CH4

Un relat de: kefas
Shiiit! Apa, va! Us ho explicaré, però no em delateu, eh! Sóc un pot de vidre, d'aquells que fabricaven els francesos, amb una junta de tap tant bona que si hi posaves qualsevol cosa, sòlida, líquida o gasosa, no tornava a sortir mai més. El cas és que, fa molts anys, el senyor Manel em va venir a buscar a la botiga. Per la manera de fer es veia que en portava una de cap. Un cop a casa seva, em va deixar sobre una taula, just al costat d'un nadó que, pel que vaig sentir després, no devia tenir més de dos dies. "Ui, ui, ui, que bonic és el meu reietó", va dir amb una veu tant dolça que no semblava haver sortit d'aquell home ferreny. "Ara el pare et traurà el mal de ventre", va continuar, “i conservarà per a la posteritat la primera cosa que faràs”.

El nadó estava nu, estirat sobre la taula i, a mi em semblava gegant . En Manel va obrir el tap i em va agafar amb la ma esquerra. Vaig veure que amb la ma dreta feia un massatge a la panxa del nadó. Jo m'ho mirava embadalit quan, per desgràcia, em va situar en posició horitzontal amb el broc a tocar del cul del nadó. Sense temps per pensar en la meva situació, va esclatar un tro petit seguit de dos més, contundents. Horroritzat vaig sentir com una onada de metà entrava en el meu interior i que, de forma immediata, en Manel em tancava el tap. Sort que només va ser gas.

Mireu, han passat molts anys i ara estic anguniós. Va passar la catàstrofe aquella del canvi climàtic, quan el mar va cobrir la part baixa de Barcelona i Collcerola es va desmanegar sobre la part alta. i, des de llavors tot ha anat de mal en pitjor. Varen jutjar el metà i el varen declarar enemic de la humanitat. Va ser destruït tot el que aconseguiren trobar . En Manel es va morir i ara em guarda en Jofre, el seu besnét, que, de tant en tant, em ve a veure per parlar amb les restes del seu avi, que tinc en custòdia. Estic al soterrani, dins d'una capsa de plata. Diuen que és la millor protecció perquè no em descobreixin els detectors de metà i m'aniquilin.

Comentaris

  • Bé, ja t'han dit de tot[Ofensiu]
    Montseblanc | 18-11-2021

    Així que només em queda donar-te les gràcies per fer-me somriure, això no té preu.

  • Una barrajada d'apocalipsi: [Ofensiu]
    PERLA DE VELLUT | 15-11-2021 | Valoració: 10


    Entre el pot de vidre i el nadó amb el seu ventre de gas metà, CH4.
    Fotre! Quanta fantasia tens guardada en la teua ment! És molt pestilent, aquest relat i a la vegada original.
    Jo l'haguera posat un 300... en compte de 10.

  • capficada | 10-11-2021 | Valoració: 10

    Ai, kefas, què difícil ens ho poses al Repte, si no fora perquè escriure i els reptes m'encanten!

  • Però...[Ofensiu]
    llpages | 09-11-2021 | Valoració: 10

    per què el ventre d'un nadó com a font de gas metà? Per pets grossos, els dels rumiants. Una vaca, o millor, una cabra, hauria generat situacions més hilarants. En qualsevol cas, un text molt reeixit, marca de la casa. Enhorabona!

  • M'agrada[Ofensiu]
    Soleia | 07-11-2021

    Veritablement, tens imaginació i escrius bé, m'ha agradat el relat!

  • original[Ofensiu]
    Atlantis | 06-11-2021

    Original, terrorífic, divertit...pudent.

    M'ha agradat sobretot que escrivissis en primera persona...com el pot de vidre.

  • Gas metà en conserva[Ofensiu]
    Prou bé | 06-11-2021 | Valoració: 10

    Renoi! Quina imaginació ben acompanyada de creativitat literària. Es llegeix bé, diverteix i sorprèn (potser no) l'originalitat.
    Gràcies per compartir escrits tan diversos i sempre de bon llegir!
    Amb total cordialitat

    PS. També t'agraeixo els comentaris als meus relats. Va bé saber què en pensa el lector d'allò que escrius. (Ja saps la meva dèria per millorar, uf!)

  • Divertit![Ofensiu]
    Homo insciens | 06-11-2021

    Un relat divertit i ocurrent! Amb la idea de guardar un gas en un pot, has muntat tota una història apocalíptica. M'ha agradat!!

  • Una mica d'humor[Ofensiu]
    Iona | 05-11-2021

    Un relat simpàtic sobre el canvi climàtic. Potser has inventat un mètode de captació de gasos d'efecte hivernacle que pots patentar!
    Ha estat un plaer llegir-lo.

  • pila d'idees[Ofensiu]
    Carles Linares | 05-11-2021 | Valoració: 9

    Aquest relat té moltes bones idees, totes lligades amb un humor absurd que agradaria als Monty Pythons. En tot cas, va ser un plaer llegir-lo.

  • Apocalipsi.[Ofensiu]
    SrGarcia | 05-11-2021

    Un relat ben original: escatològic i apocalíptic tot en una. Dues coses difícils de barrejar; però, ben pensat, una apocalipsi merdosa (tant en forma de sòlid com de gas com de líquid) és bastant més probable que una apocalipsi zombi o trompetera.
    Ben trobat el punt de vista, que el narrador sigui un pot no és gaire corrent.
    Que la possessió de metà hagi de ser una cosa clandestina, també està molt ben trobat.
    Trobo que és un relat molt bonic, afortunadament no t'hi has de matar per entendre'l.

Valoració mitja: 9.8