CARTA A UN HOME QUE HE ESTIMAT

Un relat de: surina

No diré que ets mala persona,
Encara que m'has fet patir tota la vida.

No diré que ets un borratxo,
i sempre entraves ebri a casa.

No diré que ets un ignorant,
Però la teva ignorància m'ha fet mal.

No diré que ets un violador,
Encara que m'has violat moltes vegades.

No diré que ets un botxí,
Però has mort la meva ànima.

No diré que ets un fill de Satanàs,
Perquè ets el pare dels meus fills.

No diré res més,
Perquè t'he estimat,
I perquè avui és el dia
Del teu enterrament.


Comentaris

  • No dir rés per a dir molt. [Ofensiu]
    Oms | 05-01-2011

    Una estructura simple però efectiva: frases “No diré” amb la seva replica posterior.

    No dir rés per a dir molt.

    La replica del “No diré “ del borratxo no em fa el pes, en lloc de “i”, potser hi quedaria millor “tot i que” . El de la ignorància tampoc em fa el pes, però no se'm acut cap vers alternatiu.

    El final amb la petita sorpresa de saber que aquest home tan ple de “virtuts” ha mort, m'ha agradat.

    Salutacions.

  • Recordatori[Ofensiu]


    Benvolgut/ada relataire:

    Des de l’Associació de Relataires en Català (ARC) volem recordar-te que està en marxa el Concurs ARC de Narrativa Breu 2010 “Barcelona, t’estimo”.

    Et convidem a consultar les bases d’aquesta convocatòria actualitzada (les trobaràs a la pàgina d’inici d’RC) i a participar-hi de nou amb el teu relat (només cal que s’adeqüi a l’extensió prefixada i que pertanyis a l’Associació).

    Gràcies a l’avançada,

    ARC

  • Unaquimera | 23-09-2010 | Valoració: 10

    aprofito l'oblit per enviar-te una altra abraçada!

  • Equilibri final[Ofensiu]
    Unaquimera | 23-09-2010

    Ara que l'estiu ha deixat part definitivament a la tardor i les vacances semblen molt llunyanes, torno a les bones costums i passejo per RC per llegir els autors especials per a mi i les seves darreres creacions.
    Arribo, doncs, fins al teu espai i descobreixo aquest darrer poema teu.

    Innegablement, veig que té força punts en comú amb el meu darrer, i no ho dic tan sols per l'adverbi amb què comencen.
    Tots dos parlen de moments en la vida en què arriba el final d'una etapa, d'una relació o d'una posició, i demostren un estat d'ànim molt especial.

    Els teus versos conten molts sentiments i vessen força, raó, convenciment... equilibri personal, a pesar de tot i de tots. No sé si m''equivoco, però és la sensació que m'arriba, i malgrat el dolor que implica, és bona de rebre.

    Tu has tingut un bon estiu, bonica? Espero que la resposta sigui afirmativa... i mentre l'espero, t'envio una abraçada,
    Unaquimera

  • Malgrat tot l'estima[Ofensiu]
    nuriagau | 17-07-2010 | Valoració: 10

    Amb aquest poema l'esposa d'un home, que no es pot dir que hagi estat una meravellosa persona, es desfoga i "mig-diu" allò que pensa d'ell. En el dia de l'enterrament de l'espòs sent la necessitat de fer pública la seva opinió, malgrat sembla que la intenció que té no és ben bé aquesta.

    Sembla mentida que hi hagi dones que puguin afirmar que estimen els homes que tenen totes aquestes "qualitats", oi?

    Enhorabona, surina!

    Núria

    PS: Celebro que t'hagis decidit a tornar a penjar un nou relat. Suposo que és un bon senyal, no?

l´Autor

Foto de perfil de surina

surina

24 Relats

98 Comentaris

28672 Lectures

Valoració de l'autor: 9.81

Biografia:
A tots els que em llegiu us vull donar les gràcies i us vull aclarir que la fotografia és de l'arc de sant Martí retratat a través del vidre de la meva finestra. Ha sortit el reflex del llum i la humitat de la pluja.
Us agrada?
.





irene.tironi@hotmail.es