Un esportista excepcional

Un relat de: Carles Linares

Aquest relat va ser la primera idea que se'm va ocórrer pel concurs.

No sé si és millor o no que l’altre, és diferent, però havia d’escollir-ne un pel concurs.


**************************


Encara vint metres. Exactament. Més o menys uns quants centímetres.


En la meva especialitat esportiva, l’atzar no hi cap.


Tot és calculat, en metres i segons.


Quinze metres.


Em queda tot just l’oxigen necessari en els pulmons.


Com heu endevinat, faig submarinisme en apnea, però ho faig sota el glaç del mar gelat.


Potser us ho semblarà estrany, però us asseguro que visc coses extraordinàries.


Quan ets sota la capa de glaç i que brilla el sol, et trobes en un somni de llum, un calidoscopi irisat, un arc de sant Martí en tres dimensions.


Cinc metres. Ja era temps. No podia més.


- Hmmmm... Aaaah... No podeu saber el plaer d’omplir els pulmons amb aquest aire fred... hmmm... AAAAAAAAH...!!!


- Bravo, papa! L’has agafat!


L’osset polar ballava als peus del seu pare que mirava, molt orgullós, la foca sangonent i estremint que penjava al cap de les seves urpes.

Comentaris

  • Vas poder amb els cinc metres. [Ofensiu]
    PERLA DE VELLUT | 04-01-2022 | Valoració: 10


    No va poder més mantenir l'oxigen. Amb una bona sorpresa, al final, amb el seu papa.
    M'ha fet gràcia tota l'acció.
    Enhorabona.

  • tot acaba[Ofensiu]
    marialluïsa | 13-12-2021 | Valoració: 8


    Un relat fora del corrent amb un protagonista que no es desvetlla fins al final. Original i diferent. Bona feina.

  • Bon trofeu[Ofensiu]
    Prou bé | 11-12-2021 | Valoració: 10

    I bon relat, original i quan penses que ja ho has entès...sorpresa!
    Amb total cordialitat

  • Notes que...[Ofensiu]
    llpages | 11-12-2021 | Valoració: 10

    et falta l'alè i una angoixa et persegueix al llarg de tot el relat. Una idea senzilla però exposada d'una manera ben original. Bona feina!

Valoració mitja: 9.5

l´Autor

Carles Linares

57 Relats

200 Comentaris

14972 Lectures

Valoració de l'autor: 9.75

Biografia:
De nacionalitats francesa i Suïssa, visc a Alemanya i sóc una barreja de catalana, murcià, savoyarda i suís alemànic.
M’he enamorat de la llengua catalana i encara l’estic aprenent i treballant, i el camí és llarg...
Si us plau, perdoneu les faltes que encara en trobareu massa en els meus textos, però, com es diu, de mica en mica s’omple la pica i el meu objectiu és que cada vegada n’hi hagi menys, però també publicar aquí textos que us faci riure i somriure.
Si trobeu faltes més grosses que una casa, m’ho podeu dir als comentaris, moltes gràcies per endavant.

Bilder hochladen

RIURE DE TOT ABANS D'ESTAR OBLIGAT D'EN PLORAR (Beaumarchais)

charles.linares@gmail.com

Com ho podeu veure, en el nom d'usuari, he tret la H per catalanitzar-lo ;-))