Camí iniciàtic

Un relat de: Naiade

Elevant-me sobre la ciutat, gaudeixo de les vistes. Com en una mena de joc, sortejo els ocells que es creuen al meu vol.
Per molt que ho imagino, no puc posar-me a la pell dels meus avantpassats que circulaven dins artefactes amb rodes per aquelles carreteres asfaltades, suportant els embussos, les pudors i la contaminació que envaïa l’atmosfera, degut als productes tòxics que empraven a fi de que funcionessin.

Ja fa tres generacions que gràcies a les investigacions de neuròlegs, psicòlegs, psiquiatres i metafísics, s’ha après a desenvolupar quasi tot el potencial que el cervell humà pot donar de si. El camí no va ser fàcil. Mentalitzar i aconseguir arribar als estats propicis per poder desplaçar-se a voluntat, curar-se les malalties, connectar mentalment amb els altres i treballar per fer la vida més fàcil i justa no es va aconseguir amb quatre dies.
Van caldre molts experiments, no exempts d’errors, per arribar a on som ara.
Tot sorgia de la meditació, la introspecció i la recerca dels viaranys que conduïen a poder emprendre una o varies accions.

Cada matí a trenc d’alba i desprès d’un frugal esmorzar, ja que la base que tot funcioni com cal és aportar poc aliment al cos. Cadascú connecta amb el seu interior. Ara ja no costa com abans trobar els circuits correctes. Arribats a un nivell de consciencia determinat es regula el ritme i les constants de l’organisme ,aconseguint un estat de benestar indescriptible. El següent pas consisteix en arribar a l’estat de consciencia còsmica, on sents que formes part de l’Esperit universal. Connectem i sentim que tots som un. Circula l’energia pròpia de la consciencia col•lectiva. Ens posem al dia del que succeeix, del que cal fer...
A mi el que més m’agrada és gaudir de l’entorn desplaçant-me per les altures, admirant la natura ufanosa que engalana el planeta. Baixar a les platges verges. Rebre l’energia solar. Submergir-me en les aigües marines. Estimar-me en cada ésser que sé és part de mi.

Comentaris

  • Quan jo era...[Ofensiu]
    Joan Gausachs i Marí | 30-01-2014 | Valoració: 10

    Quan jo era petitet, i d’això ja fa bastants es publicaven uns tebeos que abans havien estat guions radiofònics que es deien: Diego Valor. Aquests amb la força de la ment es desplaçaven en “cadires voladores”...
    Espero, espero aconseguir volar una mica, encara que sigui de pensament.
    —Joan—

  • Gràcies[Ofensiu]
    Nonna_Carme | 22-01-2014

    per avisar-me de la presentació del teu llibre però circumstàncies familiars m'impideixen l'assistència a l'acte.
    Moltes felicitats i que sigui el primer de molts altres.
    Una forta abraçada, estimada Montse.

  • Un relat esplèndid![Ofensiu]
    joanalvol | 26-12-2013 | Valoració: 10

    Digne d’un cor que sent i una ment que pensa aquests sentiments. Un relat on la imaginació mostra no pas una realitat encara, sinó una possibilitat ja que la ment és capaç d’assolir cotes i situacions inversemblants per a l’ésser humà en l’estadi evolutiu en que es troba ara. Tot depèn de nosaltres, d’allò que creiem que som i no de conformar-nos en seguir unes rutines establertes per uns poders que governen la nostra voluntat.
    Com sempre, Montserrat, cada vegada que et llegeixo em sorprèn el que escrius. Felicitats de tot cor.
    Petons
    Joanalvol

  • No sé si , un dia, será real[Ofensiu]
    Nonna_Carme | 23-12-2013

    però m'ha agradat, sobretot , el final: Sigui la vida com sigui, sap disfrutar de les coses bones que aquesta ofereix.
    Molt Bones Festes, estimada Montse.
    Una abraçada a tu, al teu marit i petonets a la petita Martina.

  • Josep Ventura | 17-12-2013 | Valoració: 10


    un dia això no fos ciència ficció segurament aniríem mes be. Com serà el mon
    d’aquí tres generacions?.
    Una abraçada
    BON NADAL I BON ANY NOU.
    J.

  • Tot un revulsiu en el món de la ciència-ficció[Ofensiu]
    Llorenç Garcia | 17-12-2013 | Valoració: 10

    Hola, Montserrat!

    Llegint els diferents textos del concurs del mes, encara que el nivell era prou alt, al final tots hem caigut en els mateixos tòpics de sempre: naus espacials, éssers extraterrestres, robots amb sentiments, etc.
    Només per l'originalitat ja et mereixes ser finalista del concurs perquè fins ara a ningú no se li havia acudit la idea que potser desproveint-nos de qualsevol avanç tecnològic i redescobrint-nos per dins i la nostra connexió amb la naturael ser humà podria redreçar-se. Anant en direcció contrària a la típica, has descobert una nova via molt interessant per aquest gènere.

    Desitge vore el teu nom entre els set finalistes d'aquest mes.

    P. D.: Dóna-li records al teu marit, que em va causar molt bona impressió quan el vaig conéixer :)

  • Altament positiu...[Ofensiu]
    Mercè Bellfort | 17-12-2013

    aquest estat de vida que ens descrius. A tots ens convindria ni que fos una petita dosi del que ens proposes en el teu microrelat. L'he percebut de forma molt agradable i sincera; hi veig autenticitat, convicció: sens dubte ens has sabut transmetre un ideal de vida que no hauria de ser gens de ciència-ficció, posats a demanar.
    Una abraçada, Naiade! I que aquest esperit amb cert aire nadalenc se'ns encomani a tots plegats.

  • El teu relat...[Ofensiu]
    AVERROIS | 16-12-2013 | Valoració: 10

    ...és com diu un dels companys molt espiritual. Hauríem d'arrivar a aconseguir-ho, però la dualitat del ser humà (animal-racional) ens porta a indrets més foscos, la tecnología pot acabar a aquestes espectatives d'espiritualitat. Masses necessitats imposades perquè el ser humà segueixi sent més animal que racional.
    Necessitarem moltes generacions i molts canvis per donar-li la volta.
    Tot i així crec que es podria aconseguir.
    Una abraçada.

  • M'agrada [Ofensiu]
    Olga Cervantes | 16-12-2013 | Valoració: 10

    el teu relat perquè és molt espiritual.
    Una abraçada i bon Nadal

  • Un món perfecte![Ofensiu]
    Encarna Romero | 16-12-2013 | Valoració: 9

    Un món perfecte!

  • doncs no estaria pas malament...[Ofensiu]
    joandemataro | 16-12-2013 | Valoració: 10

    seria un futur prou bonic, poder connectar amb la natura i l'univers de la forma que descriu el teu relat.

    bon nadal montse !! ptonets.
    joan

  • Bon relat![Ofensiu]
    Edgar Cotes i Argelich | 15-12-2013 | Valoració: 10

    M'ha semblat interessant la teva idea d'un món on s'ha pogut investigar a la perfecció totes les limitacions del cervell humà i s'ha desenvolupat una societat pura i neta. Hem d'aprendre d'aquest relat. Crec que aquesta idea inclús pot donar molt més de sí mateixa, si la desenvolupessis amb un relat més llarg. Però, igualment felicitats. Un bon relat, oi tant!
    Molt bona sort en el concurs.
    Edgar

  • Comediants[Ofensiu]
    Aleix de Ferrater | 15-12-2013 | Valoració: 10

    Un gran relat, preciós, colorista i ple de bones vibracions. Posaré en pràctica tot allò que s'hi descriu. M'ha recordat el to de les obres de Comediants (germà Sol, germana Lluna, natura, ocells, jo interior...). Ho has descrit amb molta precisió i rigor. Magnífic! Una forta abraçada Montse i que passis un molt bon Nadal, amb poc o molt menjar, però un bon Nadal al cap i a la fi.

    Aleix

Valoració mitja: 9.9

l´Autor

Foto de perfil de Naiade

Naiade

246 Relats

1711 Comentaris

275460 Lectures

Valoració de l'autor: 9.91

Biografia:
Fa temps que escric, necessito plasmar el que porto dins. També m'agrada pintar, pel mateix motiu.
Però escriure per un mateix no té cap gràcia, necessito estar en contacte amb gent que també li agradi i poder compartir i intercanviar opinions, consells.
Varen parlar-me de relatsencatala i aquí estic, satisfeta de formar-ne part.

R en Cadena



(fes clic a la imatge i descobreix què és "R en Cadena")


Lèvingir en va encadenar i jo he passat la cadena a orchid i entortilligat. També a gaia1, Follet, Blaumar i Atlàntida

Per qualsevol cosa aquest és el meu e-mail:

mlloretp@gmail.com