Sobre la POR i l’AMOR

Un relat de: Romy Ros
Hi ha qui ha reduït totes les emocions a dues: la por i l’amor.
Diuen per les xarxes que la IRA és la por a ser atacat primer.
Que l’ENVEJA és por a no ser mereixedor d’allò que tens i no tens.
Que la MANDRA és por a fer les coses malament i a la pèrdua de valor d’allò que fas.
Podria ser que la SUPÈRBIA és por a no ser escoltat o que no et tinguin en compte.
Així doncs, l’ORGULL seria la por a mostrar-me vulnerable o por a cometre una errada o moltes...
A totes, cal sumar l’ANGOIXA que seria la por a patir, a sofrir intensament.

Aquestes emocions ens produeixen sentiments barrejats amb pensaments que costa molt desairar de la nostra ment. Com els podem allunyar del pensament?

Aquí entra en lloc l’AMOR: el sentiment intens que embolcalla la calma, la passió, la rauxa, la tranquil·litat, l’esperança... tot barrejat fa un còctel que pot esborrar la por i l’angoixa. Per l’amor entrem a la serenitat i a la pau d’esperit. Aquell amor tendre que ens inspira una criatura o els éssers estimats que ens procuren benestar.

L’amor pot esborrar la por, pot tranquil·litzar l’ànima quan és venturós.
La tendresa es una fidel companya de l’amor, l’amistat i...

Lluny d’aquí queda l’amor negatiu, aquell que absorbeix les energies i postula els neguits de la incertesa. Aquest que et colpeja i et converteix en víctima sota un sostre que t’empresona o que et ridiculitza i et fa sentir feble. Aquest no és amor, és orgull, supèrbia, ira i enveja. Aquest et destrueix i fa créixer la por.

Amb quin sentiment et quedes tu?

Romy Ros

Comentaris

  • Escriptura subtil[Ofensiu]
    Benjamí Martos | 05-05-2020 | Valoració: 10

    M'agrada el teu estil d'escriptura, suau, fluid, subtil, specialment en aquest relat ple de sentiments on tots ens hi podem reflectir. Gràcies!

  • Bones reflexions[Ofensiu]
    Pallars | 23-04-2020

    Crec que amb poques paraules rebles el clau.
    Un assaig concís i directe sobre la Por i l'Amor que subscric en la seva totalitat.
    Salutacions.

  • Ventall d'emocions[Ofensiu]
    NADINE | 22-04-2020 | Valoració: 10

    Ens presentes un ventall d'emocions que són un seguit de sentiments. Al final arrodoneixes. Indubtablement em quedo amb l'amor, aquell que es inspiradors de més sentiments encara.
    Salutacions afectuoses. NADINE

  • Amb l'Amor![Ofensiu]
    Dones del Club L | 21-04-2020 | Valoració: 10

    Indubtablement em quedo amb l'AMOR amb majúscules, és el sentiment que tot ho pot. Sigui amb passió, tendresa o rauxa...l'amor ens empeny a viure intensament. En totes les etapes de la nostra vida.
    El garbuix de sentiments que has exposat està molt bé: sense profunditzar gaire en els altres ens has mostrat una colecció prou ampla.
    Una salutació afectuosa Romy. Seguim!

  • Amor![Ofensiu]
    Miralldetinta | 18-04-2020 | Valoració: 10

    M'ha agradat molt el teu escrit! Claríssimament escullo el camí de l'amor lliure de pors.
    M'has fet connectar amb algunes de les reflexions que vaig tenir al llegir Walter Riso, te'l recomano (és bastant reconegudot dins els món del creixement personal, pot ser que ja el coneguis!).

    Et seguiré llegint!;)

  • Humilitat[Ofensiu]
    rober | 15-04-2020

    Per a mi la resposta és la humilitat. És la que ens posa a lloc.

  • El bé[Ofensiu]
    SrGarcia | 15-04-2020

    Sempre m'agradat això de tractar les emocions deduint-les les unes de les altres, com per fer una taula periòdica dels sentiments o un arbre de les emocions, amb la seva soca i les seves rames.
    Hi ha molts sistemes de fer-ho; el meu preferit, i més sistemàtic, és el del filòsof B. Spinoza que defineix totes les emocions a partir de tres fonamentals: el desig, l'alegria i la tristesa. L'amor el defineix com una alegria acompanyada de la idea d'una causa externa.
    Això de l'amor negatiu no ho acabo d'entendre, tu mateixa dius, amb raó que no és amor, és una cosa molt diferent.
    Un tema molt interessant i molt ben descrit. La pregunta final entenc que és una pregunta retòrica; tothom desitja el bé, encara que sovint ens enganyem sobre la naturalesa d'aquest bé.

  • Dissertació[Ofensiu]
    Naiade | 15-04-2020

    Has descrit un bon garbuix d'idees intentant comprendre cada sentiment, intentant definir on pertany cadascun d'ells d'on ve...on va, que provoca...
    Segurament l'has escrit a raig com jo solc fer molt sovint, una bona dissertació que de ben segur aniria bé de discutir-la en grup i amb temps a veure on ens porta. M'ha agradat

  • Amor i por[Ofensiu]
    Montseblanc | 15-04-2020

    Positiu i negatiu, bo i dolent, amor i por... No sé, a mi em costa fer classificacions d’aquestes. Res és tot negre ni res és tot blanc. Molts cops, quan hi ha amor, també augmenten les pors. I és cert que altres vegades l’amor les pot esborrar. Jo crec que els sentiments viuen tots barrejats i que és difícil aïllar-los d’un en un.

    (ei, no me n’havia adonat que el meu darrer relat era el que feia 69 hahaha, doncs ja està bé que hagi estat aquest i no pas un altre de trist)

  • Recapitulo[Ofensiu]
    kefas | 14-04-2020

    L'amor és un sentiment, o sia, una emoció batejada, un afecte.

    El que fa: embolcalla, barreja, deixa entrar, esborra, tranquil·litza,

    El que no fa: absorbeix, postula, colpeja, empresona, ridiculitza

    Però, quin aspecte té? Com el puc reconèixer?

Valoració mitja: 10

l´Autor

Foto de perfil de Romy Ros

Romy Ros

59 Relats

459 Comentaris

79881 Lectures

Valoració de l'autor: 9.90

Biografia:

Nascuda al 62 més enllà de les Terres de Ponent, he viscut en diferents poblacions de Catalunya fins que he aterrat a Vic esperant que sigui definitiu.

Sóc antropòloga de formació i vocació, també activista de professió. Sóc mare de dos fills que van deixar l'adolescència i que s'obren camí en aquest món convuls.

Escriure, llegir i pintar són tres aficions que m'entusiasmen i fascinen.
M'han ajudat a reinventar-me i per això estem ara per aquí.

Us desitjo el millor, que la lectura de cada relat us sigui plaent i toqui la fibra de les vostres emocions, com moltes vivències han tocat la meva.
Us agraeixo molt els comentaris perquè m'ajuden a aprendre i millorar. Gràcies!

Namasté!