ANGOIXA.

Un relat de: Nil de Castell-Ruf


Veig en tu, un Déu de l’Olimp encarnat ací
la Terra. El teus llargs cabells com espigues
d’or cascadejant per damunt de les teues virils
espatlles, enlluernen mos ulls totjorn sedecs de
bellesa. No puc pas guaitar pus enllà de la teua
obstaculitzada presència per por a fer evident la
meua inevitable atracció devers el teu estatuari
cos amb el qual compartisc genere. Desitjaria
en aquest sublim instant tenir la plena facultat
de poder immobilitzar a tothom que a perjuí
meu me priva d’admirar-te sense angoixa.

Comentaris

  • Fora angoixa...[Ofensiu]
    Annalls | 17-01-2019

    Admira qui vulguis, estima qui vulguis, sols faltaria !!

  • Fora angoixa...[Ofensiu]
    Annalls | 17-01-2019

    Admira qui vulguis, estima qui vulguis, sols faltaria !!

  • T'explico...[Ofensiu]

    De fet no és una amada ni un amat com tu dius al teu comentari. És simplement un home que va aparèixer d'imprevist en aquell moment i jo vaig restar ullprès de llur bellesa... Gràcies pel comentaro

  • Excel.lent descripció[Ofensiu]
    PERLA DE VELLUT | 02-12-2018 | Valoració: 10

    A la teua amada, la qual és impressionant com ho descrius, amb molta tendresa i molt delicat. Senzillament formós.
    Una salutació...
    Perla de Vellut

  • tens raó.[Ofensiu]

    Ho corroboro... Conec gent del món gai que no saben admirar la bellesa. Jo en això sóc molt versàtil, em pot agradar simplement la bellesa, simplement la simpatia, o en alguns casos irresistiblement la sensualitat o morbo que desperta aquella persona. I el ésser humà pot transmetre molt matisos, només cal saber veure-los...
    Ah! i les dones, per sort, teniu més llibertat en fixar-vos en les persones del mateix sexe, us feu petons de trobada i comiat, uns abraceu, us llenceu floretes i fins i tot us toquegeu i ningú arriba a pensar que sou lesbianes.

  • Mirar i admirar[Ofensiu]
    Sara Serra | 23-11-2018

    No et pensis Nil, entenc que tu t'havies d'amagar perquè eres un home admirant un home, però també passa entre sexes diferents. De vegades s'ha de dissimular perquè la simple admiració de la bellesa d'una altra persona no sigui mal interpretada. Molts cops el plaer és mirar, només mirar...

  • Un plaer[Ofensiu]
    Joan Carles Jorba | 10-04-2018 | Valoració: 10

    Sovint tenim la necessitat d'aturar-nos uns instants i veure què som, què fem, cap on volem anar, què volem demostrar als demés o mirar més ellà de les aparences, el més important però és, mirar-nos cap endins i estimar-nos a nosaltres mateixos. És digne d'admiració aquell que sap mirar-se amb ulls d'enamorat, amb emoció malgrat els rasges menys positius d'un mateix. Estimar-se a un mateix és l'inici d'una aventura que dura tota la vida, va dir O. Wilde. Felicitats Nil, quin gust de lectura.

  • lapsus[Ofensiu]

    Ja deia jo.... aquesta dona li vola la imaginació...ja,ja, ja....

  • Perdó [Ofensiu]
    Rosa | 21-02-2018

    Volia escriure situació, no avió jajajajaj em sap greu.. . ;)

  • Mercès, Rosa, pel teu comentari. Però jo no veig avió enlloc....

  • M'agrada[Ofensiu]
    Rosa | 25-01-2018 | Valoració: 9

    M'encanta com descrius l'avió, és plena de sentiments. Felicitats!
    Rosa.

  • afegeixo[Ofensiu]

    De fet aquestes poesies que us dono a conèixer, representen per a mi com una auto-teràpia que m'ajuda de mica en mica a explicar la meva actuació en aquest camp fora de l'àmbit homosexual i de retruc que els que no ho coneixen pas, que se n'assabentin de com funciona...

  • Afegeixo...[Ofensiu]

    Bé, jo amb la família no he sortit mai de l'armari, encarà que s'ho deuen pensar... I Ara, amb la nova feina he deixat la porta un badall oberta amb alguns i tota amb només els que ho crec convenient. El problema de tot plegat, crec, que és l'autoacceptació d'un mateix. Els que som nascuts quan l'home va trepitjar la lluna ho hem tingut o ho tenim més complicat a nivell personal. Rebuig social no hi crec que ho pugui haver-ne gaire... Avui dia tal com va el món ja res crea estranyesa. Ho torno ha dir: en un mateix. Jo, amb dos terceres parts de ma vida cremades i de immobilisme en quan a aquesta qüestió. Ja em val més continuar com fins ara. Sortir-ne, sense un motiu justificable com podria ésser una relació de parella, fóra fer el mec. Els "normals", tampoc aneu dient arreu si la fiquen per ací o la fiquen per allà, no et sembla?

  • D'acord...[Ofensiu]

    Mercès pel teu comentari d'aprovació i valoració del peu poema. No sé pas si la
    comunitat LGTB en faria una icona del meu poema... Aquesta, dista força de la meva percepció de l'homosexualitat Jo crec que gent anònima que se sent reflectida en aquest poema si que podria fer-ne una estampeta pel missatge que transmet aquest. M'encoratja molt el teu qualificatiu de: bellíssim poema. Pel que fa al segon apartat, et dono tota la raó: el cant a la bellesa és inherent al ésser humà.

  • Icona[Ofensiu]
    llpages | 17-12-2017 | Valoració: 10

    Jo faria d'aquest bellíssim poema una icona de la comunitat LGTB, en el sentit de l'alliberament que suposa posar per escrit la injusta angoixa que encara pateixen alguns dels seus membres. I el reproduiria arreu, que es pogués llegir ben clar sota els set colors de l'arc de Sant Martí. També, al meu entendre, el teu inspirat poema és un homenatge al sentiment universal d'atracció cap a qualsevol expressió de bellesa. Es pot demanar més?

  • Tens raó.[Ofensiu]

    Mercès! Don si, la mare era una era una dona de bellesa natura, de família de llauradors, rosa amb ulls blaus. quan la gent ha vist una foto d'ella la relaciona amb la Grace Kelly i altres actrius de l'època. Jo ara donaria deu anys de la meva vida per estar un dia amb ella. Sempre queden coses pendents...
    Ara toca mobilitzar-nos malgrat que l'empresa és feixuga. Però cap independència no s¡ha aconseguit sense l'esforç dels seus conciutadans.

  • Ja t'he comentat [Ofensiu]

    però voldria dir unes paraules sobre el poema "Vol de Papallona" que em vas comentar últimament. Aquest poema pertany a un poemari escrit el 2009 intitulat "Temps d'innocència" Tot ell parla de la meva infantesa i un dels records que tenia era quan, a l'estiu, en havent dinat, la mare s'asseia a la butaca i jo la pentinava. a ella li agradava molt i acabava dormint-se.
    Em parles d'una experiència similar amb la teva mare i penses que potser era un indici de la teva condició sexual. No ho crec. La tendresa és propi de tots els éssers humans i els nois sempre esteu més per les mares. T'ho dic per experiència.

    Jo també hauré de remenar els arxius de la teva producció en quan tingui una estona lliure de concentracions, manifestacions i xerrades libertàries.

  • montserrat vilaró berenguer | 04-11-2017 | Valoració: 10

    Tens tota la raò podia fer servir qualsevol dels sinònims. Gràcies per corregir i llegir

  • Cert.[Ofensiu]

    Si, un fort sentiment d'admiració i no pas d'amor perquè tot plegat anava adreçat a algú a qui tant sols hi vaig coincidir un cop. Em satisfà que t'hagi agradat i colpit alhora aquest poema meu. Salut, Pol.

  • Aleix de Ferrater | 28-10-2017 | Valoració: 10

    Un poemàs, Nil! Un parlar preciós, una descripció preciosa, un sentiment d'admiració. Si volies destacar l'amor, cap a un mateix o cap un altre, objectiu acomplert. L'amor és una passada. Una forta abraçada.

    Aleix

  • Aclariment.[Ofensiu]

    Aquest personatge que dius tu, sóc jo mateix, per això és un poema autobiogràfic. Està escrit en el el català occidental, el de la mare que era del Maestrat. Per "açò" "empre" paraules com ara: , perjuí / perjudici, compartisc / comparteixo, teua /teues, ací/ aquí, me / em. També m'he permès la llibertat d'introduir dos arcaismes: totjorn /sempre, i pus/ més. Aquest darrer viu encara en el xerrar de Mallorca.
    Tot i que el deix del pare és català oriental de les portes de Barcelona., El meu és un català oriental de matís occidental. Doncs cal pensar que és la mare la que estimula al nadó, en els primers anys de vida, a dir els primers mots i frases.
    Una altra cosa... No sé si t'has fixat que els meus poemes acaben en limnees simètriques. Això requereix molt d'enginy per per-ho i alhora comporta a vegades sacrificar un mot que s'escau amb precisió per un altre que em permet dur a cap aquesta dèria meva de fer el meu poema visualment harmoniós. Per exemple, si en comptes de posar "compartisc" hagués posat " comparteixo". La limnea d'acabament hauria estat desproporcionada en relació a les altres limnees germanes. I és precisament això és el que m'ha empès a escrire'l en català occidental.
    I ja per acabar, em satisfà molt que t'hagi agradat aquest poema meu. Així com també voldria lloar la teva delicadesa en comentar els meus poemes de caire homoeròtic que, "totjorn, procuro que siguin "lo" més estètics possible per a delet vostre. Pol

  • Per cert, [Ofensiu]

    d'on ets? El teu vocabulari m'és conegut però ara no el centro.

  • Molt bo![Ofensiu]
    aurora marco arbonés | 22-10-2017 | Valoració: 10

    L'admiració pel cos humà és part de l'admiració per la natura. Forma part dels sentiments artístics i instintius. El teu personatge frisa per contemplar el cos admirat en tota la seva plenitud, sense impediments, sense barreres.

    M'encanta com escrius.

Valoració mitja: 9.86

l´Autor

Foto de perfil de Nil de Castell-Ruf

Nil de Castell-Ruf

74 Relats

1145 Comentaris

87179 Lectures

Valoració de l'autor: 9.92

Biografia:
Estació Arc de Triomf - BARCELONA - (Catalunya).
Signe zodiacal: VERGE.

(Amb) -Tacte! : nildepoesia@gmail.com

- LA CREATIVITAT ÉS LA INTEL·LIGÈNCIA DIVERTINT-SE
(Albert Einstein).


- Només escric poesia en moments en què em sento de debò vulnerable. Per això,
segurament, de sempre he equiparat la poesia amb el dietari íntim. Escrius i et consoles, destil·les el teu dolor o confusió, i si tens sort també et comprens.

Mariu Chivu (1978-), poeta romanès.


- Escriure és un treball humil: però vull que el meu sigui el més perfecte possible. I és únicament perfecte quan aconsegueixo excitar al meu lector, traient-lo fora de si mateix i del seu món, i portant-lo al meu món, bo i fent que la seva imaginació vegi i olori, oeixi i assaboreixi i senti tot allò que descric.

Lletres de Venècia.

F. Rolfe, (Baron Corvo),
escriptor anglès 1860 -1913.



- El Profeta (que Allāh el beneeixi i li doni pau!) digué: “Certament, hi ha encant en l’eloqüència, i certament, hi ha saviesa en la poesia.” Ṭabaqātu š-Šāfiʕīyati l-kubrà

- Allí on hi ha sensibilitat és més fort el martiri.
La pintura és poesia muda; la poesia és pintura cega. (Leonardo da Vinci)

- Vaig provar d'ésser poeta. I com que sóc un escriptor hàbil, i com que era quaranta vegades més sensitiu que ningú, vaig reeixir una mica. (Rupert Brooke, poeta anglès, considerat per W.B.Yeats, Irlandès i poeta també, com el jove més formós d'Anglaterra. El filòleg i poeta Francis Macdonald Cornford arribà a dir que Rupert Brooke era un jove Apol·lo de cabells d'or.

- La poesia no és cosa de sentiments sinó d'experiències. (Rainer Maria Rilke, poeta austríac)

- Tots els hòmens que primer toquen amb la paraula, després arriben més lluny amb les mans. (Antonio Skármeta, escriptor xilè).

- La poesia té 4 o 5 temes d'ençà fa 5 mil anys, allò que importa no és pas el que dius, sinó com ho dius. (Antonio Cisneros, poeta peruà)

- La poesia és l'evidència de la vida. Si la teva vida crema bé, la poesia només serà cendra. ( Leonard Cohen, poeta canadenc)

- La poesia és el camí per a la supervivència, per arribar a les consciències, per acceptar les derrotes, per saber viure les nostres misèries, per a estar prop d'allò màgic de l'existència. (Niño de Elche).

- La poesia es la musicalitat de les coses que discorren a ones per a recrear amb la paraula imatges visuals. ( Boris Pasternack, poeta rus )

- La poesía no quiere adeptos, quiere amantes. (Federico García Lorca )

- Ara mateix hi ha joves que diuen els seus versos. Per llurs ulls plens de vida passen les seves visions. (...........) ara amb el que ell de la bellesa ha fet veure, es commouen. ( Molt Rarament -fragments) - .Konstandinos P. Kavafis.

- WEBS amigues :

* L'ARMARI OBERT leopoldest.blogspot.com/

* Salvador Jàfer: La Terra d'Enlloc https://salvadorjafer.net/

* En Nil us recomana l'antologia 'Amors sense casa' recull, a cura de Sebastià Portell, més de trenta autors i gairebé cent poemes de temàtica LGTBQ catalana. Video: Entrevista a Sebastià Portell - Àrtic | betevé - YouTube
https://www.youtube.com/watch?v=DHetwvOOndA




L'ARMARI TANCAT (POESIA HOMOERÒTICA CATALANA).

BARCELONA POETRY - HELLO POETRY. L'HOMOEROTISME POÈTIC D'EN

NIL - HOMOEROTIC - EUROPEAN HOMOEROTIC POETRY WITH A CATALAN

ACCENT - POETIC HOMOEROTISM IN EUROPE - HOMOEROTIC POETRY -

GALO-CATALAN HOMOEROTIC POETRY - OCCITAN-CATALAN HOMOEROTIC

POETRY - MEDITERRANEAN-CATALAN HOMOEROTIC POETRY.

HOMOEROTIC POETRY - HISPANO-CATALAN HOMOEROTIC POETRY.

POEMS BY NIL - POESIA HOMOERÒTICA CATALANA - BARCELONA POESIA

HOMOERÒTICA - LA POESIA HOMOSEXUAL D'EN NIL. - BARCELONA GAY

POETRY - HOMOEROTIC AND EUROPEAN POETRY - HOMOEROTIC

POETRY IN CATALAN. - EUROPEAN POETRY IN CATALAN - الشعر المثلي الكتالوني -

CATALANA HOMOEROTIC POETICA - 加泰罗尼亚同性诗歌 - KATALUNIAKO

POESIA HOMOEROTIKOA - ΚΑΤΑΛΑΝ ΟΜΟΡΕΡΟΤΙΚΗ ΠΟΤΕΡΑ - שירה

הומוארוטית קטלנית - KATALANS HOMOEROTISK PÅTRY - カタロニアホモエロティック詩 - CATALAANSE HOMOEROTISCHE POËZIE - KATALAN HOMOEROTİK

ŞİİRİ - KATALANSK HOMOEROTISK POOKER - KATALA HOMOEROTIKA

POETIKO - KATALĀNA HOMOEROTISKĀ POETRIJA - KATALO HOMOEROTINĖ

POEZIJA - KATALAANI HOMOEROTILINE POEETIKA - کیٹلان ہومیٹک پوٹری -

KATALÁN HOMOEROTIKAI KÖZÖSSÉG - ԿԱԹԱԼԱՆ ՀՈՄՈԵՐՈՏԱԿԱՆ ՊՈՂԻԿ

- КАТАЛАН ГОМЕРОТИК ПОЕТРИЯ - IPHAKATHI LESAKHATHAZI

HOMOEROTIC - КАТАЛАНСКА ХОМОЕРОТСКА ПОЕЗИЈА - KATALANISCHE

HOMOEROTISCHE POESIE - POÉSIE HOMOÉROTIQUE CATALANE -

KATALANSK HOMOEROTISK Poesi - CATALAN HOMOEROTIC POETRY.