HÈLIXS

Un relat de: PERLA DE VELLUT
HÈLIXS


Segueix creixent, creixent
aquesta torre d’altivesa.
Ens entem i què bé
jo ànima i tu fortalesa.
Un raig de dos rampes,
no-res més que dos, saborosos,
cadascú enrosca la seua hèlix
en gir invers i tan fidel,
que dues vegades ens besem,
al creuar-nos de través,
per cada volta de vis
i al paisatge a cada cent.
El vent amb les meues floretes
i les hèlixs les porten al teu ser.
I sense temor d’amar-nos
que hi ha barana a nivell
de la mà que s’agarra
contra vertigen i vaivé,
sols que se’n va estrenyent
el tronc al créixer, creixem,
se’n va fent agut, agut,
amb vocació de xiprers,
més prop ens anem amant,
i més prop es veu el cel
i la terra s’afana, s’afana
més lluny al nostre gest,
i les dues hèlixs, xiqueta,
es van abraçant-se, què bé!
Quan els meus sospirs
s'esdeven aire en el teu perfil.


Comentaris

  • Ben trenat[Ofensiu]
    Montseblanc | 29-07-2019

    Aquest poema és com una trena que teixeixes amb els teus sentiments i els de la teva estimada. Sí, a mi també m’ha recordat les imatges d’una cadena d’ADN.

  • Ànima i fortalesa[Ofensiu]
    Helena Sauras Matheu | 26-07-2019 | Valoració: 10

    M'ha agradat aquest poema. Un ritme cautivador, que envolta al lector. Unes imatges molt ben aconseguides que demostren unió.

    Gràcies per comentar el meu relat de «La Carmeta i la força de viure». I sí, has encertat, Beseit és un poble d'Aragó. Jo diria que és la perla de la comarca del Matarranya. Si tens oportunitat, pots visitar-lo, mereix la pena.
    Una abraçada i ens llegim!

  • Amor a la fi[Ofensiu]
    Naiade | 22-07-2019 | Valoració: 10

    Un bell poema molt viscut, que descriu l'estat de l'amor, com creix, giravolta, es desenvolupa...M'ha agradat la comparació amb el xiprer. .

  • Roda l'amor[Ofensiu]
    jovincdunsilenci | 17-07-2019 | Valoració: 10

    Quin poema tan especial. M’agraden les imatges que has emprat, com ara les hèlix, la torre, el xiprer... i els ritmes rotatoris que imprimeixes al text a mesura que els amants s’acoblen o es fonen mentre van en ascens. Imagine dos molinets que es busquen i dos cors que el teu sentiment puja al cel, amb l’ajud de la il·lusió que més compta en aquesta vida.
    Un plaer llegir-te de nou i admirar l’harmoniosa relació que has establert entre forma i fons.
    Gràcies pels teus comentaris, però, i sobretot, per l'alegria i la llum que desprenen els versos que fas i que tan bé saps apropar als lectors. Una abraçada.

  • Simetria[Ofensiu]
    aleshores | 16-07-2019

    La bellesa de les coses comuns, la bellesa dels,materials!
    I la joia de saber reflectir-se en una altra persona: simėtrica!
    Molt ben trobada la hėlix que com deia més avall el SrGarcia.

  • comentaris[Ofensiu]
    Noia Targarina | 17-06-2019 | Valoració: 10

    És una poesia molt bonica i té molt bon ritme, continua escribint així!

  • Entem[Ofensiu]
    SrGarcia | 16-06-2019

    Una bona poiesia, un bon ritme.
    No entenc que vol dir "ens entem", potser "ens entenem"?
    La metàfora de les helixcs és molt bona, fins i tot eròtica. ben trobada.

  • Gràcies...[Ofensiu]
    PERLA DE VELLUT | 08-06-2019

    Gràcies Lluís Pagés, per les teues paraules i la impressió que t'ha fet donar el teu paral.lelisme sobre l'ADN, que m'ha agradat molt, doncs com ho dius és la unió de dues persones amant-se.
    Una salutació.
    Perla de vellut

  • llpages | 08-06-2019 | Valoració: 10

    Potser per la meva formació científica, aquestes hèlixs m'han evocat la cadena d'àcid desoxiribonucleic (ADN), on rau el secret de la vida. En tractar-se de dues hèlixs que es van entrellaçant, el teu poema me l'ha recordada instantàniament. I perquè l'ADN és font de vida, només s'activa quan l'amor hi fa acte de presència. I, així com els dos passamans de l'ADN es van entortolligant en l'espai del nucli cel·lular, també el teu poema t'envolta mentre el vas llegint, fent-te presoner de la seu encertat lirisme.
    Seguim llegint-te, Perla de Vellut!

  • Dos en ú.[Ofensiu]
    aurora marco arbonés | 08-06-2019 | Valoració: 10

    L'amor creix quan els amants giren l'un al voltant de l'altre per a complementar-se. Ho dius molt bé amb "l'ànima i la fortalesa". I creix com un xiprer, que deleix per a arribar al cel, al cim de l'amor. Has escrit un poema molt líric, molt tendre, amb unes metàfores molt ben aconseguides, com la de l'hèlix i la volta de vis.

    No escric gaire a RC i no hi estic massa atenta perquè, com hauràs pogut comprovar per les meves cròniques reivindicatives, em dedico més aviat a escriure per a recitar-ho a la plaça de la Paeria de Lleida cada dilluns, després d'haver cantat als presos polítics i als exiliats. Però estaré a l'aguait dels que escrius, benvolgut company.

  • Nil de Castell-Ruf | 04-06-2019 | Valoració: 10

    Sóc un fidel amatent de la teva poesia i això ho fa perquè el teu lirisme palesa un enamorament que no té parió enlloc. sortós ets i afortunada és la teva amada. hom ha de tenir un foc ben encès dins el cor per arribar a escriure aquests poemes tan envejables. Gràcies per recordar-nos l'essència del ver amor. Una abraçada, Nil.

  • Gràcies...[Ofensiu]
    PERLA DE VELLUT | 04-06-2019

    Gràcies brins per la teua visita i per les teues paraules que són realment molt boniques i m'ha alegrat molt.
    Que tingues un dimarts feliç.
    Una abraçada.
    Perla de vellut

  • Entranyable[Ofensiu]
    brins | 04-06-2019 | Valoració: 10

    "Quan els meus sospirs
    s'esdevenen aire en el teu perfil"
    Quin final tan preciós, Perla de Vellut, és la cirereta que culmina un reguitzell de versos
    que ens parlen de tendresa i d'amor veritable..

  • Gràcies...[Ofensiu]
    PERLA DE VELLUT | 04-06-2019

    Gràcies Aleix, per la teua visita i per les teues paraules per al meu poema, que m'alegren molt.
    Una salutació...
    Perla de vellut

  • Qualsevol lloc[Ofensiu]
    Aleix de Ferrater | 04-06-2019 | Valoració: 10

    Qualsevol lloc és bo per dibuixar l'amor, a terra, al mar o volant. Aquest poema té un lirisme propi de le´s alçàries. Una forta abraçada.

    Aleix

Valoració mitja: 10

l´Autor

Foto de perfil de PERLA DE VELLUT

PERLA DE VELLUT

145 Relats

2649 Comentaris

112868 Lectures

Valoració de l'autor: 9.85

Biografia:
Soc Rafael Molero Cruz. Vaig nàixer a Cuevas de San Marcos (Màlaga), el dia 22 d'agost de 1953.
M'ha agradat sempre llegir molt i compondre poesia.

llamprmc@gmail.com


Rafael