TRONADA DE LLETRES

Un relat de: PERLA DE VELLUT
TRONADA DE LLETRES


Et necessite entre la meua tronada de lletres.
Vull abatre’m entre els teus dits.
Aplicar-me apoteòsic entre aquesta comparació
que creix indistinta.
Mida de melodies que engrandeixen la meua pell.
Tocar-te entre retòrica i retòrica
feta metàfora entre les meues lletres:
Els meus modals es recreen inventant
per a discernir-te més equitat.
Il•luminaré la teua sang amb la meua sang
quan es fa somni de tronada,
em distrauré entre les teues pupil•les perfectes.
Hi ha fràgils batecs: Em fan paradoxa.
És sensible la meua lletra, és fredolina,
és tímida, és quasi indefensa,
s’impacienta
per una completa tempestat.
La meua tronada et necessita
i entre els núvols el teu amor d’amistat.





Aquest poema va ser escrit el dia 10 de juny de 2004
PERLA DE VELLUT


Comentaris

  • Gràcies...Romy Ros[Ofensiu]
    PERLA DE VELLUT | 25-03-2020

    Gràcies pel teu comentari al meu poema "Tronada de lletres", en el qual em dius que és d'inspiradora passió, tendresa i entusiasme per la vida. Me n'alegre molt de que t'haja agradat.
    Perla de vellut

  • Gràcies PERLA DE VELLUT...[Ofensiu]
    Romy Ros | 25-03-2020 | Valoració: 10

    Pel teu amable comentari als mesos amb color o color dels mesos. M'inspira a seguir endavant . Volia afegir-te, que m'ha agradat molt aquesta Tronada de lletres que és inspiradora de passió, tendresa i entusiasme per la vida.
    T'envio una salutació molt cordial des d'aquest confinament domèstic que tots estem vivint!
    ;) Romy Ros

  • Gràcies...Canela Fina.[Ofensiu]
    PERLA DE VELLUT | 28-02-2020

    Gràcies pel teu amable comentari: delicioses paraules i escrites des del cor en el meu poema "Tronada de lletres". M'alegre de que t'haja agradat...
    Una abraçada.
    Perla de vellut

  • Delicioses paraules[Ofensiu]
    Canela fina | 28-02-2020 | Valoració: 10

    Delicioses paraules ens regales en forma de poesia, escrites des del cor amb mà segura i ferma. M'agrada, molt.
    Gràcies pel teu comentari al meu relat "M'agrades molt", sempre és un plaer llegir-los. Una abraçada ;)

  • Gràcies...Helenabonals...[Ofensiu]
    PERLA DE VELLUT | 25-02-2020

    Gràcies pel teu amable comentari: I tan que se senten els trons! i per dir-me que la meua poesia necessita que estimi, més com a amic que com amant.
    Que passes un bon dia i bona nit.
    Perla de vellut

  • I tant que se senten els trons![Ofensiu]
    helenabonals | 25-02-2020 | Valoració: 10

    "La meua tronada et necessita/ i entre els núvols el teu amor d’amistat": la teva poesia necessita que estimis, més com a amic que com a amant, que pot ser la millor opció de totes!

  • Gràcies...Atlantis...[Ofensiu]
    PERLA DE VELLUT | 18-02-2020


    Gràcies pel teu amable comentari, amor i poesia i tronada, on em dius que barrege imatges d'amor amb imatges de poesia. Hi ha amistat amb l'amor. És així. Aniré posant a poc a poc, altres temes.
    Una abraçada.

  • final[Ofensiu]
    Atlantis | 18-02-2020

    Ah...m'agrada molt el final: Amor i amistat. Perquè crec que hi ha d'haver amistat també amb l'amor. És més complert.

  • amor i poesia. I tronada[Ofensiu]
    Atlantis | 18-02-2020

    L'amor és qui et motiva a escriure. i en aquest poema barreges imatges d'amor amb imatges de poesia. Tot amb una gran intensitat i sensibilitat.
    Veig que està escrita de fa uns anys. I el teu estil, malgrat vas provant noves maneres d’escriure és únic.
    De totes maneres m’agradaria llegir-te sobre altres temes, que segur que també tens poemes o pots escriure’n.
    Una abraçada

  • Gràcies...Rautortor...[Ofensiu]
    PERLA DE VELLUT | 16-02-2020

    Gràcies pel teu amable comentari, "sempre l'amor, en aquest poema de Tronada de lletres. T'ho agraeix molt. Amb respecte al poema que he posat pel forum, "Cauen les estrelles", dedicat a ma mare. Ho vaig posar allí, i no ho vas pensar, però ara el publicaré en el meu bloc.
    Perla de vellut

  • Sempre l’amor[Ofensiu]
    rautortor | 16-02-2020


    Els teus poemes traspuen sentiments a dojo, i amor, molt d’amor. Tot amanit amb una gran dosi d’imatges i metàfores.
    La metàfora principal ja la insinues al títol, Tronada. Realment és una tempesta de sentiment, on l’amistat clou la composició en l’únic lloc on podia aparèixer dins una tronada, els núvols.
    Coincideixo amb Ness i el seus elogis per aquests quatre versos, És sensible la meua lletra.... Son versos que a molts de nosaltres ens hagués agradat escriure. Et felicito.

    Així mateix, et felicito pel poema-cal·ligrama dedicat a la teva mare al fòrum. No entenc per què l’has posat allí. Pel fòrum hi passa menys gent i això priva de gaudir-lo a molts altres relataires que segurament t’ho agrairien.

    Ah, i gràcies, moltes gràcies pels teus amables comentaris. Espero anar-te comentant tots els teus que tinc endarrerits.

  • Gràcies...Lluís Pagès.[Ofensiu]
    PERLA DE VELLUT | 15-02-2020

    Gràcies pel teu amable comentari, en el qual em dius que és molt original i és encisador. Això em diu que t'ha agradat aquest poema.
    Saluts.
    Perla de vellut

  • Molt original i...[Ofensiu]
    llpages | 15-02-2020 | Valoració: 10

    sorprenent alhora. Haig de confessar-te que no entenc del tot el que vols dir en alguns versets, però d'altres et deixen embadalit. És el conjunt el que compta, i el resultat és molt atractiu i encisador.
    A seguir sorprenent-nos amb la teva font inesgotable de recursos per enaltir l'amor!

  • Gràcies...Helena Sauras...[Ofensiu]
    PERLA DE VELLUT | 14-02-2020

    Gràcies pel teu amable comentari, en el qual em dius que és "Intensa amistat" i que t'arriba a l'ànima. Sí, des del 2004 ja en tinc molts poemes en el meu haver i en l'ordinador.
    Una abraçada...
    Perla de vellut

  • Intensa amistat[Ofensiu]
    Helena Sauras Matheu | 14-02-2020 | Valoració: 10

    Hola Perla de Vellut, impactants són les teves lletres i els teus versos, fàgil i tímida no es la teva lletra, però sensible molt. Arriba a l'ànima i està dintre de les meves favorites. Des del 2004 segur que has escrit molt més. Continuo llegint-te.

  • Gràcies...Brins...[Ofensiu]
    PERLA DE VELLUT | 10-02-2020

    Gràcies Brins, pel teu amable comentari "Molt bonic i una torbonada de lletres i de sentiments". M'alegre de que t'haja agradat...
    Salutacions...
    Perla de vellut

  • Molt bonic[Ofensiu]
    brins | 10-02-2020 | Valoració: 10

    Una torbonada de lletres i de sentiments que a mesura que avança el poema es fa més intensa.Enhorabona, Perla de Vellut.

  • Gràcies...Ness.[Ofensiu]
    PERLA DE VELLUT | 09-02-2020

    Gràcies pel teu amable comentari on em dius "Oh!" i immensos versos. M'alegre molt de que t'haja agradat.
    Una abraçada...
    Perla de vellut

  • Ness | 09-02-2020 | Valoració: 10

    "És sensible la meua lletra, és fredolina,
    és tímida, és quasi indefensa,
    s’impacienta
    per una completa tempestat."

    Inmensos aquests versos! Gràcies.

  • Gràcies...Montseblanc[Ofensiu]
    PERLA DE VELLUT | 06-02-2020

    Gràcies Montseblanc pel teu amable comentari al meua poema: "Tempesta", on em dius que són sentiments a través d'unes lletres plenes d'amor i sensibilitat.
    M'alegra molt que t'haja agradat.
    Una abraçada.
    Perla de vellut

  • Tempesta[Ofensiu]
    Montseblanc | 06-02-2020

    Una nova tempesta de sentiments a través d’unes lletres plenes d’amor y sensibilitat.

  • Gràcies...Urkc-Eduard[Ofensiu]
    PERLA DE VELLUT | 05-02-2020

    Gràcies pel teu amable comentari: "bombolla", on em dius que és endinsar-se en una bombolla fràgil i subtil. M'alegra molt que aquest poema t'haja agradat...
    Bona nit i fins a l'altra...
    Perla de vellut

  • bombolla[Ofensiu]
    Urkc-Eduard | 05-02-2020 | Valoració: 10


    llegir-te'n és com endinsar-se en una bombolla que pampalluga fràgil i subtil en l'etereïtat frissant per embogir en brolls d'amor

  • Gràcies...Nil.[Ofensiu]
    PERLA DE VELLUT | 03-02-2020

    Gràcies pel teu amable comentari... "em trec el barret" i pel teu bon aplaudiment cap al meu poema "Tronada de lletres". Em quede satisfet per les teues paraules.
    Saluts.
    Perla de vellut

  • Em trec el barret...[Ofensiu]
    Nil de Castell-Ruf | 03-02-2020 | Valoració: 10

    Sempre ens sorprens..., la teva poesia és incombustible...I és que tocar una i altra vegada el mateix tema, amor devers la teva aimada, amb aquesta diversitat de recursos literaris, mereix un sentit aplaudiment de tots els que et seguim amb devoció i respecte, ets únic en aquest estil teu de crear poesia. Una abraçada , Nil.

  • Gràcies...Sr.Garcia[Ofensiu]
    PERLA DE VELLUT | 03-02-2020

    Per la teua visita i el teu amable comentari, per dir-me que és una poesia molt bonica.
    Sí, portes raó, en això de que "tronada" té tres accepcions; doncs, són: trons, tronadissa i tamborinada. Però jo he agafat el sentit de "tronada", com "tempestat de trons"; que són en espanyol: truenos o tronada.
    Sí, he fet en cada vers "metàfores"...
    Saluts.
    Perla de vellut.

  • Dubte[Ofensiu]
    SrGarcia | 03-02-2020

    Una poesia molt bonica. Al principi dubtava sobre el significat de la paraula "tronada", que té almenys tres accepcions. Al final he vist clar que és el significat més pregó. Tens una insòlita capacitat per a la metàfora.

Valoració mitja: 10