Evolució

Un relat de: AVERROIS
La nau acaba de sortir del forat de cuc. Davant seu té aquest sistema planetari que fa molt que no han visitat i que temps enrere els va donar mostres de que podrien tirar endavant l’experiment, i així ho van fer.
El planeta blau tenia totes les condicions. Les temperatures eren suportables i els sers que en ell vivien donaven un gran ventall de possibilitats.
Durant mil rotacions del planeta al voltant de l’estrella, es van fer proves a milers de sers. El que buscaven era algun que el seu cervell pogués suportar la informació que els volien introduir. Tot va ser inútil fins que van trobar-se amb uns sers que, encara que semblaven febles, aprenien molt ràpid.
Les modificacions del seu ADN van donar resultats espectaculars. L’evolució anava tan de pressa que van pensar en deixar-los durant un temps per no influir en els seus avenços.
Ara després d’haver vingut unes quantes vegades i comprovar que aquesta evolució seguia el seu curs, han tornat. Per ells ha estat un sospir però per aquest planeta han passat tres mil anys.
Al entrar a l’atmosfera i veure els avenços que han aconseguit, creuen que han trobat el camí per fer evolucionar altres sistemes sense vida intel·ligent.
Es queden fent comprovacions, experiments i els resultats no són els que ells s’esperaven. Han arribat a la conclusió que les modificacions de l'ADN s’estan degradant. A mida que passen els anys aquests sers semblen tornar, de mica en mica, al que havien estat cent mil anys abans. Les neurones modificades estan perdent la seva capacitat i moren inexorablement. Si tot segueix així dintre de dos mil anys, la raça humana tornarà a les cavernes.
Els científics que estan a la nau, després d’investigar el perquè, troben a on ha estat l’error. Nombrosos rajos de llum surten de les comportes de dispar i il·luminen l’atmosfera del planeta. Les modificacions de l’ADN tardaran uns anys a tenir l’efecte esperat, però l’evolució d’aquest planeta continuarà endavant... sinó es destrueixen ells mateixos.

Comentaris

  • Rodò[Ofensiu]
    magda | 14-01-2014

    i interessant. Bona feina. Gràcies per passar-te pels meus relats, de tot cor.

  • el tema[Ofensiu]
    liudmila | 25-12-2013 | Valoració: 10

    hem coincidit o hem inspirat amb el mateix tema, d'evolució humana, :)
    Molt bon relat.
    BONES FESTES!

  • Alienígenes[Ofensiu]
    Llorenç Garcia | 21-12-2013

    D'ací a no-res potser nosaltres serem els nostres propis alienígenes. Quan hagem intentat controlar tota la Natura, com si manàrem sobre aquesta, quan comencen a fer proves amb l'ADN humà (que de segur que ja se n'han fet), continuarem amb el propi procés d'autodestrucció que crec que duem ja en el nostre ADN.

    Un text reflexiu, que fa pensar.

  • Evolucions naturals?[Ofensiu]
    Galzeran (homefosc) | 19-12-2013

    o modificacions genètiques imposades. Tot són visions que ens fan pensar en el nostre llinatge. Ens fa donar moltes voltes aquest tema, i com no, tots tenim una visió diferent, però similar en el fons, que ens ve a dir que "naltros no som d'eixe món"!

    Salut AVERROIS, bona feina la teva i sort!

    Ferran

  • Uola, manresà;-)[Ofensiu]
    allan lee | 18-12-2013

    Un relat molt ben portat de CF. S'obre i es tanca amb gràcia i mestria. M'ha agradat molt.
    Una abraçada,

    a

  • Sembla tret[Ofensiu]
    David Gómez Simó | 17-12-2013

    d'un d'aquests llibres d'en Daniken: la intervenció extraterrestre en l'evolució humana. Ciència-ficció? Ves a saber...

  • No sé...[Ofensiu]
    Jon | 17-12-2013 | Valoració: 10

    ...fins a quin punt és un relat fantàstic o real. Ben bé que si no fem alguna cosa acabarem per destruir-nos a nosaltres mateixos. Molt bé Averrois, un relat molt ben escrit i lleuger de pair, que justament aquests són els que més s’agraeixen i més bé es posen...M’agrada.

    Una abraçada

    Cesc

  • Fa uns dies...[Ofensiu]
    Olga Cervantes | 17-12-2013 | Valoració: 10

    ...vaig veure un reportatge en el que explicaven com l'evolució de la vida en el Planeta havia estat deguda a un error. Sempre que hi han canvis, hi han sorpreses.
    Gràcies per la teva benvinguda i que pasis un bon Nadal.
    Pinya de rosa

  • Genial![Ofensiu]
    Edgar Cotes i Argelich | 16-12-2013 | Valoració: 10

    Una narració impecable i una teoria de la nostra evolució ben treballada. La veritat és que sí, si no vénen uns sers superiors a nosaltres a arreglar-nos acabarem fent una estupidesa (o ja n'hem fet moltes). Jo aniria més lluny, o vénen aquest aliens o els humans acabaran destruïnt la Terra (sóc potser més apocalíptic ^_^). Felicitats pel relat!! Et desitjo bona sort i un bon Nadal.
    Edgar

  • Molt interessant[Ofensiu]
    Encarna Romero | 15-12-2013 | Valoració: 9

    M'agradat molt, AVERROIS. Una abraçada...

  • Molt interessant[Ofensiu]
    Encarna Romero | 15-12-2013 | Valoració: 9

    M'agradat molt, AVERROIS. Una abraçada...

Valoració mitja: 9.67

l´Autor

Foto de perfil de AVERROIS

AVERROIS

405 Relats

932 Comentaris

371599 Lectures

Valoració de l'autor: 9.77

Biografia:
Vaig néixer a Manresa un fred Gener de fa uns quants anys i com va escriure el poeta:

Tots els records plegats
són una gota d'aigua
dins una mar immensa.
I el violí que no se sent
deu plorar alguna mort
que jo no sé.

Què la vida us sigui lleu!