PER QUAN TORNI

Un relat de: Cesca
Aquest temps que hi ha entre el néixer i el morir se m’ha fet curt.
Des que he sabut que això s’acaba, faig una llista de coses pendents. M’està sortint bastant llarga. Algunes coses les hauré de deixar per quan torni. Perquè penso tornar, i tant!
Que quina mena de llista és aquesta? Doncs mireu, és una llista de desitjos incomplerts, intencions fallides, sentiments continguts... va per aquí la cosa.
Per exemple: tocar el piano (tantes vegades que ho he intentat i res!), o tenir un cavall, sí, un cavall, no soc de tenir mascotes, però els cavalls sempre m’han fascinat tot i que, us ho podeu ben creure, no n’he tocat mai cap (aquest desig potser encara té possibilitats). I com m’agradaria aprendre a ballar!, he sigut sempre tan pocatraça a l’hora de seguir un ritme! (ara les cames ja gairebé no m’aguanten, desig aparcat!). Cantar, dibuixar, aprendre a llegir poesia...

També m’he proposat que quan torni —perquè, com he dit, penso tornar—, he de ser més honesta i sincera. Ho soc prou, però algunes vegades he callat, gairebé sempre per no fer mal, i m’he quedat amb les ganes de dir-ne quatre de fresques a més d’un (hi ha silencis d’aquests que m’han fet rau-rau tota la vida).

La llista no segueix cap ordre, s’ha anat fent llarga aleatòriament, tanmateix, aquesta tarda, de sobte se m’ha encongit el cor. L’atzar ha estat jugant? Resulta que entre totes aquestes voluntats n’hi ha una que és molt important per mi, que dic molt, és la més important: aconseguir, ser una bona escriptora (en aquesta vida d’ara no me n’he sortit pas). Com us deia, doncs, l’ensurt m’ha sacsejat quan he vist que aquest desig ha anat a parar a la posició número tretze de la llista. Espero que això no vulgui dir que, quan torni, se’m privarà, altre cop, d’aquest privilegi.

Encreuem els dits.

Comentaris

  • Ja ho ets![Ofensiu]
    Antònia Puiggròs Muset | 04-06-2023 | Valoració: 10

    Ja ets una bona escriptora (No tots els bons escriptors estan als aparadors de les llibreries) i aquest relat ho demostra. Tractes amb dolçor, senzillesa i bon humor un tema prou seriós: com n'és de curta la vida i quants somnis i desitjos queden pel camí.
    M'apunto la idea de la llista!
    Un plaer llegir-te!
    Antònia

  • Desitjos...[Ofensiu]
    Rosa Gubau | 23-05-2023

    que espero puguis dur a terme. I sobretot torna, escrius molt i mol bé, no llencis la tovallola i persegueix els teus somnis. Aquí sempre tindràs un espai per a tu.
    Referent al teu segon comentari d'aclariment sobre el meu relat, el noi de la brossa, no calia, no havia pas interpretat malament. Així i tot, moltes gràcies per la teva opinió, la valoro molt.

    Molta sort en tot.

    Una forta abraçada.

    Rosa.

  • Ja és ser optimista[Ofensiu]
    marialluïsa | 18-05-2023


    pensar a tornar en una segona vida, i encara més ja deixar una llista dels desitjos que no s'han acomplert durant la primera. També sembla important que la llista quedi ben ordenada que no es tracta de perdre pistonada i pensar en una tercera oportunitat per aconseguir-ho tot.
    Ho tindré en compte per si de cas.
    Un relat original, àgil i que fa pensar de cara al propòsit essencial de la vida. Molt bé.

  • I després què fem![Ofensiu]
    Solsona Bot | 16-05-2023

    Cada cop que algú llegeix un relat, novel·la, poesia … L'escriptor en certa manera retorna o revifa. Potser és això. Fer una llista de coses a fer, té el risc d'acomplir-les, i aleshores què fem! Un bon relat que ens fa reflexionar sobre la vida i l'escriptura. Sort!

  • compartir [Ofensiu]
    Atlantis | 13-05-2023

    Crec que comparteixo bastantes coses de la teva llista. La de ser bona escriptora també, malgrat em conformo en què els meus escrits, algunes vegades, facin somriure o emocionin algú.

    Això de tornar....son figues d'un altre paner.

  • Bona llista[Ofensiu]
    fesolmenut | 12-05-2023 | Valoració: 10

    Bon dia, Cesca,

    un relat amb una bona llista de desitjos que conformen la vida de qui el protagonitza, que veiem passar a través de totes les mancances que hi ha hagut. El número tretze apareix per donar el punt final al relat i per certificar que sovint no és un número relacionat amb el mal fat! ;)

    Bon relat i molt bona sort al concurs!

  • Comissió XIII Concurs ARC de microrelats[Ofensiu]
    Cesca | 11-05-2023

    Moltes gràcies!
    No ho tornaré a fer :-(

  • Fora la coma[Ofensiu]

    La coma ja està fora, no pateixis, cap jutge no la veurà.

    Comissió XIII Concurs ARC de microrelats


    PS

    Però no t'acostumis, eh!? ;-)

  • S'ha colat una coma![Ofensiu]
    Cesca | 11-05-2023

    No us mireu aquesta coma, fa mal als ulls:
    "aconseguir, ser una bona escriptora"
    (ha estat un lapsus...)

  • Nota (sobre el piano)[Ofensiu]
    aleshores | 11-05-2023

    El piano es pot començar a qualsevol edat. I sempre tens l'excusa que et queden lliçons per aprendre i que per tant no pots "marxar" encara.
    I el piano és discret: la teva ma dreta no sap què fa la teva ma esquerra.

  • Bona o escriptora?[Ofensiu]
    kefas | 11-05-2023

    Has de triar. Si ets bona, mai seràs escriptora.
    I, on vas? Fins ara tots els que han volgut marxar encara estan per aquí. Repartits entre altres formes, això sí. Però el fet que no els puguem reconèixer no vol dir que no hi siguin.

  • MODÈSTIA [Ofensiu]

    Cesca,

    Si us plau, quan tornis, no siguis tan modesta, que ho fas molt bé. Fins i tot penso que deus ser una bona balladora, malgrat el que dius.

    Per cert, això de "tornar" és prou freqüent al Vallès (Pere IV).

    Salutacions,

    Fidel Gangonells

  • Relat rebut[Ofensiu]

    Relat rebut correctament. Entra a concurs.

    Recorda, ja no el pots esborrar!
    Qualsevol dubte contacta amb nosaltres en el nostre correu:
    concursos.arc@gmail.com

    Gràcies per participar.


    Comissió XIII Concurs ARC de microrelats

l´Autor

Foto de perfil de Cesca

Cesca

26 Relats

202 Comentaris

8658 Lectures

Valoració de l'autor: 9.94

Biografia:
M'agrada molt llegir i escriure, i per això intento aprendre a llegir i a escriure.
Ho faig amb més dedicació d'ençà que soc, més o menys, mestressa del meu temps.

solde12@gmail.com