Vida (als meus 90 anys)

Un relat de: Josoc

Primavera i Tardor,
principi i final de vida,
costa amunt i costa avall,
aprenent i oblidant.

Així transcorre el camí,
camí lent que va fent via,
fins arribar el desig,
d´acabar-lo algun dia

quan la feina estigui feta,
família d´amor formada,
la cultura en avançada
i la fe esperançada.

Mon cos s´adormirà un dia
per no tornar a despertar,
mes l´Esperit que l´anima
el seu camí seguirà.

Comentaris

  • Acceptant la vida...[Ofensiu]
    Romy Ros | 06-04-2020 | Valoració: 10

    Tal qual ve. M'ha resonat el teu poema sobre una llarga via i molt ben descrita (i viscuda suposo). Saviesa de l'edat i del saber fer. T'envio una abraçada plena de tendresa perque la vida es així...amb les nostres emocions!
    Romy Ros ;)

  • Poema a la vida i als anys[Ofensiu]
    romarmir | 03-05-2019 | Valoració: 9

    Poema dedicat als molts anys de vida. Poema bonic, amb clara descripció de contrastos. I en quant a contrastos el mateix trist i alegre alhora.. S'hi percep els anys de vida molt ben viscuts. Molt macu. Neus

  • Per molts anys de vida[Ofensiu]
    Pallars | 25-04-2019

    I mentre no arriba l'hora de marxar cal esgarrapar tots els instants de vida gaudint de tot allò que ens il·lusiona. La teva imatge davant l'ordinador és un esclat de vida; és aquí on aboques els teus pensaments, els teus sentiments tan nobles i bells. Gràcies, Josoc, per compartir-los amb tots nosaltres.
    Per molts anys de vida!
    Una abraçada.

  • Vida i més vida[Ofensiu]
    Montseblanc | 22-04-2019

    El teu poema em transmet sobretot serenitat. La serenitat de qui ha arribat molt endavant en el camí i es permet aturar-se un moment, per mirar enrere i sentir la satisfacció de les passes fetes i a la vegada encara té forces per tornar de nou a caminar una miqueta més, perquè som això, viatgers, d’un punt a un altre, només això i tot això.
    M’ha encantat la senzillesa de les teves paraules per transmetre sentiments i sensacions tan grans.
    Gràcies!

  • Impacte[Ofensiu]
    Materile | 22-04-2019 | Valoració: 10


    Benvolguda Josoc! Quan de temps sense saber res de tu. En el transcurs d'aquests anys t'he buscat i no he trobat rastre de paraules. Per fi avui he tingut el goig de poder llegir-te.
    M'encanten els teus poemes, els teus relats, les teves reflexions i els teus comentaris.
    Aquest que has escrit, l'he trobat molt tendre, trist però esperançador, i molt delicat.
    En el fons, em semblava captar un missatge.
    Digues-me que tornaràs a regalar-nos aquesta mica de tu amb paraules, i que em comentaràs alguna cosa, amiga meva. El teu poema m'ha sacsejat. Les teves paraules no són mai balderes.
    Una abraçada molt forta de benretrobada! T'espero!!

  • Una vida molt viscuda[Ofensiu]
    aurora marco arbonés | 21-04-2019 | Valoració: 10

    Amb tots els contrastes que ens aporta la nostra existència: amunt/ avall, primavera/ tardor, principi i final, etc.

    Veig que parles de marxar quan la feina estigui feta i crec que això és molt important. Tenir la convicció de que en aquest món hem fet coses que ningú hagués pogut fer per nosaltres. Perquè som únics i irrepetibles i el nostre pas per la vida també és únic i irrepetible. Alguns hem deixat llavor, hem esquerat els fills i podem veure com els nostres néts creixen en edat i saviesa.

    També veig que ets una persona religiosa, que té fe en una existència després de la mort. Tens sort de tenir aquesta esperança perquè dóna més sentit a la vida.

    Però mentrestant, mentre encara et quedi vida, tens la possibilitat d'escriure tot allò que sents i que et fa feliç.

    Una abraçada, Josoc.


  • A prendre a viure [Ofensiu]
    Aleix de Ferrater | 20-04-2019 | Valoració: 10

    Un poema preciós, ple de vida i sentit comú. La vida comença i s’acaba, però sempre se n’aprèn. Jo, si més no, he après a estimar aquest poema. Una forta abraçada. A l’eix

  • Bonic i real[Ofensiu]
    brins | 20-04-2019 | Valoració: 10

    Un bell poema que reflecteix serenitat i esperança, josoc. La serenitat de saber acceptar la vida tal com és, un camí que cal recórrer amb amor malgrat els entrebancs, i l'esperança d'un sisè sentit que ens diu a cau d'orella que el nostre esperit sempre viurà.

    Feia temps que no et llegia i et trobava a faltar, benvolguda companya de Relats. No deixis mai d'escriure!

    Pilar

  • Versos joves[Ofensiu]
    allan lee | 17-04-2019

    ho semblen, per la senzillesa i claredat del teu escrit.
    Jo he pensat sempre en la mort, des qu'era xica.
    A vegades penso que tinc una ànima que volarà, a vegades, les coses obscures de la vida em fan pensar que no.
    M'agrada molt que ens hagis expressat el teu sentir. Una abraçada

    s

  • Jo, que no sóc gens poeta...[Ofensiu]
    Joan Gausachs i Marí | 17-04-2019 | Valoració: 10

    Jo, que no sóc gens poeta, crec veure en aquestes quatre paraules, una acceptación de tot el passat i una fe en el més enllà de la vida...
    Ben retornada, Josoc.
    —Joan—

  • corregeixo...[Ofensiu]

    correlleixo: El contrari de mort no és vida, sinó naixement. Per què vida ho és tot!

  • Nil de Castell-Ruf | 09-04-2019 | Valoració: 10

    un poema molt bell, escrit per un cos vell des d'el punt de vista terrenal, però amb una ànima immortal i per tant eternament jove com es la teva. Perquè com he dit més d'un cop, el contrari de mort no és vida, sinó naixement!. Perquè la mort no existeix. La vida corporal és una escena teatral, un parpalleig d'ulls... El teu poema sembla com un comiat, si! un comiat.. de algú que la viscuda amb plenitut, que ha aprés a acceptar el que li ha tocat viure a la vida. I és per això que té molta significaciót... Per què ve de l'experiència. I aquesta claretat que expresa el teu poema el fa senzill i alhora profund.
    Jo procuro viure el dia a dia, però si hagués de triar on veig més incertesa i preocupació, si en el que em depara la vida d'aquí vint anys o el que hi ha després de que es cloguin elsc meus ulls, jo diria rotundament que em preocupa més el que em queda d'anys terrenals. El més enllà, paradís espiritua per a mi, l'albiro meravellós! Enhorabona per fer tan de goig encara, per a molts anys!, Nil.

  • Camí[Ofensiu]
    SrGarcia | 09-04-2019

    Poesia molt bonica sobre el pas de la vida.
    No n'estic gens segur del què diuen els dos últims versos, i m'agradaria.

Valoració mitja: 9.88

l´Autor

Foto de perfil de Josoc

Josoc

129 Relats

525 Comentaris

120857 Lectures

Valoració de l'autor: 9.83

Biografia:
Sóc una apassionada de les lletres, m'agrada llegir i escriure. Durant molt de temps he guarsat per mi sola la majoria dels meus escrits. Fins que vaig descobrir els RELATS. M'agrada pensar que són llegits, tal com jo llegeixo els d'altres. M'agradaria molt que els comentéssiu.