LA VELLESA D’UNA VIDA .

Un relat de: jomagi
Aquell capvespre de juny tenia quelcom d’especial.

-Com portes la migranya Joan?..

-Bé ho puc suportar...

-I tu... l’assumpte dels baixos com et va?...

-Com sempre. Sort d’aquest invent de les bragues bolquer.

-Teresa amor meu... estàs decidida a fer el viatge?..

-Ho desitjo Joan; en pots estar ben segur... Però, hi ha una cosa que em preocupa...

-El que...?

-La Christa, la gata... Que en serà d’ella?

-Cony!.. està esterilitzada i es fa amb tot el veïnat. Qualsevol l’acollirà si arribes el cas...

-D’acord, d’acord...
- - - -

L’endemà de bona matinada en Joan tragué del garatge l‘esplèndida i vella moto de mes de vint-i-cinc anys. Una BMW – K 100. La posà en marxa, alhora que verificà tots els nivells d’oli i la pressió dels pneumàtics. Tot correcte.

Esmorzaren en silenci tot escoltant Catalunya Musica les restes d’un concert d’en Jordi Savall...

-Teresa, t’ha agradat el que hem fet aquesta nit... Has tingut plaer?..

-He gaudit molt, amor meu... Tens una llengua i unes mans que és nota que ets de Belles Arts !..

- - - -

Varen fer l’equipatge amb tots els medicaments, bolquers i demès, tot perfectament ordenat en un necesser. Es posaren les indumentàries de pell, les botes i els cascs corresponents.

-Som-hi? -digué en Joan.

-Endavant amor meu!.. -digué la Teresa.

Varen fer dos, tres, quatre-cents kilòmetres, posaren benzina i més i més kilòmetres fins que foren a prop d’on es varen conèixer i enamorar perdudament. Feia exactament quaranta-vuit anys que els seus cossos s’uniren per primera vegada en aquella meravellosa ciutat de Florència.

-Et sembla que...? –digué en Joan.

-Amor meu... Endavant!.. aferrant-se fort amb ell.

- - - -

Passats uns dies els mitjans noticiaven que un matrimoni d’Igualada, ell un reconegut pintor i ella metgessa neuròloga; malalts els dos de càncer, s’estavellaren frontalment contra un camió de gran tonatge prop de Florència. “Els seus cossos seran repatriats tant aviat les autoritats competents d’Afers Exteriors hagin ...”-

Comentaris

  • Bon relat.[Ofensiu]
    unicorn_gris | 19-12-2016 | Valoració: 8

    M'agrada bastant. Bon relat.

    Si ho he entès bé, són una parella de gent d'edat molt avançada, que volen recórrer els llocs antics del seu amor, i que s'ho monten com a dos adolescents... fins que al final, per causa suposadament d'un descuit, xoquen contra un camió i es maten, els pobres.

    El final no m'ha agradat tampoc molt perquè m'ha semblat massa resumit, perd una mica la qualitat inicial del relat... els finals cal assaborir-los... o almenys és el que procuro fer jo.

    Una abraçada, jomagi.

  • Magnífic escrit [Ofensiu]
    Gardenia | 18-12-2016 | Valoració: 10

    Es un paler llegir-te. Una abraçada

  • Pletoric[Ofensiu]
    Remus_pop_escu | 02-09-2016 | Valoració: 10

    Que bonic!!
    Acabar el viatge de la mateixa manera en la que va començar.
    Treballant amb gent de la tercera edat vaig tenir l'oportunitat de conèixer molts de relats com aquest. Encara que pareix cruel per a la gent jove, els més grans agraeixen qualsevol segon que els portin al passat. Qualsevol gest o paraula o caricia, un retrat o una prenda, un collar o un anell, els fa feliços i donarien tot el que els quedin per davant per viure els últims moments de la manera que has exposat.
    Dic pletòric perquè, és com hem sentiria jo d'acabar així el meu viatge...

  • Hola jomagi![Ofensiu]
    Nonna_Carme | 21-08-2016

    He llegit amb molta atenció el teu relat.
    Tot i que l'he trobat molt trist, (tinc 83 anys i el meu marit 87 i com és de suposar un munt de xacres) , no sé si mai seria capaç de fer el que fan els protagonistes del teu relat. La vida també ens dona les seves compensacions.
    M'ha cridat l'atenció la tendresa que mantenen entre ells.

    Salutacions.

  • The end[Ofensiu]
    Aleix de Ferrater | 29-06-2016 | Valoració: 10

    He vist una pel·lícula llegint el teu relat. fotogènica cent per cent, és una història que podria tenir un passat ben interessant. el present és impactant. Una forta abraçada.

    Aleix

  • Ostres !!!![Ofensiu]
    Gardenia | 27-06-2016 | Valoració: 10

    Cony noi, vas fort... Es molt emotiu ... no tinc vergonya de dir-te que s'han mullat els ulls..
    Una abraçada.

Valoració mitja: 9.78