Aprenent a viure

Un relat de: Nonna_Carme






Quan siguis capaç
de ser puntal
folrat de seda,
quan siguis capaç
de valorar més
un "té" que un "dona'm",
quan siguis capaç
de deixar petjada
en paratges inhòspits,
quan siguis capaç
d'acarar, amb fermesa,
foscos núvols
de tempesta
i quan siguis capaç
de trobar la pau
en un esguard
espill del teu...
aleshores
comprendràs
la meravella
que és viure.




Comentaris

  • preciós, Nonna...[Ofensiu]
    teresa serramia | 14-03-2011

    estimem per ser estimats. L'amor és un fluxe sense el qual no naixeríem mai, ni creixeríem..., ni podríem estimar ningú...Si no t'alimentes no pots alimentar..L'art d'estimar no és senzill. Hi ha incapacitat d'expressar sentiments, de comunicar emocions...Ha estat molt desprestigiat plorar, per exemple...Això no implica pas deixar de ser valent...Algú que s'ofega no pot ajudar ningú. Petons, Carme. Felicitats per aquesta néta que deu emmirallar-se en tu.., quina sort que té!!

  • Sàvies paraules...[Ofensiu]
    Maria Sanz Llaudet | 09-08-2010 | Valoració: 10

    que només podria escriure qui ha passat per molts camins i coneix el valor de la vida en sí mateixa. Una forma bella de recordar que l'amor i la generositat són imprescindibles per a gaudir de tot el que ens depara.
    Una abraçada, Nona!

  • Què bonic! una actitud engrescadora per encarar[Ofensiu]
    Romy Ros | 26-07-2010 | Valoració: 10

    la vida: sempre estem aprenent. I llegin-te, he descobert que sempre s'aprén alguna cosa nova. Felicitats per aquests consells vitals.

  • Mai s'acaba d'aprendre, oi?[Ofensiu]
    nuriagau | 19-07-2010 | Valoració: 10

    Un poema preciós que no només ha de llegir i rellegir la teva néta. Una filosofia de vida que hauríem de tenir present les persones de qualsevol edat.

    T'agraeixo que comparteixis amb nosaltres els sentiments i les reflexions.

    Enhorabona, Nonna!

    Núria

    PS: Estava convençuda que aquest poema ja l'havia comentat. Recordava haver-lo llegit en el seu moment.

  • La saviesa de la vida![Ofensiu]
    Núria Niubó | 10-07-2010

    De ben segur que la tendresa dels teus versos hauran rebut l'abraçada sincera i dolça que tu regales amb ells.
    Les sàvies paraules de l'àvia, quan es saben dir amb tanta sensibilitat i harmonia, mai, mai s'obliden.
    Un poema preciós!

    És un plaer llegir-te Nonna-Carme, espero, amb la mateixa il.lusió teva, poder-nos conèixer en la propera trobada que RC convoqui. Avui hagués vingut a Barna a la Manifestació amb el Bus de l'Òmnium des de Lleida, però tinc una boda de molt compromís. Hi seré amb el cor!

    Una abraçada,
    Núria

  • Bon dia:)[Ofensiu]
    Clara Garcia Collado | 16-06-2010 | Valoració: 10

    aquest ma fet somriure, ma agradat molt.
    un peto mol gran:)

  • Equilibri[Ofensiu]
    llacuna | 14-05-2010 | Valoració: 10

    Descrius l'equilibri perfecte entre la suavitat i la revolució. Enhorabona!

  • et segueixo llegint[Ofensiu]
    joandemataro | 14-05-2010 | Valoració: 10

    gràcies nonna pels teus comentaris als meus poemes...aquest teu m'ha agradat molt...jo sempre he pensat que una de les coses més boniques de la vida ha de ser la vellesa...quan tornes a tenir el cor tranquil i tens tant per ensenyar als que et venen darrere......

    no sé si ja ho has fet però et convido a llegir aquest poema meu: La nineta dels meus ulls
    fins aviat
    una abraçada encaixada
    joan

  • Tu sí[Ofensiu]
    Josoc | 27-04-2010

    que has après a viure i per això ets capaç de donar tant bons consells. Per això encara serveix l'experiència!

  • Buff¡¡¡ M´ha encantat[Ofensiu]
    Xunxi | 09-04-2010 | Valoració: 10

    només espero que el dia que trobi la inspiració per deixar al meus fills un poema, sàpiga trobar com has fet tu ...............les paraules justes

  • Lliçó de vida...[Ofensiu]
    Joan Gausachs i Marí | 05-04-2010 | Valoració: 10

    Lliçó de vida
    Això és el que ens transmets amb aquest petit poema.
    Gràcies Nonna, per les teves senzilles i humils paraules entenedores.
    -Joan-

  • Sàvies paraules d'àvia,[Ofensiu]
    aurora marco arbonés | 27-03-2010 | Valoració: 10

    de persona que ha viscut, que ha valorat l'esforç i l'ofrena d'un mateix, que coneix l'alegria d'alegrar els demés, que sap encarar les dificultats amb un somriure, que sap el valor de "deixar petjada en paratges inhòpits", que sap aconsellar en les coses essencials de la vida.
    Quina sort té la teva néta de tenir una nonna com tu.
    Molts petons
    Aurora

  • Havia escrit un onze però no ha estat acceptat...[Ofensiu]
    brins | 13-03-2010 | Valoració: 10

    .

  • Un poema ...[Ofensiu]
    brins | 13-03-2010

    que et surt de l'esperit i arriba a lànima.

    Uns consells dolços, però alhora ferms, que estic segura que la teva néta tindrà en compte. El mirall de la família és un reflex perenne, mai no s'esborra.

    Un petó

    Pilar

  • Consells de seda.[Ofensiu]
    Iolanda Balar Das | 07-03-2010 | Valoració: 10


    Consells de seda, des de l'experiència d'aprendre a viure i viure aprenent.

    Consells a seguir. Consells per reflexionar.

    Gràcies pels teus consells.

    Gràcies pel comentari del meu relat.

    Un petó.

  • ...Gracies...[Ofensiu]
    jos monts | 05-03-2010 | Valoració: 10

    Preciós poema, mol dolç
    Quan siguem capaços de trobar la pau, tal com la podem descriure,
    comprendrem lo feliços que podem ser.
    La meravella de viure cada dia ens pot omplir de felicitat.

  • mbr1714 | 20-02-2010

    tothom hauria d'aprendre a viure d'aquesta manera....
    un gran poema :)

    un petó!

  • Què n' és de díficil comprendre[Ofensiu]
    Cendra de flor | 16-02-2010 | Valoració: 10

    l'importants que són totes les coses petites, que són les que ens fan viure.

    Cendra

  • Que els anys siguin amb tu Vicki.[Ofensiu]
    onatge | 15-02-2010

    Hola Nonna_Carme, que la vostra neta mai deixi d'aprendre a viure, però estic segur que amb el bressol d'una àvia com vós és i serà persona i que sabrà que el millor tresor és viure, i poder-lo compartir. Que la vida és una flor amb molts pètals, n'hi ha de bonics, n'hi ha de somriures, de llàgrimes, de sol, de lluna, de mar, de pluja, d'abraçada, de tempesta, de fills, de companyia, de solitud, de silenci; però tots tenen el pol·len del crit de viure...

    Una abraçada.
    onatge

    -gràcies per tots els elogis inmerescuts-.

  • Bonhomia | 13-02-2010 | Valoració: 10

    Meravella... si, per a mi ho és a vegades, però crec que la vida és una lluita. És clar que cadascú viu en el seu univers. I donar esperances, si són com les teves, és donar aire per tota la vida, i més si es tracta de la teva néta.


    Sergi

  • Ensenyant lliçons de vida[Ofensiu]
    Unaquimera | 12-02-2010

    Acabo de llegir el teu missatge al Fòrum: "Més val tard, que mai", diuen... i tu, evidentment, no has fet tard!
    Gràcies pel "munt de felicitacions", que he rebut encantada, i per l'abraçadota enorme, Carme: m'encanten així!

    I ara parlem una miqueta d'aquest preciós poema, dolç i savi, que sap ser-ho sense resultar embafós ni doctrinari,
    És tota una llicó magistral de vida!
    i pel qual crec que caldria felicitar calorosament a l'autora... i a la destinatària.

    Crec que els versos contenen mots bells, però per damunt de tot són amarats d'un sentiment càlid que qualsevol seria feliç de rebre...
    Quan vegis a la Vicki, fes-li una abraçada suau de part meva, encara que no li diguis, val?

    A tu, t'envio una de molt càlida, que espero no es refredi mentre recorre l'espai i la distància... l'has sentida caldejada d'afecte, t'ha arribat encara calenteta? així ho espero,
    Unaquimera

  • Atreviment[Ofensiu]
    Joan G. Pons | 10-02-2010 | Valoració: 10

    Molt bon relat.....
    Jo, amb respecte, faria un canvi.... en present...
    Enlloc de "quan siguis capaç"....afirmaria: ETS CAPAÇ !!!

  • Visca la meravella de viure![Ofensiu]
    aurora marco arbonés | 10-02-2010 | Valoració: 10

    Ho dius molt bé, nonna, l'alegria interior s'aconsegueix més donant que rebent. Això es descobreix amb la edat i amb l' esperit de generositat que dóna el saber que l'alegria i la pau està el nostre interior.

    Un poema preciós

  • a mi també m'han fet comentaris ...[Ofensiu]
    ambelma | 09-02-2010 | Valoració: 10

    igual que al Joan també m'han deixat dos regalets de part de Cabrioles, i també m'he amoinat un poc.

    Ara bé he llegit més de cinc relats teus i t'he de dir que són tots molt i molt bons. aquest en especial transmet saviesa i fa recapacitar.

    també els teus haikus d'aigua m'han encantat, i m'han servit per aprendre i presentar-me al concurs d'Olot.
    Visca els relataires

  • Quanta....[Ofensiu]
    natasha | 08-02-2010

    ... raò condensada en aquest poema!
    M'encanta especialment el "quan siguis capaç de valorar més un té que un dona'm"
    Una abraçada molt forta!

  • Quina lliçó de saviesa,[Ofensiu]
    J.Lluís Cusidó i Ciuraneta | 07-02-2010 | Valoració: 10

    Quina lliçó de saviesa, i quins encertats advertiments de maduresa contenen els formosos versos que has dedicat a la teva neta. I no dubtis Nona-Carme que, "trobarà l'esguard espill del seu, i que comprendrà encara més lo meravellós que és viure".
    Felicitats per la teva neta però també per el teu poema.

    J. Lluís

  • Un poema savi[Ofensiu]
    Fada del bosc | 02-02-2010 | Valoració: 10

    Un poema que a més de bonic regalima experiència, saviesa.... Un poema per llegir i reflexionar quan sembla que no trobem sentit a la vida.
    Nonna_Carme ser que escrius molt bé, però el que més m'agrada no és que un poema estigui ben escrit sino que em transmeti quelcom i tu a ho aconsegueixes.

  • M'has emocionat![Ofensiu]
    Mercè Bellfort | 02-02-2010 | Valoració: 10

    Un poema que m'ha arribat directe al cor. M'imagino la teva néta a punt de ser major d'edat llegint els versos que li dediques. Tota una lliçó d'amor! Segur que amb aquests consells sobre la vida i el valor que té l'agraïment serà immens.
    Gràcies pels teus mots que són útils per a totes les edats. Sempre aprenc reflexions importants de tu, Nonna_Carme.
    Tenia ganes de llegir-te! Estic molt contenta d'haver-te visitat.
    Rep una abraçada molt entranyable i felicita la Vicki de la meva part. Ja és tota una dona i té llarga vida per gaudir-la. Felicitats!

    Mercè

Valoració mitja: 9.91

l´Autor

Nonna_Carme

70 Relats

1566 Comentaris

157471 Lectures

Valoració de l'autor: 9.94

Biografia:
El meu nom : Carme Olivé. Nonna m'ho diuen els meus 5 fills, 9 nets i dues besnétes. Visc a Sant Boi del Llobregat d'ençà que em vaig casar només fa 52 anys. Com podeu veure en tinc molts però, no us enganyeu, no soc vella i mentre m'agradi tant aprendre coses noves, penso que no me'n sentiré. De fet , estic superant dos reptes: escriure en català i entendre'm amb l'ordinador. M'agrada plasmar en un paper, els meus sentiments i les meves vivències. Aficions? Llegir , la música moderna o clàssica, depèn del moment. Una de les meves cançons preferides és Imagine, de Jhon Lennon , tal vegada perquè parla de pau (soc pacifista al 100%). He fet teatre molts anys com afeccionada i doblatge.

M'afegeixo a la llista de relataires que demanen no ser valorats però rebré, encantada ,els vostres comentaris i les vostres correccions. Gràcies per tot el que estic aprenent de vosaltres.