Vint nanorelats sobre errors de càlcul. [temps real de lectura: 3 minuts]

Un relat de: Joan Colom
A la barra d’un bar.
Absort en les seves cabòries, no s’adonà que els whiskys que servien no duien glaçons i, al quart, caigué rodó.

Asteroide perillós.

Calcularen malament l’impacte del míssil sobre l’asteroide que s’aproximava a la Terra, i en comptes d’allunyar-lo provocaren la col·lisió frontal.

Baixes pressions i baixes passions.

Els del gremi d’hostaleria feren assassinar aquell meteoròleg de la tele que sempre els fotia el negoci pronosticant mal temps.

Canvi cilimàtic.

Els països industrializats ja portàvem massa temps veient-lo venir sense inmutar-nos. Ara ja el tenim aquí, el canvi climàtic.

Catalunya triomfant.

En la hipòtesi d’una Catalunya independent, seria un greu error no adoptar el castellà com a llengua cooficial.

Danys col·laterals.

—Ara no en diuen errors de càlcul sinó danys col·laterals —va dir, assenyalant les ruïnes de l’escola, encara fumejants.

"Edimburg", 1942.

—Tòcala un altre cop, Sam —digué ella—. I Sam es posà a tocar la gaita.

El genial Santiago Calatrava.

A gairebé totes les obres de Santiago Calatrava el cost real ha acabat superant amb escreix el pressupost calculat.

El meu homònim Cristòfor.

Colom descobrí Amèrica per error: creient que la Terra era més petita, volia arribar a Àsia navegant cap a occident.

El silenci de Déu.

Desesperat, aquella nit de tempesta pujà al cim increpant Déu i desafiant-lo a que el fulminés amb un llamp. Inútilment.

Europa, 1939.

Francesos i britànics, impulsors de la no-intervenció en la Guerra Civil Espanyola, pagaren car haver contribuït a la derrota republicana.

Hideki Tojo la va ben cagar.

L’atac a Pearl Harbor era el que esperava Roosevelt per declarar la guerra a l’Eix Berlín-Roma-Tòquio, intervenint també a Europa.

Mart ataca!

Disparà fins a quedar-se sense munició, davant d’aquells extraterrestres invulnerables i més dolents que la tinya.

Molts cops era per cèntims (de pesseta).

Al meu pare, apoderat del Banco Hispano Americano, de vegades li tocava treballar dissabte perquè el balanç no quadrava.

Només sí es sí.

Comprimits a l’autobús, com arengades, li semblà que ella se’l mirava, li tocà el cul i rebé una sonora bufetada.

Optimisme fantasiós.

Quan compro pantalons sempre els agafo ajustats de cintura, pensant que m’aprimaré fent règim. Després m’engreixo i no puc posar-me’ls.

Quants anys de vida em queden?

L’oracle respongué: x, tal que x²-52x = -100.
Content, pensava que n’hi quedaven 50 però només eren 2.

Teleescombraries.

Escarxofada al sofà, mirant Telecinco, s’oblidà que havia deixat els macarrons gratinant-se al forn.

Un altre 23-F.

No era un error de càlcul, estava previst: quan els tancs dels militars colpistes començaren a passar, el pont s’esfondrà.

Vida terrenal vs. vida eterna.

Si hagués sabut com n’era d’avorrit el Cel, no hauria desaprofitat estúpidament la vida, mortificant-se i renunciant als seus plaers.

Comentaris

  • Agraïment[Ofensiu]
    Rosa Gubau | 11-12-2022

    En tot cas si vaig posar ideós era pensant amb idees es clar. Gràcies per opinar Joan.


  • Aclariment error[Ofensiu]
    Rosa Gubau | 11-12-2022

    Ai Joan, disculpa, la veritat és q de ideós no en té res, no sé ni el que vol dir jo, si no és perquè m'ho has dit tu. Volia posar enginyós. Això més que un error, sembla un nyap. Disculpa de nou.
    Rosa.

  • Vint, vint, vint...[Ofensiu]
    Prou bé | 11-12-2022

    Enhorabona per:creativitat, imaginació, inspiració i bona transcripció de les idees.
    Amb total cordialitat

  • El que vull.[Ofensiu]
    SrGarcia | 10-12-2022

    La màquina dels nanorelats torna a funcionar.
    Alguns són molt bons.
    M'ha cridat l'atenció el titulat "Catalunya triomfant". Vull pensar que parles del resultat d'un greu error de càlcul, però el relat és ambigu; un greu error en relats curts.

  • Te'n falta un![Ofensiu]
    llpages | 10-12-2022 | Valoració: 10

    Recull eclèctic de fets rellevants (o no tant) sobre errors de càlcul. A mi, el que més m'ha agradat ha estat el darrer, segur que és veritat! Hahaha!
    Et falta totes les previsions de resultats del campionat del món de Qatar, un veritable homenatge a la pífia rera pífia: la intel·ligència artificial diu una cosa, mentre la pilota fa el que li dóna la gana. Ben trobat, Joan!

  • Ideós[Ofensiu]
    Rosa Gubau | 10-12-2022

    Quin assortiment de nanorelats. Res a veure un amb l'altra. Em sorprens cada vegada que et llegeixo. Distracció i saber fer garantitzats.

    Salutacions.

    Rosa.

  • munió[Ofensiu]
    Atlantis | 10-12-2022

    Una munió de paraules i d'idees que em meravellen. A mi que em costa que se me'n acudeixi un sol nanorept !!!. Et felicito i no paris.

    De tots aquests el que m'han agradat més Danys col·laterals i Només Si és Si.