Turbulències

Un relat de: deòmises
—Comandant Brown a Houston, finalment hem arribat a la màxima propulsió i ens dirigim sense més entrebancs cap al nostre objectiu: la lluna Omega-3 de Saturn.

—Houston a comandant Brown, la comunicació serà interrompuda aviat, però no hi ha d'haver cap més imprevist fins a la propera connexió.

—Comandant Brown a Houston, l'enlairament, tot i que accidentat, no ha malmès l'estructura exterior i els motors ja responen correctament.

—Houston a Comandant Brown, restablirem el contacte quan hagin revisat el panell de control de la nau. Si sorgeix algún problema, caldrà avortar la missió i fer-los retornar a la Terra.

—Comandant Brown a Houston, us trameto els agraïments de part de la tripulació de l'Icarus 83.

—Houston a Comandant Brown, us desitgem un gran èxit i alerta amb les turbulències en travessar el cinturó d'asteroides.

—Comandant Brown a Houston, tenim un problema. El sistema d'ignició torna a fallar i ens desviem de la ruta traçada. Els quadre de comandament no respon i Csgrrsssct!... un pla d'emergència.

—Houston a la tripulació de l'Icarus 83, us estem perdent; l'electrostàtica Csgrrsssct! ... i ens distorsiona la comunicació Csgrrsssct! Ens temem que la situació es desestabilitzarà Csgrrsssct! Perdre-us...

—Comandant Brown Csgrrsssct! ...ton, l'indicador de rumb s'ha tornat Csgrrsssct! ...voltes com un esperitat Csgrrsssct! Csgrrsssct!

—Csgrrsssct! Esquadró Mare Malacara a Houston i a comandant Brown, cal que s'efectuï immediatament el retorn al punt de partida o les conseqüències seran pitjor que el xoc frontal contra un meteorit.



Els llençols que cobrien per complet el parell de llits es remouen i sota els coixins apareixen dos nens entremaliats que encara no tenen son. Però han de deixar de ser astronautes i intentar dormir, o l'endemà es trobaran amb una constel·lació de reprimendes, amb la galàxia del sermó matern i cauran en el forat negre del ferri càstig patern.

Comentaris

  • Jornada ARC del Microrelat en Català[Ofensiu]


    Cartell

    Invitació

    Jornada ARC del Microrelat en Català

    Biblioteca Esteve Paluzie - Associació de Relataires en Català

    Dissabte, 21 d'octubre de 2017

    [ Inscripcions ]

  • Enhorabona![Ofensiu]

    Benvolgut / benvolguda relataire:

    Enhorabona! El teu relat ha estat seleccionat, pel jurat d’autors i d'autores de l'Associació de Relataires en Català, com a finalista del VII Concurs ARC de Microrelats "Mitjans de transport" i per formar part del volum recopilatori amb totes les obres finalistes.

    És per això que, en haver quedat seleccionat/ada en la convocatòria, t’agrairíem que, al més aviat possible, ens fessis arribar l’autorització perquè el relat sigui inclòs al recull.

    Només cal que ens enviïs per correu electrònic a l'adreça: concursos.arc@gmail.com el text que adjuntem al final d’aquest comentari amb l’assumpte AUTORITZACIÓ PUBLICACIÓ MITJANS DE TRANSPORT, tot fent un copiar i enganxar, i complimentant les teves dades personals.

    Cordialment,

    Comissió Concursos


    TEXT AUTORITZACIÓ

    En/na .........................................................................................................

    amb DNI. número ......................................................................................

    i nick/pseudònim relataire ............................................................................................

    AUTORITZO a l’Associació de Relataires en Català (ARC) a incloure el microrelat ...................................................................................................

    seleccionat del mes de ..............................................................................,

    del qual en sóc autor/a, en el recull de microrelats “Mitjans de transport” que s’editarà a finals de 2017.

    on vull constar amb el nom d'autor/a ............................................................... (en cas de no omplir aquest apartat s'entén que l'autor/a vol aparèixer al recull amb el nick/pseudònim amb el qual ha participat al concurs).

    Així mateix també atorgo el meu consentiment per incloure qualsevol altre microrelat seleccionat al llarg de la present convocatòria i del qual jo en sigui l’autor/a i a difondre el seu contingut (en part o totalitat) pels mitjans habituals de l’ARC.

    Data .......................................

  • Vaja![Ofensiu]

    L'aventura espacial s'ha convertit en una altra de més prosaica però divertida.

  • Quina sorpresa![Ofensiu]
    jovincdunsilenci | 25-04-2017 | Valoració: 10

    Jo també em pensava una altra cosa i m'ha sorprès molt agradablement el final. Tendre i divertit. Una abraçada.

  • M'ha encantat[Ofensiu]
    Nonna_Carme | 22-04-2017

    el final inesperat.
    Una abraçada, benvolgut deo.

  • Jugar[Ofensiu]
    Aleix de Ferrater | 20-04-2017 | Valoració: 10

    Renoi, com m'has enganyat! Jo que veia una situació ben real, ben creïble, molt ben ambientada, ara resulta que són un parell de nanos jugant! Fantastic! Una forta abraçada, mestre!

    aleix

l´Autor

Foto de perfil de deòmises

deòmises

373 Relats

1011 Comentaris

307459 Lectures

Valoració de l'autor: 9.91

Biografia:
Pèrgoles (o Escandinàvia)


Perquè el comiat no esborra els solcs deixats
A la teva pell, digues-me adéu totes les vegades
Que desitgis, que només sóc teu, en cos i ànima,
I en el teu record, perenne com els paisatges ignots.

Perquè passejar no és una almoina abandonada
A la intempèrie de voler i no poder, entre llençols
Perfumats d'una passió que remou les entranyes,
Desitja aquest meu cor mortal un cop més demà.

Perquè retornaré on vaig besar-te tantes vegades,
Sense cercar altres llavis que els teus, necessitat
Meva, ànima bessona, mare, esguard serè, letícia;

Perquè guarir les ferides sempre ajuda a avançar
Cap a la mà disposada a entortolligar l'esperança,
Seré teu, tan intens, profund com l'enyor que em guia.



***

Tot s'acaba, inclús el somni més bell, per manca de resiliència...


***



deomises@gmail.com

EL MEU BLOG:

Es desclou la tenebra...

Lluís
13.05.1978