Maleïts estudis

Un relat de: Bonhomia
Estudi... estud... apunto... -to -to -to... això no... ah! val. oh,no, altra vegada. no puc. sí. sí. m'hi esforçaré. m'hi esforçaré molt. oh, merda. això em quedarà. no! això altre! apunto-to-to-to.. copio... m'he liat. estudio. estudio. el meu cap... no, no sé què em passa. descanso, estudio, descanso, estudio, oh, merda...

tanta obligació? déu meu.

Comentaris

  • Zero a l'esquerra.[Ofensiu]

    Com a estudiant vaig ésser un zero a l'esquerra. Mai vaig estudiar, ni llegir cap llibre dels pocs recomanats per l'escola. El vol d'un moscardó a la classe ja em distreia... Fins no fa gaires anys encara tenia malsons: somniava que feia uns exàmens i no aprovava. Jo crec que devia patir de dislèxia i no m'ho van detectar: això sí!, dibuixava prou bé. El teu relat m'ha fet retornar a aquella época de pauta i trauma a l'estudi. Quantes promeses malmeses per la nefasta metodogia emprada per l'escola. Gràcies per escenificar de manera brillant els maleïts estudis...

  • Unes paraules[Ofensiu]
    Bonhomia | 07-09-2021

    Haig de dir que, amb tants comentaris, jo mateix em referiré a aquests.

    Personalment, que estudiar valgui la pena ho trobo molt relatiu. M'encanta el comentari d'Identitat Inedita, així com també el de l'Aleix de Ferrater. M'he sentit molt reconfortat, també, amb el de Marteta.

  • I tant![Ofensiu]
    Marteta | 06-09-2021 | Valoració: 10

    M'hi he sentit i ara veig, com a professora, que molts alumnes s'hi senten...
    S'ha de seguir la norma i la competitivitat. Millor memoritzar que no pensar, pel sistema, clar!
    El més greu és que aquesta sensació no es queda a les quatre parets de l'aula.
    Memòria i repetició no creen res de nou... Això sí, la frustració i el sentiment reaccionari que se'n deriva ja és una altra cosa.
    M'ha agradat molt
    Salut!

    Marta

  • pensaments[Ofensiu]
    Beka | 11-06-2021 | Valoració: 9

    M he vist així!
    Poques paraule, perfecte descripció de la situació.
    Abraçades!

  • Els estudis són obligacions [Ofensiu]
    PERLA DE VELLUT | 07-06-2021 | Valoració: 9

    Un relat que és per a pensar.
    Sens dubte que és com si els estudis són alguna cosa pesats.
    M'ha obert la curiositat del teu relat.
    Abraçades i gràcies per dir-me que el meu relat "Penediment", està molt bé.

  • Angoixa[Ofensiu]
    Aleix de Ferrater | 07-06-2021 | Valoració: 10

    Has descrit magníficament com s'escola l'angoixa de l'estudiant, amb unes paraules precises i una forma directa, sense embuts, a la vena pura i dura. Una forta abraçada.

    Aleix

  • Estudiar![Ofensiu]
    Prou bé | 06-06-2021

    Tot i així val la pena!

Valoració mitja: 9.5

l´Autor

Foto de perfil de Bonhomia

Bonhomia

646 Relats

1852 Comentaris

514055 Lectures

Valoració de l'autor: 9.87

Biografia:
L'armonia commou la selva verge de paratges interexternalitzats mentre els estels ens somriuen dolçament i les nits i els dies es confonen en boira d'un nou color que brillarà per la mare universal que va fer-nos i cerquem cuidar... si és que aquestes paraules contenen cert ressò d'esperança en un món tan difícil i complicat.