BOMBOLLES D'AMOR

Un relat de: brins


Tots els fills ja han arribat a casa dels pares per celebrar-hi el setantè aniversari de la mare, l’Elvireta. La filla soltera que viu amb ells, després de disposar exquisides menges damunt d’unes fines estovalles de fil blanc que atorguen aire de festa a la taula, s’asseu al costat de la mare per controlar, com sempre, que no mengi ni begui res que pugui fer-li mal: olives, embotits, salsetes, alcohol...El pare ho observa tot, en silenci, conscient que la filla es preocupa molt per la salut de la mare.

Després de les postres, algú proposa de prendre el cafè al jardí, un bon lloc per a fer-hi tertúlia, i tothom s’aixeca encantat. El pare, però, roman assegut i demana a la dona, molt fluixet, que tampoc no es mogui. Quan ningú no els veu, li serveix d’amagat, amb un somriure murri, unes gotetes de cava tot dient-li: “ Beu-ne una miqueta, amor meu, ja sé com t’agrada...” Ella agafa la copa, agraïda, i assaboreix, a poc a poc, aquelles bombolles que sap que contenen el cor del marit; potser hi escassegen espores de raó, però hi excel•leixen cristalls d’amor.

Al menjador, l’aire fa olor de tendresa...

Comentaris

  • Un retall preciós[Ofensiu]
    Mena Guiga | 02-02-2013

    Potser hi trobo a faltar alguna descripció de l'aspecte dels personatges, però és observació meva, només, és clar.

    Fa emocionar el detall de l'home, un retall preciós que ens mostres dels molts retalls que no es diuen.


    Mena

  • Brindis [Ofensiu]
    Naiade | 29-12-2011 | Valoració: 10


    Un relat ple de tendresa, descrit amb aquella sensibilitat a que ens tens acostumats. Tan de bo totes les parelles puguin arribar a la vellesa com els pares de l’Elvireta amb auest amor i complicitat.

    Una forta abraçada i Bona entrada d’Any

  • ens assemblem força, eh?[Ofensiu]
    Bonhomia | 28-12-2011 | Valoració: 10

    fixa't que no és tan trist, brins, el poema que em vas comentar. és existencialista. això es fa perquè les persones s'adonin que no han d'estar atrapades, i així es comparteix quelcom que per part meva vaig exagerar d'una manera bestial. jo sóc molt feliç, amb les meves coses, com tothom. jo crec que la culpa fue del cha-cha-chá i ja està, tu ho dius molt bé, i l'anterior reflexió també l'explicites clarament. però tornar enrere... jo crec que el millor és gaudir dels bons records!

    acaba de passar totes aquestes bones festes disfrutant al màxim i que el nou any sigui molt millor quer l'anterior, evidentment!

    també una abraçada! veig que jo escrivint ràpid coincidim força!


    Sergi!



    pel que fa al relat ets genial, ets molt sentimental, jo també em preocupo molt per la família i lògicament s'endevina que tu també. ah, i jo, als meus 33, brindo amb aigua pq prenc una medicació que no és compatible amb l'alcohol. bé, doncs, encantat de comentar-te!


    Sergi! altra vegada! jiji...

  • Preciós, brins![Ofensiu]
    Mercè Bellfort | 25-12-2011

    Un text molt emotiu que et deixa un somriure ben dibuixat per la complicitat d'aquesta parella d'avis tan autèntica, que del petit "pecat" sap fer-ne un acte d'amor.
    Brindo amb tu per la sensibilitat i emotivitat que transmets en tots els teus escrits, i per desitjar-te molta felicitat, i moltíssima salut. Que no faltin en aquestes festes tan entranyables, ni en la resta de l'any.
    Que acabis de passar un BON NADAL, i que l'Any Nou sigui molt bo per a tu i els teus.
    Rep una abraçada ben forta, estimada Pilar,

    Mercè

  • preciós pilar...[Ofensiu]
    joandemataro | 23-12-2011 | Valoració: 10

    ple de sensibilitat, com tots els teus poemes i escrits

    avui però el que vull és agraïr-te molt el teu contacte durant tot aquest temps i desitjar-te també un nadal molt feliç al costat dels qui més estimes

    una abraçadeta nadalenca pilar

    joan

  • Les necessitava,[Ofensiu]
    allan lee | 22-12-2011

    avui, aquestes Bombolles d'amor...i les he trobat aquí, en aquest relat curt, tan ple de bondat i dolcesa. M'ha fet emocionar, perquè és una situació gens inusual, tractada amb tota la sensibilitat del món...

    Que passis molt bon Nadal, i no deixis d'escriure. Una abraçada ben sincera,

    a

  • Quan l'amor és el que més importa[Ofensiu]
    Frèdia | 22-12-2011

    Més que el seny, la salut, el que és políticament correcte... Quan per damunt de tot hi posem l'afecte, allò que neix en el lloc més profund del cor passen miracles com els del menjador de l'Elvireta o com aquest relat que ens regales. Veus, Pilar, aquest relat no és gens trist. Tot el contrari. Et fa sentir bé i penses: tant de bo em passi el mateix que a la teva protagonista.

    Gràcies per oferir-me ajuda amb els enllaços. De moment, veig que me n'he sortit. De tot cor, que tinguis unes bones festes. Una abraçada

  • Serenitat[Ofensiu]
    Aleix de Ferrater | 17-12-2011 | Valoració: 10

    La protagonista del relat recull el que ha sembrat. La delicadesa que tenen cap a ella és el resultat de setanta anys de donar. Qui sembra, recull. I la teva mà ho ha captat perfectament i ho dibuixa en forma de relat sincer, senzill, colpidor, detallista, quotidià, empàtic,just i ric de llenguatge. Venen ganes d'anar al jardí a fer-la petar. Aquesta casa, que potser és al barri de Porta? Una abraçada i un brindis de cava!

    Aleix

  • No saps [Ofensiu]
    Nonna_Carme | 15-12-2011 | Valoració: 10

    com m'agradaria poder fer-te una abraçada que no fos virtual i agrair-te en directe, totes aquestes espurnes de tendresa i generositat que sempre ens ofereixes.
    Molt bones festes, estimada Pilar !
    Ah ! El relat , preciós !

  • crohnic | 12-12-2011

    Boníssim! Molt ben trobat i magistralment explicat... un relat rodó que, a més a més, transmet una gran tendresa i amor...

  • Quant AMOR![Ofensiu]
    Materile | 11-12-2011 | Valoració: 10


    Avui he tingut l'alegria de rebre el teu comentari que m'ha tocat profundament.

    Em fa vergonya dir-ho, però no tinc el teu correu i no em puc quedar amb unes paraules que et pertanyen:

    Aquestes "bombolles d'amor" m'han semblat brins d'amor, l'amor i la tendresa que tu vas escampant, sembrant per a qui els vulgui collir. Gràcies Pilar!

    Les teves paraules m'han encoratjat, fa dies que em sento...

    Els teus relats són preciosos, molt ben trobats, estructurats... En fi, per a mi perfectes.

    Una abraçada,

    Maria Teresa (Materile)

  • Cristalls de bellesa. [Ofensiu]
    empiei3 | 01-12-2011

    Senzilament preciós. Felicitats, Brins.

Valoració mitja: 10