Encara és fosc

Un relat de: rnbonet



Photobucket

Comentaris

  • Passejant[Ofensiu]
    Josep Ventura | 28-03-2013 | Valoració: 10


    per la teua pagina m’he aturat en aquest poema que trobo excel·lent
    i que em desperta records. Felicitats per escriure axis.
    Salutacions
    Josep

  • La senzillesa que arriba al cor[Ofensiu]
    llpages | 04-06-2009 | Valoració: 10

    No és gens fàcil d'aconseguir un efecte transportador, evocador, ple de sentiment i, per sobre de tot, eminentment poètic, amb un vocabulari tan planer i senzill com el que et treus del magí en aquest excel·lent poema. És la diferència entre els grans poetes i la resta: no els calen recórrer a complexes recursos metafòrics ni a sintaxis elaborades per assolir el que és, al cap i a la fi, la finalitat darrera de tot poeta: arribar al cor del lector i fer-lo trontollar de cap a peus.
    Enhorabona! Segueix així!

    llpages

  • Acabo de llegir tres relats teus[Ofensiu]

    Tot i que m'han agradat molt tots tres, si n'he de triar només un, em quedo amb aquest. Potser perquè em retorna a la meva terra -tan lluny d'aquí, del Canadà- amb els caragols que pasturen, les sentors d'herbes muntanyenques, el fum del forn. És un poema que et deixa una bona estona amb una sensació imprecisa, alhora malenconiosa i agradable. Enhorabona!
    I gràcies pel teu comentari.
    Fins a un altre relat,
    Shaudin

  • Excel.lent evocació[Ofensiu]
    copernic | 29-04-2009


    Un poema magnífic, amb un rosari de sensacions magistralment descrites. El lector queda encisat per les imatges i els sentits s'activen per percebre el cúmul de sensacions que ens porten inexorablement a altres nits de pluja perfumades. El poder d'evocació és enorme degut a la precisió de les descripcions que salpebren el text.
    Bé, amic Bonet. Feia dies que no et deia allò tan famós de "Salut i rebolicaaaaa!"

  • Gracies pel comentari mBonet[Ofensiu]
    entortilligat | 13-04-2009 | Valoració: 10

    Escrius de meravella. Et llegeixo sempre que puc. Ets un tio amb idees, cosa molt dificil.
    Una abraçada

  • Es fa fosc mentre et llegeixo[Ofensiu]
    Unaquimera | 12-04-2009

    Un poema que excita els sentits de l'oïda i de l'olfacte, i fins i tot el de la vista, que imagina colors de llimes petites i verdes mentre olora el pa tot just acabat de sortir del forn, i sent la viola mentre aspira l'aroma del cafè, amb les clarors tímides de primera hora com a teló.

    T'envio una abraçada rodona des de casa meva, que fa una dolça olor a "mona",
    Unaquimera

  • Un moment[Ofensiu]
    brins | 11-04-2009 | Valoració: 10

    de bellesa i contemplació descrit amb gran sentiment.

    Felicitats!

    Pilar

  • de la lluna fins a la terra[Ofensiu]
    lluis perealbert | 10-04-2009

    Les poesies k transmeten emocions, son molt ben trobades per mi.

  • senzillesa i complexitat[Ofensiu]
    franz appa | 09-04-2009

    Hi ha alguna cosa que m'enamora, en aquesta poesia que retrata els fets quotidians amb aparent senzillesa i naturalitat -aparent, ja que, com ja sabem, sempre amaga una elaboració complexa-. I potser és que, senzillament, emresona, la poesia, aquesta delicada i màgica qualitat de la vida que és passar en el temps. Simplement, el pas del temps. Això tan senzill i tan complex.
    Llevar-se de matí, en la fosca, i saber que en tornar a casa hi haurà novament la fosca. Així de senzill i així de difícil de dir.
    Salutacions,
    franz

  • També[Ofensiu]
    Nonna_Carme | 09-04-2009 | Valoració: 10

    de les sensacions quotidianes, un poeta,en pot fer sorgir un bell poema.
    Una salutació.
    Nonna

  • gypsy | 09-04-2009

    poema de quotidianitats, de gestos, d'olors, de sentors, d'hàbits, d'arrelament a la vida.
    Bell, és pot sentir endins!

    petons!!

  • Felicitats![Ofensiu]
    nuriagau | 09-04-2009 | Valoració: 10

    Amb aquest poema ens has alegrat la pàgina d'inici d'RC.

    Amb admiració.

    Núria

  • Poses paraules als sentits[Ofensiu]
    T. Cargol | 09-04-2009

    i sensacions de manera esplèndida i deixes una regust melangiós però ple de vida:
    Sóc conscient del que ara visc i ho valoro.
    Molt bon poema també en la forma, com una cosa penjada o pintada a la paret per a que tothom la sàpigui i no la ingnori, com un avís,...
    Felciitats, perquè sembla que el català encara existeix,...

  • Evocador[Ofensiu]
    - | 09-04-2009 | Valoració: 10

    Amb imatges nítides i aromes evocadors, ens transportes al despertar del dia en un poble de muntanya, del qual el narrador en gaudeix en aquests breus moments de quietud, amb la pluja de fons…
    M'ha agradat molt.

Valoració mitja: 10

l´Autor

Foto de perfil de rnbonet

rnbonet

272 Relats

1588 Comentaris

356255 Lectures

Valoració de l'autor: 9.76

Biografia:
Tururú, turrruuuurrúrúrúrú!
ES FA SABER
A TOTHOOOM
QU' AQUEST RELATAIREEE
NO S'ENFADA NI ES CABREEJAAA
PELS COMENTARIS
ADVERSOOOS
ENCARA QUEEEE
ESTIGUEN FEEEETS
AMB MALA BAVAAAA.
Tururúu!Turrurú!

*********

rnbonet ha tingut fills i ha plantat arbres. Ara, entre altres assumptes i dèries, es torba escrivint. Punt i apart. Format en llengua forastera, "por justo derecho de conquista" i "por el imperio hacia Dios" -com tots els seus congèneres a la mateixa època-, utilitza sempre per escriure aquella que li era pròpia, -és a dir, la present- per allò de la identitat i els orígens. I possiblement -caldria un psicoanàlisi seriós- per fer la guitza a la "classe dominant" del seu País. Potser. Punt i apart. Es considera agnòstic i crític, còmic i tètric, dàtil i fútil, pràctic i teòric, bàquic i anàrquic... i tots els mots plans amb titlla que vulguen vostés, i algun que altre d'esdrúixol. Quan es posa filosòfic -cosa que sol ocórrer si li toquen els testets o les barjoles- busca amb un cresol el trellat perdut per tanta gent del país, per tal de retornant-lo al seu poble -abans de fer catúfols totalment-, i veure si aquest esdevé d'una punyetera vegada un poble normal, en un país normal. S'hi cansa aviat, però. I abandona fins l'altra tocamenta. Mentrestant, ritme, paisatge i mesura. Amb qualque excès escaient, oportú. Què li anem a fer! Som de carn! Punt final.

R en Cadena


EmmaThessaM en va 'encadenar' i jo he passat la cadena a "Ada Bruguera Riera" i a "Arbequina". I a "La banyeta del badiu", i a "Biel Martí".

(descobreix què és "R en Cadena")



*¿ I si visitàreu aquest

maridatge?

Un intent de col·laboració amb gent propera. I d'RC!