vindran les pluges

Un relat de: quetzcoatl

Vindran les pluges
i regalimaran per entre els pits
de les muntanyes adormides.

Que no sents com brama el cel?

Vindran les pluges
i tindrem els pulmons
a vessar de terra humida.

Jo tambe canto amb el cel!

Vindran les pluges
i les plomes reneixeran
d'entre les cendres enterrades
(hem esperat tant...).

Vindran, i les collites vindran tambe plenes i sanes.

Volarem tots cap al sol,
i de les muntanyes coronades
de boires fines i aigues dolces
en vindra Quetzcoatl cobert de llum
amb l'arc de colors de cel i aigua per cua.

Somriuran els arbres de la selva frondosa
i ens picara l'ullet el follet al final de l'estela,
amb l'olla a vessar de somnis de sucre
que amagara un per un entre el sotabosc humit de maig.

Que vinguin! Que vinguin les pluges!
Que reguin l'arruga del somriure aspre
perque estalli en tempesta de rialles!


Ja venen, ja arriben les pluges.
I viatjarem tots, xops de vida...

(La calurosa espera no es mai prou llarga quan arriba el goig del somriure de l'aigua)

Comentaris

  • Místic.[Ofensiu]
    Jere Soler G | 27-11-2005 | Valoració: 10

    Expresses la unió íntima dels pobles i dels éssers humans amb la Terra. I darrere aquesta unió, aquesta dependència, la figura d'un poder que ens acull, misteriós, inabastable. No podem atrapar la natura... No podem posseïr Déu...

  • EL SOMRIURE DE L'AIGUA![Ofensiu]
    Jofre | 12-09-2005 | Valoració: 10

    Un poema fresc, àgil, viu, sense aspreses, reclamant el goig de la pluja.
    Un poema per respirar fondo, esbossar un somriure i quedar xop de vida.
    Un poema de Quetzcoatl per a tots aquells que creuen en Quetzcoatl.
    Així de bell, així de clar.

    Una abraçada déu de la llum.
    Que esclati la tempesta!
    :-)

  • m'ha encantat[Ofensiu]
    M.Victòria Lovaina Ruiz | 22-05-2005 | Valoració: 10

    M'ha agradat per aquest punt de frescor, de llibertat, de sentiments tan ben expressats.

    Moltes gràcies pels teus comentaris.

  • AIXÒ SI QUE ÉS POESIA[Ofensiu]
    Anna Pi Blanc | 19-05-2005

    i no el que em van encolomar ahir al vespre a la "vetllada cultural" on vaig anar!.

  • D'acord...[Ofensiu]
    kispar fidu | 19-05-2005

    amb tots els altres! Realment, un bonic poema! Preciós!
    Un cant a les pluges! A l'aigua fresca que remulli les terres, i s'endugui les penes! Que dibuixi un arc de colors al cel i que omplis els rostres de rialles!

    Que vinguin les pluges!

  • Realment [Ofensiu]
    David Gómez Simó | 19-05-2005 | Valoració: 9

    dona la sensació de participar en un cant tribal reclamant la pluja. Aconsegueixes fer-nos sentir part del poema.

    Molt bé.

  • Magnífic noia![Ofensiu]
    Sardaukar | 19-05-2005 | Valoració: 10

    I que amb Ehecatl, Tlaloc n'escampi arreu! ; )

  • Has fet[Ofensiu]
    brumari | 18-05-2005

    un cant a la vida (dels bells que he llegit, sincerament) a partir de la transcendència vivificant de la pluja.

    També un cant a l'amor i a l'alegria: "Que vinguin les pluges! Que reguin l'arruga del somriure aspre perquè estalli en tempesta de rialles!".

    Extraordinari!

    Petons.

  • Quin poema més ben fet!![Ofensiu]
    Lavínia | 18-05-2005

    "vindran les pluges i regalimaran entre els pits de les muntanyes" i per acabat essent tothom "xops de vida".

    Sí l'aigua és vida i per més esperada encara ho és més.

    Has fet un bell poema, quetzcoalt, et felicito, de tot cor perquè has aconseguit que l'aigua m'amari també a mi d'aquesta vitalitat. Ha estat un plaer pletòric.

    Molts petons i espero llegir-te més sovint!!

  • Abans...[Ofensiu]
    rnbonet | 18-05-2005 | Valoració: 10

    ...les gents anaven en pregària a les ermites, per demanar la pluja; ara són els poetes qui la porten... I quan vinga l'aigua, la sentor de la terra mullada ens retornarà la vida perduda.
    Endavant! Salut i rebolica!

  • vindran les pluges carregades de misteri en forma d'aigua...[Ofensiu]
    Marc Freixas | 18-05-2005

    i sense voler, faran trontollar els esquemes del bon temps...

    per convertir la bellesa del paisatge plujós, en essència de gotes poètiques que mullen tot l'entorn del teu poderós talent,
    reafirmant així, la possibilitat de fer-me sentir més a prop teu mentre et llegeixi des de la distància que ens separa quilomètricament parlant... però sobretot, poèticament parlant.

    Ara doncs, conservaré per sempre més les teves paraules mullades per la pluja poètica dels dies,
    i resseguiré la teva qualitat literària per totes les voltes que em sigui necessari...

    i eternament.

    Gràcies per escriure quetzcoatl.

    REP UNA FORTA ABRAÇADA...

    ACOMPANYADA D'UN PETÓ PLUJÓS DE POESIA...

    HE DIT!!!

  • Hola quetzcoatl (realment impronunciable)[Ofensiu]
    xesco | 18-05-2005

    Ara feia dies que no entrava,només entrar he vist que havies publicat i he decidit fer-te una visita.
    Escrius molt bé i faràs ploure, ho saps?
    Obre el correu, plou?

  • com un esclat de vida[Ofensiu]
    ROSASP | 18-05-2005

    vindran les pluges amb melodies sempre noves.
    Les olors, els ritmes, el batec de la natura impreganaran l'aire i tots xops per fora i per dins tornarem a renèixer una mica, nous brots somriuran entre la màgia de les gotes juganeres.
    La natura et captiva i el teu cant neix del bell mig del cor, com si en fossis un element més...

    Així m'has fet sentir a mi, plena d'aigua de cel enmirallant els meus ulls.

    Una abraçada molt gran!

  • tempesta poètica[Ofensiu]
    Gica Casamare | 18-05-2005 | Valoració: 9

    quetzcoat Xaman!
    ja tenim la dansa de la pluja en la Catalunya cada cop més seca!!
    Quina energia, tal una tempesta desitjada, llamps i trons de versos i metàfores.

  • Viatjar tots dos[Ofensiu]
    Biel Martí | 18-05-2005 | Valoració: 8

    ...xops de vida. M'ha encantat aquest últim vers. La poesia té diverses parts a nivell del que m'ha suposat llegir, inici i final s'emporten la palma. Em reiteraré dient que no sóc bo comentant poesia, però de tant en tant ho faig, a veure si aprenc, i trobar poemes amb els que crec conectar m'anima!

  • Definitivament...[Ofensiu]
    Carme Cabús | 18-05-2005

    ...etc genial. Un poema preciós, radiant. Tu ets màgica, dolça, atraient, ewmborratxant...

    M'encanta i m'encantes.

  • "el goig...[Ofensiu]
    Capdelin | 18-05-2005 | Valoració: 10

    del somriure de l'aigua" guapoooo!!!!
    Han vingut les pluges, humitejant esponges de bany en deserts d'espera... fonent pols amb olor d'argila verge i fent de la terra ceràmica de pell brillant...
    vindran les pluges i Quetzcoatl ens vernissarà de fulles de més verd encara i de versos amb cues d'estels... i els rierols tindran dret a interpretar la seva melodia entre roques de plaer...
    benvinguda pluja de mots bells, escates de la teva pell de poetessa!!!
    un petó... com un somriure d'aigua!!!

  • GariKoitz | 18-05-2005

    Espero que el teu "poema-ritual" sigui escoltat pels déus!

    Per cert els paissatges de les fotos de la teva capçalera, deixa'm dir-te que em fan bastanta enveja!!!

  • les plujes[Ofensiu]
    Equinozio | 18-05-2005 | Valoració: 9

    Tenim sort que vinguin les plujes, però més sort si venen amb aquest cant.

    Equinozio

Valoració mitja: 9.5

l´Autor

Foto de perfil de quetzcoatl

quetzcoatl

90 Relats

822 Comentaris

161376 Lectures

Valoració de l'autor: 9.76

Biografia:
Diuen que vaig néixer amb presses... a les escales de ca la llevadora. De la meva infància no recordo gairebé res, però devia ser maca.

D'adolescent m'agradava la creació i escrivia molt però "vivia" poc. Després d'uns anys d'efervescència em vaig apagar; vaig passar un parell d'anys una mica perduda, passiva i superficialment.
Finalment vaig fer les maletes i me'n vaig anar un temps a centreamèrica. Allà em vaig despertar del tot i vaig viure tan intensament que si m'hi hagués quedat el cor m'hauria estallat. Vaig tenir temps de sentir-me sola, acompanyada, enamorada, desolada; vaig fer projectes, vaig construir coses, vaig destruir-ne algunes i deixar-ne d'altres; vaig conèixer paratges i persones meravelloses; també em vaig començar a conèixer a mi mateixa; vaig obrir les portes del meu esperit, vaig créixer... A través de relatsencatalà vaig escriure i molt, i de moment ha estat la meva època més prolífica relatairement parlant.

Quan vaig tornar de centreamèrica, vaig estudiar infermeria i em va agradar molt —però no em veig treballant en un hospital o ambulatori. Vaig conèixer el meu home i vam començar a plantar i a ser més autosuficients. Des de llavors la sobirania alimentària i la salut humana i mediambiental són dos temes en els que crec i que em motiven molt.
El 2009 vam tenir una nena. És l'experiència més fascinant que he tingut mai i constantment aprenc i desaprenc coses a través d'ella. També és cert que des de llavors tinc molt menys temps per a mi i en conseqüència per escriure, però espero anar-lo recuperant. De moment intento ser tant bona mare com puc i combinar-ho amb l'hort i el dia a dia.
El temps passa volant però me n'adono que amb una bona actitud davant la vida, no cal esmerar-se en buscar la felicitat que tant vaig idealitzar en l'adolescència, després del primer amor. La felicitat és un camí i una manera de fer i viure. Som els únics responsables de les nostres vides i penso que amb intuïció podem acabar familiaritzant-nos amb l'atzar.
Tanmateix penso que també he de dir que no podem eludir la responsabilitat individual i col·lectiva que tenim envers les grans injustícies i profundes desigualtats que passen cada dia al nostre món.


Espero que us agradi algun dels meus relats!

teaspoontrader@gmail.com