CAMINS

Un relat de: Rosa Gubau

CAMINS


“Els sentiments d’una gran amiga”


Indrets replets d’exuberants pins, avets, coníferes, matolls,
roques i branques punxegudes que no sempre podem travessar,
però la força i l’empenta engendrades a les meves arrels m’encoratgen a seguir avançant, a la recerca d’un bonic prat envoltat de gira-sols, de trèvols, d’un riu, d’un saltant d’aigua que em facin costat i que em permetin refrescar a la vora d'un càlid refugi on poder reposar.
Camins que no tenen fi, però que tots nosaltres un dia haurem d’abandonar.

Pare estimat, avui has arribat al teu últim destí, recorregut amb la mirada fixa al davant, obviant el teu entorn tan rellevant i valuós, però malgrat totes les adversitats, segueixo a prop teu, acompanyant-te fins al final, on ens acomiadem amb l’afecte i l’estima tancats amb pany i clau, tan hermètics durant anys, i que ara, amb els teus darrers sospirs has aconseguit alliberar obrint el teu cor, des d’on aferrat a les meves mans ha emanat una preciosa flor humitejada amb llàgrimes d’amor que mai havia pogut gaudir i que sempre he enyorat.


Rosa Gubau.

Comentaris

  • Concomitàncies[Ofensiu]
    Joan Colom | 13-09-2022

    Trobo certes concomitàncies entre el teu relat i l'experiència de la relació amb el meu pare, que seria inadequat despatxar amb un comentari. Algun dia ho recolliré en un relat que molt bé es podria titular "El petó".

  • molt poètic[Ofensiu]
    Atlantis | 13-09-2022

    Un bon vocabulari i molt poètic assenyalant el camí que has recorregut amb el pare fins el comiat.

    Molt bonic i ben escrit.

  • Goig.[Ofensiu]

    Hom pot expressar més en tan poques paraules i ensems amb tanta bellesa?, bellesa que et provoca en milésimas se segons una sensació de trobar-te en un estat de goig i benestar...Perquè no és gens fàcil arribar a maridar emoció, realisme existencial i bellesa en expressió escrita. Has aconseguit amb el teu relat meravellar-nos....

  • A cor obert [Ofensiu]
    llpages | 10-09-2022 | Valoració: 10

    Uns versets escrits des de la sinceritat més pregona, amb l'ànima oberta, sense amagar res, sense rancúnies i amb una afirmació rotunda a l'amor entre pares i fills. M'ha emocionat perquè et posa en la pell de l'autor. Gràcies per compartir aquests sentiments tan íntims i, alhora, tan universals.

  • Comentari[Ofensiu]
    Joan G. Pons | 07-09-2022 | Valoració: 10

    Un Relat preciós. Sensible. Felicitats, Rosa.
    Gràcies pel teu comentari al Relat sobre la Bondat.
    Comparteixo plenament. Es un gran valor.
    Salutacions.

  • UN RELAT MOLT BONIC[Ofensiu]
    Noia Targarina | 06-09-2022 | Valoració: 10

    Bona vesprada,

    Un relat amb molta descripció i m' agrada seguir llegint-lo ja que es distret e entenedor i molt fàcil de llegir i no m' avorreix gens .

    i la escriptura és molt agradable de llegir i el vocabulari és molt ame i col.loquial.

    m' agrada continuar llegint els teus relats!

    Una abraçada

    Noia Targarina

  • Sensibilitat[Ofensiu]
    Marina i punt | 06-09-2022

    Quan s'escriu amb el cor només poden sortir paraules sensibles i boniques.

    Salutacions

    Marina

  • Biogràfic?[Ofensiu]
    Prou bé | 06-09-2022

    Sentiments a flor de pell sense esgarips, flueixen suaument com les llàgrimes per la pèrdua.
    Un regal molt valuós poder obrir el cor i convertir-lo en una flor acariciada a quatre mans!
    Són difícils de transitar els camins de l'amor, però quan n'hi ha gairebé sempre acaba florint.

    Una abraçada, Rosa.

    Amb total cordialitat

  • El diàleg de les mans[Ofensiu]
    aleshores | 06-09-2022

    És natural, és el primer i el darrer.

  • Pare estimat. [Ofensiu]
    PERLA DE VELLUT | 05-09-2022 | Valoració: 10

    En els camins de la vida hi ha de tot. Un relat que representa el destí d'un camí, que té la seua fi i a la vegada el destí de ton pare estimat.
    M'he embadalit amb el teu relat, que és preciós. Un plaer de lectura.
    Que tingues bona nit.
    Cordialment.

Valoració mitja: 10

l´Autor

Foto de perfil de Rosa Gubau

Rosa Gubau

74 Relats

1105 Comentaris

41364 Lectures

Valoració de l'autor: 9.92

Biografia:
Soc nascuda a Mataró l'any 1.957. Sempre he estat una persona amb moltes inquietuds, en l'àmbit laboral, esportiu i de creixement personal. El cuquet d'escriure el tinc des de fa molts anys, tot i que mai m'hi havia posat. Ara que disposo de més temps he decidit provar-ho. Espero sortir-me'n una mica, si més no, aprendré de tots vosaltres.