04-2009 | Valoració: 10

    Ja t'he dit altres vegades que m'agraden, i molt, les teves descripcions... però, això sí, sempre em quedo amb les ganes de llegir més.
    - Joan -

  • Feia dies que no et comentava.[Ofensiu]
    JOANPG | 02-04-2009 | Valoració: 10

    Tot el que ens expliques és molt senzill de veure-ho, de sentir-ho, però molt dificil plasmar-ho en un relat tant bonic com el teu.
    Felicitats, amic.

    A ullsblaus1, que tu també comentes, l'ha atacat un troll. No té cap importància ja que tots ens hi anem acostumant a aguantar "brometes". El que et vull dir, per si creus que has de prendre mesures, és que el tal troll es fa dir J. Cusidó.
    Ni la més mínima ombra de que siguis tu però algú es pot confondre. Sàpigues que ja he declarat el comentari com a ofensiu i espero que tu no tinguis cap mena de problema. Perdona peró crec que t'ho habia de dir.
    El teu amic JOANPG.

  • Pura bellesa[Ofensiu]
    Naiade | 01-04-2009 | Valoració: 10

    Els teus relats sempre desprenen quelcom especial. Pots endinsar-te dins la natura i gaudi d'aquestes maravelles que descius.
    De vegades em pregunto com és possible que rodejats d'una natura tan deliciosa, que quasi ens preguntem si pot ser real o tan sols un miratge, no la cuidem més.
    Gracies per aquesta passejada

    Una abraçada

  • Senzillesa bella[Ofensiu]
    Unaquimera | 30-03-2009 | Valoració: 10

    Quina alegria he tingut en tornar a rebre un comentari teu, amic J.Lluís!
    Des que et vaig comentar Bona brasa i bon tió i més tard et vaig "enganxar" En la cambra... amb motiu de "l'aniversari relataire", han passat més de dos mesos, gairebé tres! sense tenir notícies teves; només em vaig consolar quan vaig veure que al febrer tornaves a publicar i que per tant no havies abandonat del tot aquest espai.
    Espero que les setmanes "fotudetes" hagin quedat definitivament superades!

    Ara estic molt contenta de veure un nou relat, que ha suposat un recorregut deliciós a mida que he anat desembolicant les frases i he pogut contemplar els paisatges que has descrit amb tanta cura.
    Amb els teus mots, molt ben encadenats, m'has despertat records de moments viscuts i imatges atresorades a la memòria.
    Permet-me que, en justa correspondència, t'ofereixi la lectura d'un relat meu que crec que gaudiràs: El regal i és ple de natura.

    T'envio una abraçada senzilla però pleníssima d'afecte,
    Unaquimera

  • És magnífic[Ofensiu]
    Mercè Bellfort | 24-03-2009 | Valoració: 10

    tenir un company relataire que sap descriure amb tant ofici la natura. Sempre que acabo de llegir els teus relats he respirat aire pur, he gaudit d'uns paisatges de somni. Tens el do de contagiar-nos el teu amor per la natura escollint el mots precisos, acurats, aquells que encisen el lector. Per tot plegat, doncs, moltes gràcies.
    Rep una abraçada.
    Mercè

  • Ja m'hi trobo[Ofensiu]
    Nubada | 24-03-2009

    Ja m'hi trobo... dalt d'un cin contemplant l'horitzó. Molt bé, val la pena que algú ens recordi de tant en tant que és senzill contemplar i respectar el que tenim.

  • He estat uns dies[Ofensiu]
    Nonna_Carme | 18-03-2009 | Valoració: 10

    fora de Barcelona i a la tornada he tingut l'agradable sorpresa d'un nou relat teu. És senzill veure, contemplar, escoltar, admirar, sentir i respectar la bellesa de la natura. El que ja no és tan senzill és plasmar-ho en un relat , de tal manera que, qui et llegeix es sent transportat a aquelles muntanyes.
    Gràcies pel teu suport, Josep LLuis, però em sabria greu que en surtis més perjudicat.
    Una abraçada i gràcies una altra vegada.
    Nonna_carme

  • Amb el teu relat[Ofensiu]
    brins | 15-03-2009 | Valoració: 10

    he pogut endinsar-me de nou en meravelloses muntanyes i geleres i majestuosos massissos, els he vist gràcies a la teva ploma. Però no és tan sols la bellesa de la natura el que descrius, el teu cant també inclou reflexions serenes que fan adonar de com és d´important que aquesta bellesa sigui respectada i protegida. Et felicito!

    Pilar

  • Tens...[Ofensiu]
    Maria Sanz Llaudet | 15-03-2009 | Valoració: 10

    aquesta habilitat especial que fa que les teves descripcions duguin incloses les imatges de tot allò que ens expliques. Si, com en aquest cas, el que relates té la bellesa de la natura en estat pur, és fàcil que a més puguem sentir que t'hem acompanyat en aquest viatge al cim de la montanya.
    Una abraçada, J. Lluís

Valoració mitja: 10

l´Autor

Foto de perfil de J.Lluís Cusidó i Ciuraneta

J.Lluís Cusidó i Ciuraneta

49 Relats

588 Comentaris

97227 Lectures

Valoració de l'autor: 9.95

Biografia:
Sabadell onze de maig del 1943
Català.
Vull gaudir el present
El passat és un record
Els records els tinc endreçats en un arxiu de la memòria, d’una memòria però que camina a l’oblit.
Lluito perquè no agafi una drecera.
Entretant per qui em vulgui llegir escric aquí, a Relats en Català, i si a més em vol comentar millor.

ELS 58 RELATS PREFERITS DELS SEUS AUTORS


ELS 43 POEMES PREFERITS DELS SEUS AUTORS

Per qui el vulgui el meu correu és: llcusido@gmail.com