LES BELLES ARTS.

Un relat de: PERLA DE VELLUT

LES BELLES ARTS

L'estiu s'acabava en el camp empolsegat, els dies més curts, les nits més fredes. La casa era silenciosa.
Estaven el Gregori i la seua neboda la Júlia en aquella casa.
Anava ell explicant-li a la Júlia, que les belles arts tenen per objecte imitar la naturalesa; així mentre el músic i el cantor expressen, l'un amb paraules mesurades i rimades, l'altre amb sons harmònics i misteriosos, no sols els sentiments i les passions humans, sinó que el murmuri del zèfir entre les fulles i els esfereïdors brams de la tempesta, el xiuxiueig del rieró i els bramuls dels mars, l'amorós amanyac de la tórtora i el brum dels insectes; la pintura, còpia els trets de la fisonomia, i imprimeix, a més, a les faccions humanes, l'expressió del talent, de la ignorància, de la còlera, de la resignació cristiana, de la càndida alegria i de tots els estats de què és susceptible l'ànim, ja tranquil, ja dominat per diferents afectes o passions. A més l'escultura presenta els objectes d'embalum o de relleu.
La Júlia era molt sibarita, però estava un poc indecisa a realitzar l'art d'expressar els seus sentiments per a esdevenir una bona llicenciatura en l'art.
El seu oncle, el Gregori, li aconsellava més bé que fera el que més li feia il·lusió.
Després d'unes setmanes la Júlia pensant-lo, li comentava al seu oncle que li agradava més la pintura. En dos mesos més faria vint-i-set anys i així que es va posar mans a l’obra amb aquest art, que li il·lusionava molt.
El tarannà d'ella va triomfar moltíssim practicant-la, en la ciutat on vivia amb els seus pares i els seus dos germans.
Al cap d'uns quants anys, es va presentar a un certamen de pintura en el qual va ressaltar com a líder entre tots que van concursar. Ho va evidenciar amb la seua pintura tan original.
Quan es van assabentar l’oncle de la notícia, li va donar l’enhorabona i la família també. El sopar del Gregori, per a tota la família fou exquisit.







Comentaris

  • Consells[Ofensiu]
    MariaM | 21-06-2022 | Valoració: 10

    Bon consells de l'oncle, bones aptitudes i actituts de la Júlia, bon conjunt fins per un final feliç.
    Endavant, Perla.
    MariaM

  • poètic[Ofensiu]
    Homo insciens | 20-05-2022

    Hola, Perla,

    Un relat molt poètic! Molt bonica tota aquesta primera part on expliques com les belles arts imiten la naturalesa. Sort també per a tu!

    Moltes gràcies per comentar-me. Ens anem llegint!

  • La literatura, també[Ofensiu]
    Solsona Bot | 17-05-2022

    Un relat carregat de lirisme. M'ha agradat molt, i també els consells i apreciacions que li fa el protagonista a la seva neboda. Potser la literatura no és una "bella art", però veu de les mateixes fonts: la natura i la humanitat, i els sentiments i emocions que ens desperten. Sort!

  • Sensible [Ofensiu]
    Joan G. Pons | 11-05-2022 | Valoració: 10

    Molt sensible aquest Relat. Llegit més d'una vegada.
    Agraeixo el teu Comentari al meu Relat sobre la Sort.
    Salutacions.

  • Merci ...[Ofensiu]
    Bonhomia | 11-05-2022 | Valoració: 10

    ... pels comentaris que em vas fer als meus relats 'LES NOVES PRIMAVERES', 'SOMNIO QUE M'ESPERES, PERÒ BOJAMENT' i 'CANT A L'ARMONIA SENSE AMO'. Al primer relat, però, no em refereixo a aquesta primavera, sinó al fet que humanament se'ns puguin acabar les primaveres, com es pot copsar si s'hi fa un cop d'ull. Al segon no em refereixo a la meva amada, sinó a l'excitació i enyor sexual en soledat. Per cert, hi ha un error que vaig cometre: a l'escriure 'cambrera'. És evident que a l'atracar un banc no hi ha una cambrera a l'altra banda del cristall. Al tercer relat l'encertes plenament, de fet crec que ha de ser una mica subjectiu per a cadascú. Un error més: escric 'cadaucats' en comptes de caducats'.
    M'agrada molt el que evoca aquest teu relat 'LES BELLES ARTS'. Em transporta primer a un món clàssic, després a un de modern i finalment a l'avui en dia. Clàssic pel que expiques sobre l'imitació de la naturalesa, modern pel que expliques sobre la pintura, i l'avui en dia pel que fa al desenllaç. És molt interessant copsar els giravolts que hi fas entorn de l'art. Molt agraït,

    Sergi

  • També tu descrius la realitat[Ofensiu]
    helenabonals | 11-05-2022 | Valoració: 9

    Jo no he fet pintura, però sí disseny que forma part de les belles arts. M'agrada moltíssim com descrius el que fa un músic o cantor al costat del que fa un pintor. Es nota que hi entens, que n'ets "connoisseur".

  • Inspiracions[Ofensiu]
    Neus Marín Cupull | 10-05-2022 | Valoració: 10

    Els elements de la natura, són l'eina principal de les arts, si no estem connectats, és possible perdre la inspiració.
    M'ha agradat molt, t'has sortit molt bé en aquest relat,
    Enhorabona,
    Molta sort,
    Neus

  • Belles arts[Ofensiu]
    Magda Garcia | 09-05-2022 | Valoració: 10

    M'ha agradat molt aquest relat. Com descrius la situació i també el final feliç. Molta sort i gràcies per llegir i comentar el meu relat "Presidenta". Cordialment

  • M'agrada que parlis de l'Art[Ofensiu]
    Miquel Seguí Cases | 07-05-2022 | Valoració: 10

    Bona tarda, Perla!
    M'agrada molt que parlis de l'art!
    A mi, m'encanta!
    Molt bon relat, expressant l'exit i la Bona feina! Salut

  • bona prosa[Ofensiu]
    Atlantis | 06-05-2022

    Amb un lèxic molt ric, fas una explicació de l’Art com a representació de la naturalesa i dels sentiments i les emocions humanes. Tot relatat a una neboda. Veig que gairebé sempre hi ha un nebot o neboda, el què em porta a pensar que, si hi ha alguna cosa de biogràfica, tens un afecte especial cap als nebots.

    Bona prosa. Ric en llenguatge.

  • Les belles arts[Ofensiu]
    aleshores | 06-05-2022

    Em semblen l’autèntic propòsit del relat, i no li caldrien acompanyaments, que poden despistar.

  • Exquisit[Ofensiu]
    Prou bé | 05-05-2022

    Un relat tan exquisit com el sopar de festa del Gregori. Molts ben explicat amb una senzillesa que flueix gairebé com un dels teus poemes...
    Molt bonic.
    Amb total cordialitat

  • molt bent escrit[Ofensiu]
    Noia Targarina | 04-05-2022 | Valoració: 10

    Bona vesprada Perla de Vellut,

    M' agradat força el teu relat,
    escrius molt bé,
    continua així,
    m'agrada molt llegir-te!

    Una abraçada

    Noia Targarina

  • L'art i la imitació.[Ofensiu]
    SrGarcia | 04-05-2022

    Dic el mateix que Nil, una gran prosa. Per sobre de l'anècdota destaca la caracterització de la naturalesa de l'art, que trobo molt encertada.

  • L'art d'escriure.[Ofensiu]

    De debò que llegint aquest relat he arribat a pensar que era u "copia i enganxa" sostret d'un escriptor consagrat de les lletres catalanes. Perquè fent-ne lectura he besllumat un relat excel·lent inusual en la teva prosa. Perquè, és en boca de tothom que en Perla de Vellut és un molt bon poeta, però prosista? I vet ací que ara ens sorprens amb aquest colp amagat que m'ha estat un plaer de llegir...Enhorabona mestre! Nil!

  • Relat rebut[Ofensiu]

    Relat rebut correctament. Entra a concurs.

    Gràcies per participar.

    Comissió XII Concurs ARC de microrelats

Valoració mitja: 9.88