VIURE I RES MÉS

Un relat de: surina

El dia era lluminós, entretingut, tranquil. Un dia d'aquells en el que els esdeveniments es van succeint lentament, amables, relaxats. L'ànima es desborda, es desintegra en segments que tot ho abasten, tot ho entenen. Les fulles dels arbres canvien de color de manera inapreciable, el seu to verd maragda es va convertint en un color indefinit, com si no volguessin agafar el seu color definitiu, quasi vermell, abans de caure al llac, desplomades, sense que el fràgil tall que les subjecta pugui evitar-ho. El llac les acull joiós. El la seva superfície ballen, com a fràgil ballarines, aquelles fulles de diferents tonalitats i formes, i en el seu ball, les acompanyen infinitat de minúsculs insectes que componen, amb el esbategar de les seves ales, una música imperceptible a les meves orelles.

Més amunt la font canta. La seva cançó és monòtona però alegre, és un cant a la vida, a la pau del bosc. L'aigua cristal·lina fa un lent recorregut entremig de les arrels dels arbres que la guien cap el llac.

Les pedres humides recobertes de molsa són testimoni gloriós del moment. Jo com un element més del paisatge, immòbil, serena, omplo d'aire els meus pulmons i percebro aquella olor de pi, de roure, de molsa, i respiro lenta i pausada.

El temps no existeix per mi en aquell moment que em sembla etern.

El sol, esgotat, decideix amagar-se a l'horitzó i llisca cap a ell creant una infinitat de colors grisos, vermells, taronges. Els núvols són els seus aliats, creant junt amb la llum una bellíssima obra d'art impossible d'imitar.

Aviat enfosquirà i les fulles perdran el seu color als meus ulls, l'aigua ja no serà blava i el cel perdrà la seva bellesa. És hora de marxar, el camí és llarg.
.

Comentaris

  • Viure i prou !!![Ofensiu]
    Joan G. Pons | 28-12-2009 | Valoració: 10

    Quin Relat poètic (sóc molt romàntic) ple de tendresa i sensibiliat.
    M'agradat molt.
    Destaco.... m'encanta d'encantament... aquesta frase:
    "El temps no existeix per mi en aquell moment que em sembla etern."
    Gràcies, Surina.

  • També hi ha potser una sensació de petitesa[Ofensiu]
    T. Cargol | 04-12-2009

    i de que el mon, la naturalesa no et necessita per tirar endavant, és molt més forta.
    Notes també aquesta indiferència i t'has d'afanyar per tal de ser víctima del seu poder cec i majestuós, sense culpa.

  • Moments de vida assossegada[Ofensiu]
    Unaquimera | 24-09-2009 | Valoració: 10

    Quina alegria tornar a passar pel teu espai i trobar nous relats! En vista de la descoberta, hauré de tornar a venir per continuar la lectura...

    De moment, aquest d'avui ha resultat un bell text descriptiu, força poètic, que assossega l'esperit fatigat al final de la jornada, quan el sol s'ha amagat fa una bona estona i la fosca regna.

    T'envio una abraçada nocturna i llarga,
    Unaquimera

  • Un esclat de joia[Ofensiu]
    joanalvol | 21-09-2009 | Valoració: 10

    i un clam a la vida ple de sensacions que duen a unir-se ambdues natures, la del paisatge visible que es respira i la humana que a l'intern sospira.

    Molt bé, Irene
    Una abraçada de pau
    Joanalvol

  • Serenitat, placidesa ...[Ofensiu]
    Siset Devesa | 04-09-2009

    ... és el que el teu relat transmet.
    Ens llegirem !

  • Un esclat [Ofensiu]
    Xantalam | 03-09-2009

    d'intimitat còmplice amb la natura. Preciós!

    Una abraçada, surina

    PS Només un detall: potser no cal dir "creant junt amb la llum una bellíssima obra d'art ...", amb la teva magnífica descripció ja queda palès.

  • Fluir[Ofensiu]
    Joan G. Pons | 31-08-2009 | Valoració: 10

    Deixar-se anar. A mi m'agrada molt i ho faig sovint, sobretot en contacte amb la Natura.
    És molt enriquidora aquesta actitud de VIURE, sense cercar res més.
    Enhorabona !

  • M'agraden els relats descriptius de la natura[Ofensiu]
    llamp! | 30-08-2009


    I ho fas molt bé, molt sentit i molt ben descrit. Et felicito per la part que et toca. No en va, allà on vius, de natura, arbres, fonts, rius i postes de sol, no en deuen faltar....


    llamp!

  • Quina pau...[Ofensiu]
    Mercè Bellfort | 29-08-2009 | Valoració: 10

    desprèn el teu relat, Surina! Magnífiques totes les descripcions que fas de la natura. Ella ens ajuda a remuntar l'ànim quan estem defallits. Només ens cal estar atents i gaudir dels paisatges rurals amb tota la seva gamma de colors i olors. Una delícia!
    Estic molt contenta de veure que has publicat un altre relat. Segueix, que jo et seguiré llegint.
    Un petó ben fort.

    Mercè

  • Que no es poc[Ofensiu]
    Epicuri | 29-08-2009

    Crec que seguiré el que el teu relat m'inspira iem perdre en el paisatge.

    Salut
    i
    relats.

Valoració mitja: 10

l´Autor

Foto de perfil de surina

surina

24 Relats

98 Comentaris

28677 Lectures

Valoració de l'autor: 9.81

Biografia:
A tots els que em llegiu us vull donar les gràcies i us vull aclarir que la fotografia és de l'arc de sant Martí retratat a través del vidre de la meva finestra. Ha sortit el reflex del llum i la humitat de la pluja.
Us agrada?
.





irene.tironi@hotmail.es