vull ser terra erma

Un relat de: quetzcoatl

He set el brot de saba
que rebenta la ponzella,
durant escassos segons;
i he set la papallona fragil
que li xuclava el cor obert,
durant uns dies.

He set vorera trepitjada
i escupida, grisa i sense nom,
durant un mes;
i cadaver de tuixo en carretera,
primer podrit i despres sec,
durant mes d'un any.

Tambe he set qui encadena
els crits del vent a les ombres,
durant segles...
i qui converteix les tempestes d'estiu
en somnis de purpura:
enginy mil.lenari...

He set feliç i tambe infeliç
pero tot m'ha estat efimer.

I ara...

Ara nomes vull ser terra:
simple i modesta terra erma;
perque durant tot aquest temps
-que m'ha estirat a dues bandes-,
nomes m'he sentit perduda.

Comentaris

  • fantàstic![Ofensiu]
    Estel d'argent | 06-06-2005 | Valoració: 8

    Ei quetzocoatl!

    Això és un nom mexicà! ;p M'ha encantat la teva poesia, m'hi sento molt, molt identificada, i m'ha emocionat, la trobo molt bella, molt simple i bella... felicitats!

  • terra erma[Ofensiu]
    donablanca | 02-06-2005 | Valoració: 10

    deixa un regust de epopeia, de mite, de gegant.
    una sensació d'haver finalitzat una dura empresa.bé , al menys això és el que he sentit al llegrir-lo

  • terra fèrtil[Ofensiu]
    fill de les ombres | 30-05-2005 | Valoració: 10

    és la teva ploma per obsequiar-nos amb aquests poemes...
    sort que en els dies que correm, la distància que et separa de la nostra terra no ens impedeixi gaudir de la teva poesia.

    m'encanta com escrius!

  • Preciós[Ofensiu]
    M.Victòria Lovaina Ruiz | 16-05-2005 | Valoració: 10

    Em sembla una biografia poètica molt i molt bona. Enhorabona i continua escrivint que jo, ara que t'he descobert, et llegiré.

  • Impressionant![Ofensiu]
    ones i vent | 16-05-2005 | Valoració: 10

    Impressionant i genial! Felicitats, un poema
    exquisit! Espero llegir més coses teves.
    Ones i vent

  • Altre cop genial[Ofensiu]
    Carme Cabús | 15-05-2005

    I cap més paraula.

    Genial, sorgit d'una ànima d'una sensibilitat exquisida i fonda.
    Segueix escrivint, sisplau.

  • Uau! Genial Biografia![Ofensiu]
    kispar fidu | 13-05-2005

    Ostres! És una breu descripció fantàstica de la teva vida... on amb quatre pinzellades perfectes ens descrius les diferents etapes que has anat passant... "he sigut feliç, també he estat infeliç; però tot m'ha servit..." Si, tens tota la raó: hi ha bons moments, hi ha èpoques més dures... però de totes en podem extreure un munt d'experiències... i cada instant de les nostres vides ens ajuda a créixer i a fer els passos més ferms.

    "Ara vull ser terra erma". Vull posar calma a la meva vida, vull viure sense sotracs... vull caminar damunt terra erma i sentir els meus passos al trepitjar cada segon de la meva vida.

    Preciós!

  • Caram, caram... porto dies llegint-te...[Ofensiu]
    Marc Freixas | 12-05-2005

    i t'haig de confessar que m'atrapes amb els teus poemassos indiscutibles.

    Ets terriblement innovadora, ho reconec!! però renoi com m'agrada a mi la poesia que s'escapa dels típics paràmetres establerts!!

    No sé què més et puc dir... que et poso als meus preferits, ja que et necessio allà, saps?

    Ara mateix enfilo aquesta agulla amb un propòsit que no dic... ho sento, m'estic tornant boig amb tanta bona poesia a RC, i ara, sense voler s'ha escapat aquest vers de Miquel Martí i Pol... i a més sense pensar tu!! i no recordo si és ben bé així, però bé, que tu m'has tret la son de les orelles,
    del ulls millor dit,
    de la boca per suposat,
    de la paraula no cal dir...

    DEL TEU TALENT FALTARIA MÉS!!!!!!

    UN FORT PETÓ,
    UNA GRAN ABRAÇADA...

    I MÉS DE MIL SOMRIURES INFINITS!!!

  • fabulós![Ofensiu]
    Capdelin | 11-05-2005 | Valoració: 10

    segons, dies, mesos, anys, mil·lenis...
    vent suau salvador, vent huracanat castigador...
    saba i a la vegada xuclador paràsit...
    màrtir i vividor...
    poeta somiador i atrapa-plaers a cada instant...
    i... ambdues bandes t'has sentit perduda...
    magistral!
    ets la POESIA amb fons, amb contingut, amb força innovadora...
    ets forma i contingut, ambdós meravellosos a la vegada... difícil de trobar...
    jo també m'he sentit perdut en tu!!!
    un petonàs i una abraçada sobre la terra erma, no programada, de lliure germinació...

  • el que es promet es compleix[Ofensiu]
    Ze Pequeño | 11-05-2005

    Aquí està el meu comentari, tal com vas dir-me.

    No sóc cap experta en la matèria, però el trobo preciós. Més enllà de la bellesa de les parules que utilitzes, del ritme, dels sóns i dels espais infinits on ens transportes amb el que dius, queda la senzillesa de la darrera estrofa, que em sembla que recull el més valuós de la vida.
    Potser el més simple del món, com podria ser la terra erma, la pròpia vida i la seva essència, és el que en el fons per nosaltres té més valor.

    Un cop més, em trec el barret front les teves lletres.

    Una abraçada.

  • recerca...[Ofensiu]
    ROSASP | 10-05-2005

    Una mirada cap a l'interior, ombres i llums emmagatzemades dins del cor, moments fràgils, que el temps s'enduu.
    La felicitat, la tristesa, sensacions difícils de retenir, de capturar, màgia volàtil i etèrea que ens acarona amb petons passionals i tendres i ens fan ballar al ritme de les seves cançons.
    Però, la recerca del que som en essència, del que ens dóna la pau interior, sense l'ajut de ningú, un camí solitari de terra erma, que un dia pot tenir en el seu ventre la riquesa de tots els elements...

    Un goig endinsar-se en aquest viatge!
    Petons!!!

  • GariKoitz | 10-05-2005 | Valoració: 10

    potser aquí també hi ha pinzellades autobiogràfiques? em sembla prou esxplícit el que dius, amb unes paraules molt boniques això sí. Molt profund!

Valoració mitja: 9.75

l´Autor

Foto de perfil de quetzcoatl

quetzcoatl

90 Relats

822 Comentaris

161651 Lectures

Valoració de l'autor: 9.76

Biografia:
Diuen que vaig néixer amb presses... a les escales de ca la llevadora. De la meva infància no recordo gairebé res, però devia ser maca.

D'adolescent m'agradava la creació i escrivia molt però "vivia" poc. Després d'uns anys d'efervescència em vaig apagar; vaig passar un parell d'anys una mica perduda, passiva i superficialment.
Finalment vaig fer les maletes i me'n vaig anar un temps a centreamèrica. Allà em vaig despertar del tot i vaig viure tan intensament que si m'hi hagués quedat el cor m'hauria estallat. Vaig tenir temps de sentir-me sola, acompanyada, enamorada, desolada; vaig fer projectes, vaig construir coses, vaig destruir-ne algunes i deixar-ne d'altres; vaig conèixer paratges i persones meravelloses; també em vaig començar a conèixer a mi mateixa; vaig obrir les portes del meu esperit, vaig créixer... A través de relatsencatalà vaig escriure i molt, i de moment ha estat la meva època més prolífica relatairement parlant.

Quan vaig tornar de centreamèrica, vaig estudiar infermeria i em va agradar molt —però no em veig treballant en un hospital o ambulatori. Vaig conèixer el meu home i vam començar a plantar i a ser més autosuficients. Des de llavors la sobirania alimentària i la salut humana i mediambiental són dos temes en els que crec i que em motiven molt.
El 2009 vam tenir una nena. És l'experiència més fascinant que he tingut mai i constantment aprenc i desaprenc coses a través d'ella. També és cert que des de llavors tinc molt menys temps per a mi i en conseqüència per escriure, però espero anar-lo recuperant. De moment intento ser tant bona mare com puc i combinar-ho amb l'hort i el dia a dia.
El temps passa volant però me n'adono que amb una bona actitud davant la vida, no cal esmerar-se en buscar la felicitat que tant vaig idealitzar en l'adolescència, després del primer amor. La felicitat és un camí i una manera de fer i viure. Som els únics responsables de les nostres vides i penso que amb intuïció podem acabar familiaritzant-nos amb l'atzar.
Tanmateix penso que també he de dir que no podem eludir la responsabilitat individual i col·lectiva que tenim envers les grans injustícies i profundes desigualtats que passen cada dia al nostre món.


Espero que us agradi algun dels meus relats!

teaspoontrader@gmail.com