“Fer esport és més econòmic que fer electricitat” (Proverbi de Jordà)

Un relat de: kefas

"La vida comença quan la figa fa el cos i s'acaba quan el cos fa figa. Entre mig, cal córrer per mantenir-nos drets"

A en Miquel Jordà, grassonet i calmós, el va impressionar aquest adagi tibetà. Potser perquè havia sentit a dir que els tibetans sempre mediten, que és una manera de córrer per dins

El cas és que va demanar a sa mare roba per córrer. Ella, que estava preparant un brou d'escudella, li va preguntar, estranyada, "I perquè vols córrer?". "Per explorar els límits de l'existència" , va contestar en Miquel.

A partir d'aquell moment experimentà totes les sensacions que l'esport pot proporcionar. En el trot lleu, l'aire fresc a la cara, que li acariciava els cabells en un massatge plaent, el feia sentir lliure com mai ho havia estat. Quan portava una bona estona d'esforç i la suor començava a refrescar la pell calenta, l'envaïa una immensa sensació de poder, de domini de l'univers concentrat en el seu cos. En aquells moments sabia que podia fer tot el que es proposés, que rendir-se mai era una opció. Quan acabava de córrer, la sensació d'infinit benestar acompanyava a la felicitat d'haver culminat el seu objectiu. Després de la dutxa, sentia l'agraïment de tots els porus de la pell, oberts i relaxats després d'haver pogut alliberar les toxines que els enverinaven. En aquells moments, el que més desitjava era el diàleg de la seva pell amb una altra que necessités el intercanvi de felicitat que havia emmagatzemat.

"Mare, vull estudiar filosofia" li va dir a la seva progenitora després d'uns mesos de pràctica esportiva. "Perquè no proves de jugar a futbol?", va replicar ella, pensant en els calés, "ara ets àgil, fort i resistent". "Mare", va contestar ell, "ara tinc obertes les portes de la percepció i no vull que el diner me les tanqui".

Va arribar lluny. Com a mínim fins a sota d’una làpida amb l'epitafi, "Descanso perquè he estat feliçment cansat"

Comentaris

  • Fer esport ...[Ofensiu]
    versos_perduts | 07-12-2021 | Valoració: 10

    He acomplert el què em proposaves.
    L' havia llegit abans, però ho he tornat a fer.
    Hi ha dos punts genials! I la història es molt bona.
    Felicitacions!
    Jo no canvio de parer, per això.Sóc d' idees fixes!

  • Fer esport ...[Ofensiu]
    versos_perduts | 07-12-2021 | Valoració: 10

    He acomplert el què em proposaves.
    L' havia llegit abans, però ho he tornat a fer.
    Hi ha dos punts genials! I la història es molt bona.
    Felicitacions!
    Jo no canvio de parer, per això.Sóc d' idees fixes!

  • Com deia en...[Ofensiu]
    llpages | 07-12-2021 | Valoració: 10

    Charly Rexach, "correr es de cobardes", ni jugant a futbol. Hi ha un to foteta que plana per tot el relat, exquisit per la seva finor. Jo hauria posat el proverbi tibetà al final, però reconec que és un ham massa bo per enganxar-se al text, o sigui que el deixo on està, que l'epitafi també mereix un reconeixement.

  • Ham anglès[Ofensiu]
    Carles Linares | 06-12-2021

    Moltes gràcies per aquest ham anglès. He llegit els articles de la wikipedia en diverses llengües per trobar-lo, fins que d'un coo, he entès de quin ham parlaves ;-))

  • BON EPITAFI. [Ofensiu]
    PERLA DE VELLUT | 05-12-2021 | Valoració: 10


    En Miquel Jordà va arribar a fer-se esportista de futbol i per això volia tindre un epitafi, com el que has posat, amb molt bona intenció.
    Molt divertit i a la vegada molt original, Kefas. Que tingues sort en el Concurs.
    Gràcies pel teu amable comentari al meu poema "Quan estic callat", que són versos de demència mística.

  • La capacitat d'impressionar...[Ofensiu]
    Homo insciens | 05-12-2021

    No m'estranya que a en Jordà li hagi impressionat aquest adagi tibetà.  A mi també m'ha impressionat! A veure quin efecte produirà en mi... Si puc arribar prou lluny per a descansar feliçment cansada, ja em dono per satisfeta! És molt divertit entrar en les teves històries!

  • Èxtasi.[Ofensiu]
    SrGarcia | 05-12-2021

    S'ensuma que gaire partidari de l'esport no ho sou, vós. Encara menys de trobar la il·luminació a través de l'exercici. Jo només he arribat a l'èxtasi espiritual menjant ous ferrats i un amic meu deia que només s'havia de córrer darrere de les dones i davant de la Guàrdia Civil.
    Pobre Jordà, això li va passar per fer cas als proverbis tibetans, especialment als apòcrifs, com tot fa pensar que ho és el de les figues.
    Un relat on el millor és l'ambient, molt realista, però descrit com si tot es trobés envoltat d'una boira.

    Molt agraït pel vostre trobadoresc comentari; dóna gust veure que encara hi ha poetes de pompa i circumstància.

  • córrer les cames i córrer el cervell[Ofensiu]
    Atlantis | 05-12-2021

    Fer córrer les cames i el cervell potser son coses paral·leles. Així ho sent el protagonista de la teva història.

  • Molt bo[Ofensiu]
    Josep Ventura | 05-12-2021 | Valoració: 10

    l'epitafi, en aquesta vida per una cosa o altra sempre hem de córrer per arribar al lloc on tots arribarem.

  • la filosofia de còrrer[Ofensiu]
    La Becada | 05-12-2021 | Valoració: 8

    Un relat que fa ganes de llegir, Un començament que ja t'enganxa, un bon final, i un cos ben escrit.
    Cordialment

  • Acabarem amb espelmes[Ofensiu]
    Montseblanc | 05-12-2021

    Tots correm, d'una manera o altre, i la meta és el final, mai millor dit.

  • Prou bé | 05-12-2021

    No sé si t'has inspirat en el Miquel Jordà del taller de filosofia (sala Beckett), però m'ha agradat el relat. La cita tibetana de córrer per dins, si no és veritat és ben pensada (traducció sui generis), encara que a mi m'agrada més passejar per dins!. Que córrer obri la ment i ajudi a iniciar-se en la filosofia ho he trobat genial i l'epitafi....!
    Sort
    Amb total cordialitat

  • Figues[Ofensiu]
    Iona | 04-12-2021

    Un fantàstic inici que enganxa. Bon relat.

  • Figues[Ofensiu]
    Iona | 04-12-2021

    Un fantàstic inici que enganxa. Bon relat.

  • Carles Linares | 04-12-2021 | Valoració: 10

    M'has ben divertit, a més he après dues coses amb el mot figa. La primera frase és magnífica

  • Relat rebut[Ofensiu]

    Relat rebut correctament, entra a concurs.
    Gràcies per participar.

    Comissió XII Concurs ARC de microrelats

Valoració mitja: 9.71