El sol de tardor també escalfa

Un relat de: Romy Ros

EL SOL DE TARDOR TAMBÉ ESCALFA


No sabia ben bé sobre què escriuria. Es va posar sobre la pantalla i el teclat del portàtil i va començar a teclejar lletres que es corresponien amb verbs: viure, riure, escriure, sentir i veure. Tot l'indicava que aquell dia no faria cap relat, tan sols col·leccionaria paraules que només li aportaven una idea: la vida transcorria normal, sense especials entrebancs ni altisonàncies que fossin dignes d'esmentar.
Havia arribat la tardor i per primera vegada en molts anus no havia tingut cap recaiguda important; devia ser que el sol que havia pres cada tarda o matí durant els mesos d'estiu, li havia ajudat a generar defenses al seu organisme. El metge li havia comentat que prendre el sol era molt beneficiós pel seu estat d'ànim, i aquest cop ella li havia fet cas a peus juntets. Durant el mes d'agost havia pres el sol i l'aigua de mar amb autèntica devoció. Fins i tot s'havia divertit. Al mes de setembre que no disposava de vacances aprofitava a fer totes les compres a peu tot fent un passeig i prenent tot el sol que podia absorbir. No envà recordava les paraules del psicòleg quan li explicava que a Suècia, el país amb l'índex de suïcidis més elevat entre la població juvenil d'Europa, tenien unes làmpades que emetien llum similar a la solar per tal de fer els tractaments més efectius. Aquí no disposàvem d'aquestes làmpades però teníem un sol que sovint sortia cada mig matí i que ens podia regenerar l'esperit amb gran efectivitat.
Aquests pensaments li venien a la ment tot sovint mentre caminava, però estava contenta d'haver superat un setembre sense entrebancs anímics. Ara disposava d'una seguretat en si mateixa que altres anys no tenia.
I amb aquests pensaments va respirar profundament, tancà el portàtil i deixà l'escriptura per un altre dia !



Romy Ros

Comentaris

  • Quan la depressió s'enganxa, fotudíssima...[Ofensiu]
    Mena Guiga | 13-12-2016

    Hi ha graus i puja i baixa.

    Ajudes: el sol, la consciència, l'actitud, l'ajudar a qui està pitjor, ocupar-se, ...

    I, amb tot, es cau. Ho entenc perfectament.

    Mena

  • M'agrada el sol de tardor[Ofensiu]
    Ilia Tobac | 13-12-2016

    Sí, a mi també m'agrada el sol de tardor i del fred hivern. Per això m'agrada el teu relat que traspúa fred i calidesa alhora. Em resulta familiar tot plegat. He passejat pel teu perfil i el trobo interessant. Crec que et visitaré més sovint. Sort i salut!

  • I el de l'estiu crema!...[Ofensiu]
    Frandalith | 13-07-2010 | Valoració: 10

    Crec que deus conèixer molt bé algun trastorn... ja que descrius molt bé els símptomes d'una depresió que troba beneurança amb el sol de tardor. M'ha semblat que la teva descripció és acurada i molt encertada!

  • Falta poc per l'equinocci[Ofensiu]
    iong txon | 02-03-2010

    El de primavera en aquest cas, i el sol solet ja comença a escalfar mentre tota vida es prepara per resuscitar. És un sol que escalfa i no crema. El sol de tardor també escalfa, i a més porta associat tot un altre simbolisme. És com dir: l'amor assossegat de la maduresa també és amor i també fa companyia. M'ha agradat com connectes tres idees tot seguint el fil dels pensaments de la protagonista davant del seu portàtil: l'afició a l'escriptura, la depressió, i els beneficis de prendre el sol. Ara potser caldria un altre relat per advertir del perill de prendre massa sol al migdia, durant els mesos d'estiu…
    Moltes gràcies per l'esperit tan positiu del teu comentari. Que tinguis força salut i inspiració de la bona!
    Quim

  • Ha sigut [Ofensiu]
    J.Lluís Cusidó i Ciuraneta | 29-12-2009 | Valoració: 10

    molt agradable llegir aquest sol de tardor que a més de passejar-nos per contrades amb càlides radiacions solars, contribueix en alguns punts a ampliar-nos la cultura.
    M'agrada`t

    J. Lluís Cusidó

  • Et recomano la lectura del meu poema[Ofensiu]
    llamp! | 23-12-2009


    Parlant del sol de tardor:

    Sol de tardor

    Un bocinet del meu poema dedicat a la tardor, que junt amb la primavera, són les meves èpoques predilectes de l'any.

    Te'l brindo!

    llamps!

  • Sol càlid[Ofensiu]
    Marta | 09-12-2009

    La sensació que es transmet m'ha resultat molt familiar, m'ha agradat molt el detall de "Fins i tot s'havia divertit".
    Crec que el sol amaga quelcom estrany que ens fa reviure dia a dia.

    Gràcies pel teu comentari del meu text "Inspiració", és el primer que penjo i m'ha donat molts ànims!

    Has estat un petit raig de sol per a mi!

  • crohnic | 17-11-2009 | Valoració: 10

    Un relat poètic i agradable... Un cop llegit et deixa amb unes sensacions molt positives...
    Gràcies pel teu comentari!

  • SOL...solet...[Ofensiu]
    Belda | 27-10-2009 | Valoració: 10

    Siiiiiiiiiiiiiii
    Aunque jo estic amb la F.Escandell :
    "Quan plou, per mi simboliza una neteja de tot el mal, una oportunitat per tornar a començar".

    Però sí...el SOL també ESCALFA

    Bsos

  • M'agrada la tardor ![Ofensiu]
    Núria Niubó | 15-10-2009 | Valoració: 10

    Un relat ple de poesia, que transmet una entranyable sensació de ben estar
    La descripció detallada és agradable de llegir, plaent.
    La decisió de la protagonista és positiva, cal fer el que el cos demana en cada moment.
    Gràcies pel teu comentar al meu relat "Elles o jo" , no havia fet mai un relat en aquest estil, la veritat és que m'ho vaig passar bé escrivint-lo.

    M'ha agradat molt, m'agrada com escrius, ha estat un plaer trobar-te.

    Una càlida abraçada,


  • F. Escandell | 09-10-2009 | Valoració: 10

    No coneixia aquesta dada de Suècia... La veritat és que sorprèn. Si sóc sincera, a mi no m'agrada gaire el sol, prefereix molt més la pluja, però això és perquè visc en una illa on el sol n'és un tret característic. També perquè relacion el sol amb l'estiu, i l'estiu amb la massificació que patim any rere any; i en canvi, quan plou, per mi simbolitza una neteja de tot el mal, una oportunitat per tornar a començar... Però sí, he de reconèixer que la llum és necessària, i que els dies foscos són molt tristos.

    Una abraçada eivissenca, i gràcies pel teu comentari!

  • En plena tardor càlida[Ofensiu]
    Unaquimera | 08-10-2009 | Valoració: 10

    Et faré una confidència, benvolguda, ara que no ens sent ningú: a mi també m'omple d'energia el sol!
    No vull dir d'aquell tipus d'energia que t'impulsa a fer una cosa darrera de l'altre, com si t'haguessis posat piles noves, sinó a la que regenera l'esperit, neteja l'ànima i rejoveneix els ànims!
    ( Per casualitat, has llegit el meu ENYOR, a la pàgina 2 del meu espai? )
    Tens tota la raó: el sol de tardor escalfa... i cal aprofitar-ho, és un regal que no es pot refusar!

    Encantada de veure que tens nous escrits, m'acomiado només fins aviat i t'envio una abraçada plena de sol,
    Unaquimera

Valoració mitja: 10

l´Autor

Foto de perfil de Romy Ros

Romy Ros

59 Relats

459 Comentaris

79754 Lectures

Valoració de l'autor: 9.90

Biografia:

Nascuda al 62 més enllà de les Terres de Ponent, he viscut en diferents poblacions de Catalunya fins que he aterrat a Vic esperant que sigui definitiu.

Sóc antropòloga de formació i vocació, també activista de professió. Sóc mare de dos fills que van deixar l'adolescència i que s'obren camí en aquest món convuls.

Escriure, llegir i pintar són tres aficions que m'entusiasmen i fascinen.
M'han ajudat a reinventar-me i per això estem ara per aquí.

Us desitjo el millor, que la lectura de cada relat us sigui plaent i toqui la fibra de les vostres emocions, com moltes vivències han tocat la meva.
Us agraeixo molt els comentaris perquè m'ajuden a aprendre i millorar. Gràcies!

Namasté!