De la llum

Un relat de: Atlantis


Si haig de triar una llum
trio la de finals d’hivern
-la que llueix entre febrer i març-
quan l’aire és un fuet que et retalla la cara
i el cel ennuvolat s’obre a un cel blau...,
quan encara alguns arbres són de mantellina,
despunten pinzellades de blanc, també lila i rosa
i s’abracen les pomeres per no caure.

Quan es fecunda l’embrió de vida
i el silenci és amorosit i clar.


març 2013

Comentaris

  • prova llum[Ofensiu]
    Atlantis | 26-10-2022

    https:/


  • Atlantis | 26-10-2022

    https:/


  • Aire de colors[Ofensiu]
    Aleix de Ferrater | 18-11-2013 | Valoració: 10

    Ara que sembla que comença la tardor i anem cap al fred, ara és el moment de llegir aquest poema i escalfar-se una mica, encara que parli de l'aire fred com un fuet. Presagia calor amb els colors de l'aire. El toc final de les pomeres és cent per cent poètic. He gaudit molt llegint un poema així en un dia així (i això que m'encanta la pluja!). Una abraçada.

    Aleix

  • Anunci de primavera[Ofensiu]
    iong txon | 06-08-2013

    Llum que tot just comença a escalfar la terra, a fer despertar la natura i anunciar la primavera que s'apropa, presagi de vida, de resurrecció. Un bell poema, ple de sentiment i de simbolisme. Quan l'hivern arriba a la seva fi és l'hora de l'esperança i la il·lusió més grans. Moltes gràcies!

  • Molt bonic[Ofensiu]
    Marta | 03-04-2013 | Valoració: 10

    Sóc una enamorada del cel i les seves magnífiques transformacions, el teu poema, bonix i senzill, em recorda les estones que passo mirant el cel bonic, el meu cel bonic com deia de menuda. Felicitats pel teu treball!

  • M'encanta[Ofensiu]
    polpa d'aire | 28-03-2013

    "Quan es fecunda l’embrió de vida
    i el silenci és amorosit i clar."

    Que delicat és tot en aquesta època. M'encanta l'hivern. El fred em fa sentir viva. Però cada any espero amb els braços oberts la primavera.

    Et felicito.
    Continuo pensant que llegir-te és un plaer.

    Polpa

  • Preludi de primavera[Ofensiu]
    rautortor | 26-03-2013


    Certament, és a finals d’hivern quan tot comença a generar optimisme. La llum, cada cop més diàfana i el dia, cada cop més llarg. Però, també, com molt bé dius, encara els fuets de l’aire i la indisciplina dels núvols ens martiritzen per fer-nos més apetible el canvi que ja s’apropa. I la natura, impacient per recobrar la seva vitalitat, es mostra agosarada davant el gebre que no acaba de desaparèixer del tot. Justament aquesta incertesa converteix el moment en especial i emocionant.

    M’agraden les imatges que has trobat per arrodonir aquest poema, breu però intens.

    Si et ve de gust, et convido a llegir un sonet que vaig escriure l’any passat, més o menys en aquesta època, que tocava, si fa no fa, el mateix tema:Llàgrimes de gebre.

    T’aniré llegint.

    Raül

  • la llum que duu a la primavera[Ofensiu]
    Mena Guiga | 26-03-2013

    I el sol que hi acompanya. Per a mi, el que més bona escalforeta dóna de tot l'any (i això que em fa taques).

    Mena

  • No se si es la llum que més m'agrada..[Ofensiu]
    Annalls | 26-03-2013

    ..però ara m'han entrat ganes de fixar-me, si que noto molt el canvi de juliol a agost i d'agost a setembre.I em deprimeix el canvi a destemps que darrerament es quasi sempre.
    La teva frase de les pomeres que s'abracen , m'encanta!!

l´Autor

Foto de perfil de Atlantis

Atlantis

162 Relats

1387 Comentaris

100615 Lectures

Valoració de l'autor: 9.92

Biografia:
From


M'agrada escriure, sobretot poesia , i compartir amb vosaltres els meus poemes.

El meu correu és fogirave@gmail.com