DE TANT QUE L'ABSURD ENS OBSTRUEIX MOLTS CAMINS

Un relat de: Sergi Elias Bandres
Mentre la superestructura desfila,
quan l'ombra estesa d'un núvol fosc ens mira,
el terra dur gairebé sol camina;
doncs som absents i aturats fets a mida
de la més buida llunyania, que ens domina.

A cada passa,
on arrosseguem el mal deute del viure insincer,
vomitem angoixes d'un passat que ens cerca,
mentre aprofitant-nos ens doblega,
com fletxes toves en un mar subttil de negres ombres.

Si feixuga és la pujada tan dura...
on anem?
a la pèrdua del nostre instint present
que tan cerquem
mentre en l'obediència ens capfiquem?

Qui pogués trobar la certa solució a aquest enigma!

Doncs així ens destrossem,
doncs a la fosca cuitem.

Comentaris

  • Guerrer[Ofensiu]

    Hi ha qui cerca recer en la religió, altres en el sexe o també en la espiritualitat per a donar respostes a les preguntes existencials que ens fem. El teu relat defuig d'aquests suports com a tall d'exemple i tria el turment i l'enuig com arma de lluita per a sortir d'aquest cercle viciós que és el viure. I sempre ho fas trobant les paraules més escaients, més punyents i més penetrants que per si soles ens arriben a esgarrapar la pell molt sfons i abastar l'ànimà....

  • Demano ...[Ofensiu]
    Sergi Elias Bandres | 05-06-2024

    ... perdó per haver escrit subtil amb dues 't'.

  • Turmentat[Ofensiu]
    llpages | 05-06-2024 | Valoració: 10

    Un acaba de llegir el text i nota certa angoixa existencial, una ment turmentada que no troba repòs. Molts dels versets els he trobat enigmàtics, però és el conjunt el que et deixa aquest regust amargant de ment pertorbada i inclinada a la foscor. Un pot compartir o no aquesta actitud, però, al meu parer, la transmissió al lector d'aquest estat mental lluny de la llum és excel·lent. Enhorabona, Sergi!

  • Camins...[Ofensiu]
    Rosa Gubau | 04-06-2024 | Valoració: 10

    complexes, sobretot si ens deixem arrossegar per un món massa sovint, amb manca de valors, i presoners d'una societat disfressada, que seguim obeint amb els ulls tancats. Una part la tenim a les nostres mans, i pel nostre bé, n'hem de prendre consciència i esprémer-la al màxim.

    Un fantàstic relat Sergi.

    Salut. Rosa.

l´Autor

Foto de perfil de Sergi Elias Bandres

Sergi Elias Bandres

647 Relats

1856 Comentaris

521087 Lectures

Valoració de l'autor: 9.87

Biografia:
L'armonia commou la selva verge de paratges interexternalitzats mentre els estels ens somriuen dolçament i les nits i els dies es confonen en boira d'un nou color que brillarà per la mare universal que va fer-nos i cerquem cuidar... si és que aquestes paraules contenen cert ressò d'esperança en un món tan difícil i complicat.