S'ha mort un relataire

Un relat de: J.Lluís Cusidó i Ciuraneta

RELATS EN CATALÀ està de dol. Per que?, doncs per que avui a primera hora del mati, quant tot just acabava de preparar-me el cafè amb llet, i mentre remenant-lo mirava per la finestra el dia gris, emboirat i fred que es presentava, m'ha sobresaltat el so estrident que ha proferit el timbre del telèfon de casa; (tot i que jo no soc amo de cap dona), diré que la meva dona ha contestat la trucada, de sobte m'he adonat que la seva cara es transformava i que les seves paraules eren pronunciades amb una reprimida càrrega de sentiment i dolor.
La trucada era del meu amic Joaquim, que profundament adolorit, amb els sentiments esmicolats, amb el cor ensangonat i un nus a la gola, ens ha comunicat la sobtada mort del seu fill TONI sí, un dels nostres companys relataires.
No és ara el moment d'explicar-vos l'amistat que uneix les nostres famílies, però si us diré que en TONI VIADÉ i MORENO tenia 40 anys, > tenia 40 anys, amb ell es podia mantenir qualsevol conversa, era una persona afable, servicial, alegre, treballadora, cordial, simpàtica i amb uns grans valors ètics i morals, entre moltes altres virtuts podria destacar l'amor a les persones cosa que l'impulsà a col·laborar amb un grup d'esplai i ajut a disminuïts psíquics tenint especial cura per els joves i infants.
Durant 32 mesos ha participat a RC llegint els nostres textos, i com autor, deixant-nos gaudir dels seus relats.
El seu pas per Relats en Català, ens ha deixat 27 títols tots escrits amb el seu peculiar estil. El primer, publicat el 23-03-2007 el va titular els camaleons son uns covards , el darrer titulat
La meva poderosa afrodita el va publicar el 19-05-2009

Toni amb aquestes quatre ratlles t'he volgut retre el darrer homenatge que ben segur comparteixen tots els teus familiars, amics i també companys de Relats en Català.
ARREVEURE I DESCANSA EN PAU TONI VIADÉ i MORENO

J. Lluís Cusidó i Ciuraneta
14-12-2009


Comentaris

  • per quina malaída merda sempre s'en van els millors !!!

  • Els fills[Ofensiu]
    Nonna_Carme | 03-02-2010 | Valoració: 10

    dels nostres amics íntims, són també una mica fills nostres.
    Un tendre comiat, J.LLuis.
    Una abraçada.
    Nonna

  • Als pares i família[Ofensiu]
    RATUIX | 02-02-2010

    els dic que els qui escriuen aqui es fan companys de tots, en la distància busquem paraules dels altres i ens acompanyem amb els comentaris i el respecte.
    Vaig comentar coses del Toni. La seva foto a RC és entranyable per tots els que varem entrar al seu espai a llegir i comentar.
    Només imagineu per un instant l'abraçada enorme que us fem els que quedem aquí. Serem com sempre, rellegint en Toni una estoneta...

  • Homenatge sentit[Ofensiu]
    Unaquimera | 02-02-2010 | Valoració: 10

    Efectivament, amic J.Lluís, tal com tu ben dius, cada cop que ha desaparegut del món dels vius un relataire, el web s'ha posat de dol.

    En aquests casos, no hi ha paraules, fins i tot entre persones acostumades a destriar-les per escriure poemes i relats, per expressar la pèrdua, el sentiment de buit que deixa l'absència.

    Però cada cop que això succeeix també es fa palesa una sensació de petita victòria davant la separació forçada: queden els escrits que el company va voler compartir en dies passats amb tota la resta!
    Les seves creacions no ens les pot arravatar l'absurda Mort, que no sempre és absoluta: mentre el recordem, mentre podem tornar-ho a llegir, no ens ha deixat del tot i resta entre nosaltres: és la transcendència de l'art, de la literatura en aquest cas, qui permet la transcendència de la persona.

    Per a mi, en Toni Viadé i Moreno continua present a RC, malgrat la pena que implica la notícia, especialment quan afecta a un jove, malgrat sento el dolor per la persona que no continuarà sent i, especialment, per qui el coneixia i ha perdut un ésser estimat.

    T'envio una abraçada d'homenatge sentit,
    Unaquimera

  • En aquest dies [Ofensiu]
    Xantalam | 25-12-2009

    no puc deixar de pensar en la família del nostre company Toni, i em dol moltíssim.
    Quina desgràcia!, no tinc paraules per acompanyar-te i temperar el dolor d'aquesta pèrdua.
    Una abraçada, amic!

  • Ho sento molt[Ofensiu]
    Naiade | 25-12-2009 | Valoració: 10

    Una trista noticia per tots, els seus familiars, amics i també per nosaltres, els seus companys relataries.
    Sempre que arriba una noticia com aquesta, sento com si quelcom dins meu es trenqués.
    Sens dubte una gran pèrdua; no el coneixia personalment però si que l'havia llegit.

    El meu més sentit pesem per tu i els teus, espero que transmetis el nostre condol a la seva família.

    Una abraçada

  • No he llegit res de'n Toni[Ofensiu]
    aurora marco arbonés | 24-12-2009 | Valoració: 10

    però em proposo fer-ho, perquè, amb la teva descripcció, has despertat la meva curiositat per la seva persona. És una llàstima que gent tan jove desaparegui , deixant un munt de persones que encara depenen d'ella de totes maneres, fins i tot emocionalment.
    Sento el teu disgust i t'acompanyo en el sentiment.

    Petons
    Aurora

  • Molt bon homenatge![Ofensiu]
    Mercè Bellfort | 18-12-2009

    Crec que el què has fet, J. Lluís farà molt feliç al nostre company relataire Toni. Tinc molt bon record de les xerrades que vàrem fer a L'Escala i a la Calçotada i em costa molt assimilar que ja no és entre nosaltres. Sempre, però, ens quedarà el seu record a través de les seves paraules escrites.
    Gràcies pel teu escrit J. Lluís. Tots estem molt tristos però t'envio una abraçada molt sentida que faràs arribar, si et plau, als seus pares i familiars.
    Toni, bon amic i company de Relats, que descansis en pau. Fins sempre!

    Mercè

Valoració mitja: 10

l´Autor

Foto de perfil de J.Lluís Cusidó i Ciuraneta

J.Lluís Cusidó i Ciuraneta

49 Relats

588 Comentaris

96966 Lectures

Valoració de l'autor: 9.95

Biografia:
Sabadell onze de maig del 1943
Català.
Vull gaudir el present
El passat és un record
Els records els tinc endreçats en un arxiu de la memòria, d’una memòria però que camina a l’oblit.
Lluito perquè no agafi una drecera.
Entretant per qui em vulgui llegir escric aquí, a Relats en Català, i si a més em vol comentar millor.

ELS 58 RELATS PREFERITS DELS SEUS AUTORS


ELS 43 POEMES PREFERITS DELS SEUS AUTORS

Per qui el vulgui el meu correu és: llcusido@gmail.com