Vint nanorelats sobre l’Apocalipsi. [temps real de lectura: 3 minuts]

Un relat de: Joan Colom
1) "1984", de George Orwell.
"Apocalipsi", "desertització", "escalfament global", etc. foren paraules i expressions erradicades del diccionari, i el seu ús en públic, severament castigat.

2) Així sorgí el Llibre de l’Apocalipsi.

Aquell dia Joan l’evangelista havia begut copiosament la sang de Crist. Abans de dormir la mona, decidí posar-se a escriure.

3) Apocalíptics.

Qui la diu més grossa: Joan l’evangelista o aquests carallots catastrofistes del canvi climàtic?

4) "Apocalíptics i integrats", 1964.
Assaig d’Umberto Eco que analitza la cultura de masses vista pels qui la consideren devaluada o a l’abast de tothom.

5) "Apocalypse Now", 1979.

El film de Francis Ford Coppola està basat lliurement en la novel·la "El cor de les tenebres", de Joseph Conrad.

6) Autoria dubtosa.

Joan, fill de Zebedeu i germà de Jaume, també apòstol, va ser realment l’autor del Llibre de l’Apocalipsi?

7) Cançó de bressol.
—I ara a fer nones i a somiar en l’apocalipsi que ens espera a tots plegats —cantussejà sa mare, sol·lícita.

8) Com els jardins penjants de Babilònia.

Per contrarrestar la desforestació, les normes urbanístiques obligaven a cobrir amb jardineria el terrat i el 50% de les terrasses.

9) El Llibre de l’Apocalipsi.

Si Joan l’evangelista hagués viscut avui no hauria utilitzat tants símbols, amb hipòtesis tan probables sobre la fi del món.

10) El setè segell.

Quan Igmar Bergman decidí titular així el film i començar-lo citant l’Apocalipsi, no sabia que començava la seva projecció internacional.

11) Els quatre genets de l’Apocalipsi (original).

Segons Joan l’evangelista, la Pesta, la Guerra, la Fam i la Mort cavalcaran sengles cavalls, blanc, roig, negre i cendrós.

12) Els quatre genets de l’Apocalipsi (remake).

John Wayne, Henry Fonda, Robert Mitchum i Ward Bond van posar les muntures al trot, a les envistes d’Apocalypse City.

13) Escalfament global: tot l’Eixample anegat.

Si es fonguessin tots els gels terrestres, a Barcelona el nivell del mar pujaría més enllà de Travessera de Gràcia.

14) Insectes supervivents.

La faula de la cigala i la formiga seguiria vigent en un escenari postapocalíptic, però no quedaria ningú per explicar-la.

15) Horòscops.

L’Apocalipsi és un precedent dels moderns horòscops: les prediccions són tan ambigües que sempre hi ha alguna interpretació que s’acompleix.

16) Joan, Joanot i Joanic.

L’apòstol Joan, l’autor de l’Evangeli que du el seu nom i l’autor del Libre de l’Apocalipsi probablement eren persones diferents.

17) Klaatu barada nikto.

—Si no destruïu els arsenals teniu els dies comptats —digué el visitant Klaatu, amb el robot Gort de guardaespatlles.

18) Apocalipsi alienígena.

Abans que els humans deixessin la Terra del tot inhabitable, s’apoderaren del planeta i els convertiren en els seus esclaus.

19) "L’hora final" (Stanley Kramer, 1959).

L’holocaust nuclear ha assolat la terra i només queda Austràlia, on s’espera que el núvol radioactiu arribi també.

20) Telèfon vermell?

Abans que els presidents premin el botó vermell els sistemes d’IA ja hauran llançat els míssils nuclears, sense aturador possible.

A més d’alguna altra cosa que vulgeu comentar, podríeu dir quin heu trobat més interessant, de l’1 al 20? Gràcies.

Comentaris

  • Hola, bona nit Joan Colom [Ofensiu]
    PERLA DE VELLUT | 18-11-2022


    Gràcies per la teua visita i el teu amable comentari al meu relat "Records de la Catedral de Sevilla". Gràcies per detallar-me els viatges que vas fer a Sevilla.
    Cordialment.

  • L'àguila i el camell.[Ofensiu]
    SrGarcia | 18-11-2022

    Sembles una màquina de fer microrelats.
    El que més m'agrada és el segon. Realment, l'àguila de Patmos la va fer molt grossa, per més que s'hagi investigat no s'ha pogut saber el nom del seu camell.
    També hauries pogut posar alguna cosa sobre l'apocalipsi zombi, que te preocupada a molta gent, i mira que ja són ganes de preocupar-se, ja.

  • Interessants [Ofensiu]
    PERLA DE VELLUT | 17-11-2022 | Valoració: 10


    Una bona relació de nano relats que tenen un bon principi i interessants.
    Realment són molt enginyosos i amb molta fantasia.
    Enhorabona, Joan Colom.
    Cordialment.