Explosió d’alegria (Virtut d’estimar)

Un relat de: Concurs ARC de microrelats a la Ràdio
Explosió d’alegria (Virtut d’estimar)

Sempre he dit que un pastisser és alhora un escultor, pintor, forner, dissenyador ... Un artista del dolç.

Des de fa 9 anys per cada honomàstica el pare es torna pastisser.
I la filla s’espera el pastís com el regal més anhelat de tots.
Cada any la sorprèn, cada any el pare es supera més.
Aquest any Nera fa 9 anys. Aquest any l’aniversari és diferent, la mare no ajudarà al pare a fer el pastís, ni sortiran al parc amb els amics.
Nera és una filla especial, única i desitjada, és la viva imatge de la seva mare. Només que l’autisme la desconnecta, molt sovint, de la realitat.

Nou anys, la Nera ja està deixant la infantesa, vol ser dansarina de ballet clàssic.
El pastís és una pista, en el centre una nina ballant en punta amb el seu vestit de tul rosat i les sabates de setí blanc.
Nera explosiona d’alegria, la nina era ella.
Aquest any bufarà les espelmes, al balcó, a l’altra banda del vidre de la finestra, de l’habitació dels convidats, on la mare resta confinada perquè és positiva de coronavirus.




MontseBC

Comentaris

  • Els més vulnerables[Ofensiu]
    Illadestany | 19-04-2020 | Valoració: 10

    Si difícil és per a tots aquests temps que estem passant, ho és molt més per a aquelles estimats que, ja d'enytrada, tenen limitacions, Hem de tenir, més que mai encara, cura dels nostres depenents que no poden entenendre res del que està passant, També tinc estimats molt propers amb limitacions similars.

  • Els més vulnerables[Ofensiu]
    Illadestany | 19-04-2020 | Valoració: 10

    Si difícil és per a tots aquests temps que estem passant, ho és molt més per a aquelles estimats que, ja d'enytrada, tenen limitacions, Hem de tenir, més que mai encara, cura dels nostres depenents que no poden entenendre res del que està passant, També tinc estimats molt propers amb limitacions similars.

  • Moments difícils[Ofensiu]
    MariaG | 14-04-2020

    Són moments difícils aquests que estem passant i ha famílies que estan patint molt. A casa també hem celebrat un parell d'aniversaris confinats, però per sort, cap de nosaltres està malat. El teu relat m'ha recordat el meu pare, a qui li agradava ficar-se a la cuina de tant en tant. Especialment quan tocava fer panellets. L'he trobat molt tendre.

l´Autor

Concurs ARC de microrelats a la Ràdio

695 Relats

1206 Comentaris

298159 Lectures

Valoració de l'autor: 9.59

Biografia:
CARATULA CONCURS

Descripció

D’un temps ençà el microrelat (també anomenat, entre d’altres, microconte o microficció) ha guanyat presència en la nostra llengua: són molts i diversos els concursos literaris que hom hi pot trobar. Però hi ha una característica concreta que dota aquesta forma narrativa d’una potència increïble per difondre històries de ficció i noves veus creadores: la seva brevetat.

Basant-se en aquesta particularitat, l’Associació de Relataires en Català fa anys va endegar la campanya “ARC A LA RÀDIO” amb la qual pretén aconseguir, de forma successiva i seqüencial, implantar la lectura de microrelats en els programes de llibres i literatura de diverses emissores de ràdio.

Aquest concurs va néixer de la mà de dues dones amb empenta, allí cap a l'any 2010. Elles són Sílvia Cantos i Silvia Romero, i van proposar la creació del Concurs ARC de microrelats 2010. Secrets. Aquest concurs ha arribat al seu final de la mà de Ferran d'Armengol en els seus cinc últims anys. Tot sense oblidar als anteriors gestors; la Montse Medalla, Sergi G. Oset, Mercè Bagaria i Jordi Masó, tots ells i elles conductors del concurs en totes les seves etapes. Ni cal oblidar el recolzament constant de Toni Arencon, Montse Assens, Vicenç Ambrós, Laura Ropero, Gloria Calafell. Aquests últims anomenats hi són des dels inicis del concurs, i fins al final, i sempre a l'ombra però constant, Ferran Planell, últim president de l'associació.

Malgrat que aquest projecte ha deixat catorze reculls de microrelats i que l'any 2024 va ser l'últim projecte vinculat a l'ARC... No t’ho pensis més i deixa’t endur per la teva capacitat creativa! Escriu microrelats!!!!

Agrupació de Relataires en Català


SOM LLENGUA VIVA!!*!!