Obsolescència contrariada

Un relat de: aleshores
L’avaria de l'escalfador es va anar fent tan repetida que vam trucar a la companyia del gas, per a que passessin a mirar-se'l. Era un continu haver de tornar-lo a engegar cada dos per tres.

"Abans de tres hores serem a casa seva; tot és de franc excepte el material", ens va dir la tele operadora que en va prendre nota.

I, efectivament, va comparèixer un tècnic eixerit amb uniforme i tot, que se’l va mirar i va fer unes referències tècniques a una vàlvula que en algun moment deixava de funcionar. N'haurien de dur una de nova i ja trucarien. Em vaig apuntar el seu nom i telèfon per si de cas, si les coses es retardaven. La vàlvula va trigar suficientment, tan com per haver de fer ús de telèfon apuntat (sort que ho vaig fer en una llibreta gran que faig servir: la llibreta taumatúrgica)

-"Que no li han dit res encara?" Em va dir, tot augmentant amb aquella frase la meva preexistent desconfiança en els sistemes d’informació empresarial.
-"Doncs el trucarem de seguida per tornar a venir". Va dir-me.
-"En cas que no fos vàlvula us l’endureu un altre cop, oi? Vaig respondre-li.
-"És clar!, si segueix l’avaria tornarem a posar la que hi havia". Va contestar.

Per fi va arribar la vàlvula, però vet aquí que un cop instal·lada, el problema persistia. El tècnic arrufant el nas es va referir a l’únic element que quedava susceptible de generar aquell problema: la placa informàtica que duia. El seu preu era elevat, va dir i atesa la obsolescència programada dels escalfadors, que no solen durar més de X anys i el seu ja els té, seria recomanable fer un canvi.

"Doncs és una màquina que ha estat funcionant molt bé tot aquest temps" li vaig provar de contra-argumentar. "Es veu nova".

"Sí, la marca és bona, però actualment la tecnologia ha millorat i hi ha uns escalfadors ultra bons per un preu molt avantatjós", va fer.

"Afegint només Y euros a allò que li costaria la placa informàtica teniu escalfador nou per molts anys. Es el que he fet jo a casa. Veu, tinc aquest", reblà, assenyalant una foto d'un catàleg que duia.

"Doncs potser sí que m’interessaria fer aquesta inversió; deixi que em pensi si canvio la placa o tot l’escalfador", vaig concloure.

Encara m’ho estic pensant perquè des d'aleshores, i ja fa tres mesos, la màquina no ha fallat ni un sol cop. Quina sort és tenir bons mecànics.

Comentaris

  • estris[Ofensiu]
    Atlantis | 18-08-2022

    A vegades sembla que els estris cobrin vida i es posen d'acord en espatllar-se tots a l'hora. No diguem de les goteres i d'altres maldecaps de la casa...

    Fets quotidians explicats amb agilitat...Sort dels bons mecànics!!!

  • Reparar o no reparar, aquesta és la qüestió[Ofensiu]
    Joan Colom | 16-08-2022

    Arriba un moment que ja no saps a quin sant encomanar-te. Tinc un aparell d’aire condicionat que fa quatre anys va deixar de refredar. Vaig avisar al servei oficial (una altra enganyifa), van descubrir un porus per on s’escapava el gas refrigerant, el van tapar i em van aconsellar que estigués uns dies fent-lo funcionar, no fos cas que n’hi hagués algun altre, de porus. I, vist que passats quatre dies seguia refredant, vaig pagar la reparació. Al cap de quatre dies més ja no refredava.

    He estat quatre anys sense saber que fer, si tornar a avisar el tècnic o comprar-me un aparell nou. Els tres darrers estius els he passat raonablement bé i me n’he sortit amb el ventilador, però ara porto gairebé tres mesos patint la calorada i amb la sensació de ser un beneit, amb un aparell d’aire condicionat espatllat a casa.

  • I al final ja no ens caldran ni escalfadors[Ofensiu]
    Montseblanc | 14-08-2022

    Fins fa pocs anys, tot s'anava reparant una vegada i una altra. Els electrodomèstics duraven i hi havia bons mecànics. Ara, hi ha bons venedors, a la mínima averia, el millor és un de nou. No lliga gaire amb la sostenibilitat i el reciclatge, però és així, tal com ho expliques al teu relat.

  • Bon mecànic?[Ofensiu]
    Prou bé | 13-08-2022

    O casualitat que tornés a funcionar?

    Divertit i molt real!

    Amb total cordialitat

  • Agraïments [Ofensiu]
    PERLA DE VELLUT | 11-08-2022

    Hola, Aleshores: Gràcies per la teua visita i la teua opinió sobre el meu relat "Història de Villanueva de Castellón". Sí, és així, en el transcurs del temps, ha estat un embolic el nom d'aquest poble.
    Cordialment.

  • Antiquat. [Ofensiu]
    PERLA DE VELLUT | 11-08-2022 | Valoració: 10

    Les reparacions s'han de fer a poc a poc. Un relat molt interessant per a la teua proposta per millorar l'escalfador. M'ha agradat llegir-te de nou, perquè tens idees noves per a escriure.
    Et recomane l'últim relat meu, que pot interessar-te. Gràcies.
    Cordialment.

  • Tot programat[Ofensiu]
    Rosa Gubau | 11-08-2022

    El consumisme exagerat i tot el que comporta no fa cap bé, excepta omplir més les butxaques d'un quants. Mal negoci per tots plegats.

    Cordialment.

    Rosa

  • L’error fantàstic[Ofensiu]
    Aleix de Ferrater | 11-08-2022 | Valoració: 10

    No, si això de l’obsolescència programada fa por. Ara, si de tant en tant apareix un bon mecànic i t’ho pot resoldre, oli en un llum! Una forta abraçada
    Aleix.

Ajuda'ns amb un donatiu

Ajuda'ns a pagar el manteniment de relatsencatala.cat Qualsevol aportació és més que benvinguda: