Vint nanorelats sobre el canvi climàtic. [temps real de lectura: 3 menuts]

Un relat de: Joan Colom
1) Control demogràfic.
El control de natalitat és indispensable en la lluita contra el canvi climàtic: més_població »» més_terra_cultivable »» més_desforestació »» més_efecte_hivernacle.

2) COP27 (Egipte, 2022).

EUA, Rússia, Xina i Índia refusen reduir les emissions de CO2. Els dos últims al·leguen haver començat tard a industrialitzar-se.

3) Desertització progressiva.

Era tan beneit que es pensava que allò de la desertització progressiva era la participació creixent en la cursa París-Dakar.

4) El bon patró (1).

El malparit tenia l’oficina sense aire condicionat, al·legant que aquesta era la seva contribució a la preservació del medi ambient.

5) El bon patró (2).

Es vantava de matar de gana els empleats, al·legant que així els impedia caure en el consumisme més desenfrenat.

6) El faraó herètic Akhenaton.

Us heu adonat que la part inferior del logo de la COP27 (Egipte, 2022) és la representació del déu Aton?

7) El Nadal del canvi climàtic.
El gelat va desplaçar els torrons, i en els països nòrdics Santa Klaus fou jubilat i substituït pels Reis d’Orient.

8) Estadístiques indiscutibles.

A causa de l’escalfament global les agressions augmentaren en nombre i virulència. En molts països es reinstaurà la pena capital.

9) Gimnàstica ecològica.

Aquella cadena de gimnasos s’autoabastia d’energia elèctrica, aprofitant el moviment dels aparells accionats pels clients.

10) La pobresa és ecològica.

Donald Trump tenia raó: quants més "esquenes mullades" entrin clandestinament als Estats Units, millor menjaran i contribuiran al canvi climàtic.

11) L’origen del canvi climàtic.

El 97% dels científics sosté l’origen antropogènic del canvi climàtic. L’altre 3% s’ha relacionat amb el lobby dels combustibles fòssils.

12) Nanorelat amb dues lectures.

L’expedició interestel·lar va localitzar un exoplaneta, habitat i habitable però també víctima del canvi climàtic.

13) Opinions sobre el canvi climàtic.

Recordeu què n’opinava fa quinze anys un cosí de Mariano Rajoy, catedràtic de Física Teòrica de la Universitat de Sevilla?

14) Recordar-se de Santa Bàrbara quan trona.
De Santa Bàrbara ens en recordem tan poc perquè cada cop plou menys i, quan ho fa, ho fa torrencialment.

15) Sempre quedaran optimistes.

Catalunya triomfant
tornarà a ser rica i plena.
Floriran els ametllers,
no hi haurà més terra erma.

16) Sempre quedaran recalcitrants.

—Canvi climàtic? Quin canvi climàtic? —preguntava aquell desgraciat, mentre remava cap als barris alts, encara no anegats.

17) Significativament.

La meteoròloga Mònica «significativa» López sempre s’ha significat anunciant la imminència del canvi climàtic en el seus espais a RTVE.

18) Superpoblació i canvi climàtic.

Tot i que podien tenir fills, decidiren adoptar un nen i una nena per no contribuir a la superpoblació.

19) Trànsit rodat.

Qui creieu que contamina més, circulant per ciutat: qui té un automòbil elèctric o qui fa ús del transport públic?

20) Viquipèdia: Canvi climàtic: Conseqüències 1 i 2.
L’augment del nivell del mar, a causa de la fosa parcial del glaç, farà desaparèixer molts conreus i ciutats costaneres.

A més d’alguna altra cosa que vulgeu comentar, podríeu dir quin heu trobat més interessant, de l’1 al 20? Gràcies.

Comentaris

  • Jo trio...[Ofensiu]
    llpages | 11-11-2022 | Valoració: 10

    el 7, el 9, el 12 i el 16 perquè m'han fet somriure. La resta constaten veritats que, malauradament, no pinten gaire a favor de la subsistència de la humanitat. Un esforç d'enginy i un bany de realitat units en un sol text, amb gotes d'humor àcid, bona feina, Joan!