EL SECRET DE L'ÈXIT

Un relat de: Solsona Bot
EL SECRET DE L’ÈXIT

Em diuen Petri, i seré recordat com l’entrenador que va aconseguir que el club de futbol Atòmic arribés a una final després de cinquanta anys d’història.
Ara, un cop he plegat, us puc explicar el secret del meu èxit.
Quan el club em va fitxar, vaig incorporar-hi alguns jugadors, un preparador físic i un expert en estratègia. A poc a poc l’equip anava millorant i vam aconseguir uns bons resultats.
Tot i això, veia amb frustració que no acabàvem d’arribar al nivell dels millors.
L’amic Víctor va instar-me que anés a veure el Dionís Batuta. “No hi tens res a perdre” —m’insistia.
Així que ja em veieu picant la porta del tercer pis d’un carrer cèntric de Barcelona.
—Endavant! Bon dia!
Un home d’edat indefinida, amb uns cabells foscos esbullats i una mirada felina, em va rebre i m’oferí la mà.
—Hi deu haver un error —vaig respondre tot veient el rètol de damunt la taula: “Dionís Batuta – director d’orquestra”.
—No hi ha cap error, senyor Petri. El nostre amic comú, en Víctor, m’ha explicat les vostres necessitats i, si feu cas a les meves indicacions, assolireu el vostre objectiu. Dirigir una orquestra consisteix a aconseguir que els músics toquin els instruments en el moment exacte i permetre que de vegades uns llueixin més i d’altres subordinin el seu so. Tot plegat és com encaixar les peces d’un trencaclosques.
La seguretat que traspuava em va convèncer. Cada setmana em feia una proposta: la col·locació de cada jugador i els seus moviments al camp, el sistema de joc...
Permeteu-me que sigui reservat pel que fa a les instruccions concretes. Sigui com sigui, jo li feia cas, i la progressió de l’equip va ser immediata i exponencial. I per fi, a final de temporada, vam arribar a la gran final.
La darrera nota d’en Dionís, però, no em va fer gens de gràcia: el darrer partit havia d’intercanviar el meu paper amb el del segon entrenador.
Ja sabeu com va acabar tot. El meu equip va perdre! La vanitat em va impedir fer cas al director d’orquestra.


Comentaris

  • Inspiració[Ofensiu]
    Vitfo | 30-11-2021 | Valoració: 10

    M'ha agradat moltíssim. Felicitats!!!

  • Enhorabona[Ofensiu]

    Benvolgut/Benvolguda participant:

    Enhorabona! El teu relat ha estat seleccionat pel jurat d’autors i d'autores de l'Associació de Relataires en Català, com a finalista del XII Concurs ARC de Microrelats «La colla» i per formar part del volum recopilatori amb totes les obres finalistes.
    És per això que, en haver quedat seleccionat/ada en la convocatòria, t’agrairíem que, tan aviat com et sigui possible, ens facis arribar l’autorització perquè el relat sigui inclòs en el recull, com bé s’indica a les bases del Concurs.
    Només cal que ens enviïs per correu electrònic a l'adreça: concursos.arc@gmail.com el text que adjuntem al final d’aquest comentari amb l’assumpte AUTORITZACIÓ PUBLICACIÓ RECULL LA COLLA, tot fent un copiar i enganxar, i complimentant les dades personals que et demanem.

    Cordialment,
    Comissió de Concursos - ARC


    /////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////




    TEXT AUTORITZACIÓ

    En/na .............................................................................................
    Nascut/da el ..../..../........ amb D.I.Número .........................................
    Amb domicili ........................................................ Codi Postal ...........
    Vila/Ciutat ......................................................................................
    comarca ........................................................................ Altres dades postals ...........................................................................................
    Telèfon de contacte................................ altres tel..............................
    Nick al concurs o pseudònim relataire ..................................................
    AUTORITZO
    a l'Associació de Relataires en Català (ARC) a incloure el microrelat que du per títol ..............................................................................................., seleccionat del mes de .............................................., dins del subtema ................................................., del qual en soc autor/a, en el recull de microrelats «La colla» que s’editarà a finals de 2022,
    on vull constar amb el nom d'autor/a .............................................. (en cas de no omplir aquest apartat s'entén que l'autor/a vol aparèixer en el recull amb el nick/pseudònim amb el qual ha participat en el concurs).
    Així mateix, també atorgo el meu consentiment per incloure qualsevol altre microrelat seleccionat al llarg de la present convocatòria i del qual jo en sigui l’autor/a i a difondre el seu contingut (en part o totalitat) pels mitjans habituals de l’ARC.

    Data ......................................................

  • Tiki Taka [Ofensiu]
    Neus Marín Cupull | 16-11-2021 | Valoració: 10

    Original, un relat amb ritme, de la mateixa manera que el seu tema. Un lèxic planer i dinàmic.
    M'ha agradat molt,
    PD: Gràcies pel teu comentari en el meu relat "El despertar".
    Ens llegim aviat,
    Neus Marín

  • Bona vesprada Solsona Bot. [Ofensiu]
    PERLA DE VELLUT | 15-11-2021

    Hola, Solsona Bot, gràcies per la teua visita i la teua opinió sobre el meu poema "L'hivern ens amenaça", ja em dius bé que "L'hivern ens amenaça".
    M'alegre que t'haja agradat.
    Saluts.

  • Harmonia[Ofensiu]
    Manelfoo | 15-11-2021

    Has escrit un relat molt àgil sobre el món del futbol. Sovint es compara el joc harmònic dels jugadors amb una orquestra, però sorprèn el fitxatge d'un director d'orquestra per dirigir el joc d'un equip: és tan sorprenent com divertit. També trobo molt encertat el gir del final.

  • Morir en l'èxit[Ofensiu]
    Prou bé | 15-11-2021

    Sempre acabem volent fer la nostra! És molt difícil creure en tot i per tot i més si pensem que ja en sabem prou!
    Un relat original, dinàmic i amb un final coherent. Ben escrit i de bon llegir. M'ha agradat.
    Amb total cordialitat

  • L'orquestra. [Ofensiu]
    PERLA DE VELLUT | 12-11-2021 | Valoració: 10

    L'èxit s'ha de tindre... d'alguna manera. Bon trencaclosques, tot el teu relat, on expresses com dirigir tota una orquestra. M'ha fet molta gràcia totes les accions d'aquesta, que per desgràcies va perdre, amb l'entrenador. Bona situació la del teu secret èxit.
    Enhorabona, Solsona.
    Salutacions.

  • Relat rebut[Ofensiu]

    Relat rebut correctament, entra a concurs.
    Gràcies per participar.

    Comissió XII Concurs ARC de microrelats

Valoració mitja: 10

l´Autor

Foto de perfil de Solsona Bot

Solsona Bot

26 Relats

174 Comentaris

10654 Lectures

Valoració de l'autor: 9.92

Biografia:
Vaig néixer a Barcelona fa 60 anys i estic arrelat també a l'Alt Penedès i a la Segarra.
Amb estudis d'economia i treball en el sector bancari, des de ben petit m'ha interessat i absorbit la lectura. Ara escric una mica, i aprenc.
Jordi Font Oller