DESIG DE MAR

Un relat de: brins

Tot passejant arran de mar, em vingué de gust seure en un banc per gaudir durant una estona d’aquell encisador paisatge. Vaig saludar l’home de mitjana edat que també hi seia, i em vaig proposar escoltar un silenci que només era trencat per ones. Al cap de pocs minuts, però, l’ home va voler iniciar una conversa; em demanà que li expliqués com es podria definir la mar, i aquesta pregunta m’estranyà, però vaig pensar que potser era un poeta que necessitava inspiració i li vaig contestar:

- És estesa d’aigua que es mou i viu; té ones obertes com blanques campanes que avancen i retrocedeixen fins que es dissolen. És majestuosa, profunda i misteriosa; de vegades verda, de vegades grisa, més que tot, blava; és desert d’herba líquida. Té somriures de sirenes i laments de nàufrags; les gavines en fugen atemorides quan l’envolten núvols foscos. Es rebel•la contra la contaminació, retorna, humiliada, suros i deixalles del seu abisme.

Vaig callar; desitjava recolzar els meus pensaments en la música de les ones, i ell ho va comprendre. Al cap de poca estona s’aixecà, agafà un bastó blanc que romania recolzat a l’altra punta del banc, i s’acomiadà de mi amb un somriure d’agraïment. Era cec, però havia pogut veure la mar a través dels meus ulls.

Comentaris

  • Un relat molt poètic[Ofensiu]
    Atlantis | 08-02-2013

    És una descripció del mar molt poètica, plena de metàfores, que sembla que el vagi pintant. M’ha agradat molt. Escrius amb molta riquesa d’imatges i de lèxic. Sembla que el mar es vagi fent mentre el nombres. També m’ha agradat molt el títol: Desig de mar. Jo anomeno també moltes vegades el mar en els meus poemes, perquè em suggereix moltes sensacions i sentiments.

    És un plaer poder-te seguir en el fórum tan pels teus poemes, com per l’ajuda que fas a través de minúcies. ( i és que se sap tot)

    Una abraçada

  • Un relat de mar obert[Ofensiu]
    Mena Guiga | 02-02-2013

    Molts bones descripcions, poètiques i coloristes.
    El final, inesperat, dolç, un somriure. Perquè el tema anava més enllà del mar: va de comunicació i amor, penso.

    Una petita joia com les que el mar sovint escup o conté, les de debò.

    Mena

  • Brins...[Ofensiu]
    Annalls | 08-01-2013 | Valoració: 10

    mes tard continuaré llegint-te. Necessito deixar reposar tanta bellesa com m'has donat.
    Anna

  • Una estona de mar[Ofensiu]
    Unaquimera | 28-03-2012 | Valoració: 10

    Quina alegria he tingut en tornar a saber de tu, brins! Feia... ufs, un parell de mesos que no rebia res! Però ha valgut la pena esperar i rebre ara una abraçada teva tan primaveral com la que em vas enviar, que he rebut amb molt de goig.

    T’he d’agrair no tan sols el comentari que has fet al meu darrer relat, sinó per damunt de tot que hagis volgut compartir amb mi uns records molt assenyalats de la teva infantesa al voltant d’un dolor ben especial.

    També t’agraeixo aquest relat tan ple de sensibilitat al voltant d’una temàtica tan estimada per mi.
    La veritat és que, a més d’imaginant-me l’escena i els personatges, he gaudit de valent tot llegint la teva descripció del mar, veient-la jo també a través dels teus mots.
    Per si et ve de gust, t’ofereixo un breu escrit que vaig dedicar-li fa temps al nostre mar, el que festeja incansablement les nostres costes: Idil•li

    Agraida i encisada, doncs, t’envio una abraçada marinera,
    Unaquimera

  • La mar en colors[Ofensiu]
    Aleix de Ferrater | 27-03-2012 | Valoració: 10

    I ves per on, un cec escoltant com és el mar! Fantàstic!M'encanten els relats que barregen gèneres, la prosa i la poesia. Ho has aconseguit plenament i et felicito, tan pel treball literari com per a visualitzar-nos. Una forta abraçada, Pilar.

    Aleix

  • Bonic viatge pel mar.[Ofensiu]
    free sound | 22-03-2012 | Valoració: 10

    Preciós escrit agafat de la mà.
    Suau vaivé d’onades,
    i amb paraules transportades.
    Encantada

  • un relat ple de sensibilitat pilar...[Ofensiu]
    joandemataro | 22-03-2012 | Valoració: 10

    és ben cert però que per sentir millor la grandesa del mar cal tancar els ulls i inspirar ben fort

    gràcies pel teu comentari, em quedo amb l'abraçada
    fins aviat
    joan

  • Encisador[Ofensiu]
    Carles Ferran | 22-03-2012

    Vaig llegir aquest relat quan el vas penjar al Repte i em va encisar. La descripció que fas del mar és preciosa, molt poètica i molt entenedora. I el final arrodoneix la història.
    Enhorabona.

Valoració mitja: 10