El meu líder

Un relat de: Concurs ARC de microrelats a la Ràdio
El meu líder

Hey Líder, no estàs cansat?
Tu mous sempre al grup, "a la manada", "als teus petits súbdits", ets un gran líder, aconsegueixes que tothom t'escolti, que tots vulguin estar al teu costat... però la por que em vas transmetre em va fer entendre que tu no eres un Líder.
Jo no estava dins de “la manada”, però no perquè no m'acceptessin, sinó perquè no volia ser-hi allà, amb aquella gent. Potser per aquest motiu em vas començar a assetjar, perquè no em podies controlar, però saps què?
Sóc el Líder del meu ésser, un de veritat, no com tu, que ets dels típics, que només estàs allà, de referent, aconseguint que la gent se senti acceptada en algun lloc o rebutjada per sempre, però en realitat busques gent que et doni suport, per això els acceptes, t'adaptes al teu grup, la teva forma de ser no és teva, és la màscara que utilitzes al mostrar-te als teus súbdits, no ets un Líder, et controlen ells a tu, perquè si ells t'arribessin ha rebutjar et sentiries destruït. No tens força pròpia, necessites l'acceptació dels teus per així ser un Líder, però no és necessària l’acceptació per ser un Líder de veritat.
Ets un pesat, per molt mal que em facis no penso deixar que em controlis, i sí, potser estic anant massa de valent, perquè per culpa teva i dels teus súbdits tinc molta por sempre que us veig, sempre que us escolto, i sempre que us noto… SEMPRE! Però no penso deixar que guanyeu, continueu fent-me mal! Endavant! Què jo no penso canviar!
No deixaré que em feu pols, perquè jo tinc un Líder dins meu.
Sóc el Líder de la meva vida.

Pseudnim
-Solitari

Comentaris

  • Valents!![Ofensiu]
    Iona | 25-05-2022 | Valoració: 9

    M'encanten les persones que no es deixen portar per la corrent. Que no fan i desfan per quedar bé, o perquè toca o per no ser diferents, i que no tenen por a ser ells mateixos.

    M'ha agradat això de ser lider d'un mateix.

  • Fortalesa[Ofensiu]
    Athena | 24-05-2022 | Valoració: 10

    Enhorabona per expressar amb tanta força el que penses i el que ets.

  • Valent [Ofensiu]
    SonGoku | 24-05-2022 | Valoració: 9

    Un relat que et fa pensar molt! M'agrada molt! Bona feina!

  • Valent[Ofensiu]
    Kaappaa | 24-05-2022 | Valoració: 10

    Escrit i actitud valentes, caracteristiquws de Liders ;)

  • VALENT[Ofensiu]
    TOSS5 | 24-05-2022 | Valoració: 10

    Un relat molt valent i sincer, tan de bo tothom penses així i aquesta “XUSMA” no tingues cap mena de suport de ningú.

  • coratge (勇)[Ofensiu]
    kkriss | 24-05-2022 | Valoració: 10

    Un relat impressionat, profund i ple de valentia. M'ha agradat moltíssim.
    Reflex de la virtut de tenir la seguretat i la confiança en un mateix per prendre decisions i enfrontar els diferents reptes de la vida amb el valor, audàcia i autocontrol.

  • Potent i directe[Ofensiu]
    Escoda | 23-05-2022 | Valoració: 9

    M’ha semblat un escrit amb molta personalitat, directe i potent. Bona resolució final.

  • Potent i directe[Ofensiu]
    Escoda | 23-05-2022 | Valoració: 9

    M’ha semblat un escrit amb molta personalitat, directe i potent. Bona resolució final.

  • Empoderat[Ofensiu]
    Laura González | 23-05-2022 | Valoració: 10

    Una bona crítica a la covardia dels assetjadors, als que tothom te por però no respecte. Molt ben expresat. Si els equips docents sapiguessin empoderar les victimes com fa aquest/a autor/a, els covards quedarien al descobert

  • Amb el plor al ulls[Ofensiu]
    Doblecorso | 23-05-2022 | Valoració: 10

    Tant de bo viatjar en el temps a la meva joventut i portar una sola cosa al meu jo de 15 anys. Es més que probable que un escrit com aquest seria el més important que podria donar-li. Per la força, la rabia i l'empenta necessària per tirar endavant que expressa.

    Commogut.

  • Coratge [Ofensiu]
    jaoro123 | 23-05-2022 | Valoració: 10

    Un missatge, per a aquells que serveixen de brou de cultiu, recolzat per responsables de centres y educadors, per anar formant els maltractadors del futur.

  • Valuos[Ofensiu]
    Megan | 23-05-2022 | Valoració: 10

    En sembla un relat amb molta força !!!!

  • Profund [Ofensiu]
    OnePiece1714 | 23-05-2022

    M'ha commogut especialment està ple de carrega emocional, no és pot expressar tanta força i autoestima en un relat de tant escassa estructura, potent missatge en contra el bullying i a favor de la autoafirmació en un mateix, simplement genial!!!!

  • veu a qui no la pot expressar[Ofensiu]
    sikeadri | 23-05-2022 | Valoració: 10

    wow, dones veu a totes aquelles persones que no poder dir o no els hi surten les paraules.. brutal, espero que trobi la llum ;)

  • level | 23-05-2022 | Valoració: 9

    A img em strong es molt bo , perque es com spiderman et pots representar amb ell.

Valoració mitja: 9.64

l´Autor

Concurs ARC de microrelats a la Ràdio

695 Relats

1206 Comentaris

293697 Lectures

Valoració de l'autor: 9.59

Biografia:
CARATULA CONCURS

Descripció

D’un temps ençà el microrelat (també anomenat, entre d’altres, microconte o microficció) ha guanyat presència en la nostra llengua: són molts i diversos els concursos literaris que hom hi pot trobar. Però hi ha una característica concreta que dota aquesta forma narrativa d’una potència increïble per difondre històries de ficció i noves veus creadores: la seva brevetat.

Basant-se en aquesta particularitat, l’Associació de Relataires en Català fa anys va endegar la campanya “ARC A LA RÀDIO” amb la qual pretén aconseguir, de forma successiva i seqüencial, implantar la lectura de microrelats en els programes de llibres i literatura de diverses emissores de ràdio.

Aquest concurs va néixer de la mà de dues dones amb empenta, allí cap a l'any 2010. Elles són Sílvia Cantos i Silvia Romero, i van proposar la creació del Concurs ARC de microrelats 2010. Secrets. Aquest concurs ha arribat al seu final de la mà de Ferran d'Armengol en els seus cinc últims anys. Tot sense oblidar als anteriors gestors; la Montse Medalla, Sergi G. Oset, Mercè Bagaria i Jordi Masó, tots ells i elles conductors del concurs en totes les seves etapes. Ni cal oblidar el recolzament constant de Toni Arencon, Montse Assens, Vicenç Ambrós, Laura Ropero, Gloria Calafell. Aquests últims anomenats hi són des dels inicis del concurs, i fins al final, i sempre a l'ombra però constant, Ferran Planell, últim president de l'associació.

Malgrat que aquest projecte ha deixat catorze reculls de microrelats i que l'any 2024 va ser l'últim projecte vinculat a l'ARC... No t’ho pensis més i deixa’t endur per la teva capacitat creativa! Escriu microrelats!!!!

Agrupació de Relataires en Català


SOM LLENGUA VIVA!!*!!