Prggghktb, jg d sss

Un relat de: Mascó

Segurament l'ha sobtat aquest títol, potser s'ha mossegat la llengua en l'intent de pronunciar aquest vocable avocàlic. I en el procés d'articulació dels sons tal vegada ha emès algunes petites guspires salivals que han tacat aquesta fabulosa pàgina de web més nostrada. De veritat li dic, no s'hi amoïni, reprimeixi l'intent de cremar-la o de fer canalons amb la subscripció anual.

Hom sent a dir que les revistes, els articles i els llibres serveixen per aprendre, culturitzar-se o passar una bona estona gaudint de l'art de la paraula, fruint per les vies del coneixement i dansant entre aquests animalons difícils, que són els punts i les comes. Moltes vegades, entre aquesta selva gramatical, en els més recòndits indrets d'aquest univers ortogràfic, el lector satisfà aquella curiositat que l'acapara, sacia la fam d'idees més o menys brillants o, simplement, passeja els ulls per avingudes atapeïdes de lletres, que estacionen en doble fila sense posar l'intermitent; però que, malgrat tot, aconsegueixen atraure el lector i seduir-lo, sense que això impliqui necessàriament una sanció vial.

Així doncs, si el sempre capritxós atzar l'ha elegit a vostè, com a víctima d'aquestes línies absurdes, li torno a demanar que no es desesperi. Sobretot, no faci cap pas en fals. Pensi que en aquests moments, fora de vostè, la vida continua; aquell mocós del seu davant segueix xarrupant el gelat, les senyores no cessen en la discussió pel desorbitat preu de les patates i la velleta creua el carrer amb el seu bastó centenari de roure envernissat, aliena a tot això... Doncs el que li deia, i és que si encara espera descobrir l'assassí, o està frisós per saber si el tren marxarà abans que l'enamorat pugui confessar-se a aquella noieta, de ben segur que s'ha equivocat de narració. Això que té entremans no és una novel·la; ni tan sols té el mínim valor literari, però és la millor manera de fer despertar les consciències latents de la humanitat. En general, la paraula impresa en una pàgina com la que té al davant, pel fet d'haver passat per l'impremta, no és més veraç que el producte de la fricció de les cordes vocals; però sí que té, si més no, el poder de fer-li perdre cinc minuts que vostè hagués pogut destinar a qualsevol altra activitat més lucrativa; i així, almenys, no s'hagués deixat manipular per la lletra, com un badoc insoluble, d'aquesta forma tan grotesca.

Comentaris

  • Holaaa![Ofensiu]
    Àfrika Winslet | 11-05-2006 | Valoració: 9

    Doncs jo crec que, com a mínim, està molt ben escrit i és original. Per gustos, colors... ja se sap. A més, ha aconseguit el que volia: despertar la curiositat i ser llegit fins al final. En fi, que m'ha agradat força.

    un petó!

  • He perdut cinc minuts? No ho crec pas[Ofensiu]
    Nastasia | 24-02-2006 | Valoració: 9

    Molt bo! Penso que és molt original. Tothom pot haver pensat alguna vegada: Posaria un títol sense sentit. Però qui s'ha atrevit a fer-ho? Qui és capaç d'escriure un sense sentit amb tant de sentit (buf!) Doncs, ves per on, dóna resultats molt positius! He arribat al final pensant ostres ara hauries d'estar estudiant per a l'examen d'història i has perdut cinc minuts llegint un relat que a sobre es riu de tu per haver-ho fet.. però aquesta és la gràcia: perdo cinc minuts d'estudi però en guanyo cinc de descobrir un relat magnífic.
    Perfecte! Una abraçada!!

    (si pots perdre cinc minuts doncs... llegeix-me i comenta'm) :D

  • Original,però...[Ofensiu]
    Feyerabend | 18-09-2005

    té el seu qué...però comparteixo l'opinió d'Alvaro...no val la pena posarlo tant destacat...malgrat que per esser justos, molts haurien d'apareixer. L'idea es creativa,però..potser aquest toc de formalitat absurda no em crea cap efecte tret del d'aburriment.

  • Evidentment una pèrdua de temps[Ofensiu]
    alvaro | 09-09-2005

    Lamento profundament que l'editora destaqui aquesta pèrdua de temps escrita. Només se salva l'ironia final, però certament és una pèrdua de temps rematadament estúpida. Ara que amb el panorama editorial que hi ha al país segur que encara et guanyaries la vida amb absurditats com aquestes.
    De tota manera no t'ho prenguis malament, llegiré altres coses teves. Segur que no són tant nocives.
    Salut.

  • Queca | 01-08-2005 | Valoració: 10

    Encara somric ara. M'ha fet molta gràcia, tot i que potser no és aquest l'efecte que buscaves, sinó despertar les nostres consciències, i fer-nos veure que el llegir, sigui el que sigui, és una pèrdua de temps... No em llegueixis, doncs, continua amb la teva vida Mascó, i no rondis massa per aquí, que et desesperaries...
    Molts petons i de debó, m'ha agradat molt.
    Salut!

  • Original: molt original[Ofensiu]
    EmmaThessaM | 11-05-2005 | Valoració: 9

    Entenedor, simpàtic, ben escrit. Llegeixes el text esperant que, a l'última frase, no puguis evitar caure a la temptació de narrar una història i el el text es converteixi en relat: això no passa (ets un model de coherència envejable), el lector se sent com un beneit que ha perdut el temps i no pot evitar somriure en adonar-se que, en realitat, el títol ja anunciava que només ho llegiríem els lectors beneits ;-)

    EmmaThessaM

  • jajajajaja[Ofensiu]
    kispar fidu | 01-04-2005

    Quina risa! que bó! Una manera divertida i rebuscada per acabar dient, que no esperis trobar res en aquest conjunt de paraules i d'animalons com són les comes i els punts. jeje
    Original.

    (Sembla una manera discreta d'enfotre-se'n del lector, jejeje, sense voler ofendre, és clar!)

  • Intel·ligent,...[Ofensiu]
    rnbonet | 01-04-2005 | Valoració: 10

    ... inesperat, irònic i mordaç.
    Molt bo! Vaig a llegir-te'n un altre.
    Salut i rebolica!

  • nrerge sbore banlc [Ofensiu]
    donablanca | 28-02-2005 | Valoració: 10

    si, és el pdoer del nrerge sbore banlc

  • uouoo![Ofensiu]
    Tiamat | 13-09-2004

    ho sento, en aquest moment no em dóna temps de llegir cap relat (ni teu ni de ningú..), aquest cap de setmana ho faré en calma, només era per dir-te que:
    1. jo també sóc del 1985
    2. jo també estudio arquitectura
    3. a Barcelona
    4. a l'ETSAB!

    quina gràcia!

    apa, doncs, ànims pel curs! (que avui hem començat classes, sisi, suposo que ja ho saps...)

Valoració mitja: 9.5