"Venite ad me et ego dabo vobis omnia bona"

Un relat de: Iona
Un dels records que tinc de ca la iaia són les figures que tenia al bufet del menjador. Recordo bé la de Santa Rita, tota ella blanca i negre, i la d'un Sant Crist, que feia por de veure. Per això se'm va escapar un somriure, quan una alumna va presentar-se a fer l'examen amb un Sant Pancraç.

La meva àvia me l'ha regalat. Diu que em portarà sort. Abans el tenia a la botiga, però com que s'ha jubilat, ja no el necessita. Diu que ara em fa més falta a mi. Si molesta el guardo, però si puc tenir-lo, millor.

Tot i que es va fer estrany tenir aquella figura sobre el pupitre, no vaig ser capaç de negar-m'hi. Això sí, el primer a corregir va ser el seu. O havia estudiat molt o realment la figureta funcionava, perquè va treure la millor nota de la classe.

En repartir els exàmens ja corregits, vaig aprofitar per explicar una mica d'història i creences sobre Sant Pancraç, tot i que no tenien res a veure amb el tema de física i química que havíem de començar. Fet del qual em vaig penedir. Perquè en següent examen, mitja classe va demanar fer-lo amb la figureta sobre la taula. Volem sort, deien.

Aquesta història dels sants s'ha acabat avui quan avui m'ha cridat la cap d'estudis al seu despatx. A part de recordar-me que treballem en un centre laic, m'ha retret que fos tan confiada. En realitat, l'únic responsable de les altes notes de l’assignatura, havia estat el llibret que porta el Sant a la mà, ideal per encabir-hi unes quantes fórmules.

Comentaris

  • Santificada siguis....[Ofensiu]

    Juny 2022
    Jo també tinc un Sant Pancraç dels avis dins una urna de cristall. Les peixateries li posen unes rametes de julivert per a que el negoci rutlli. M'ha agradat Molt el teu relat, molt agut això de duu al damunt aquest Sant en el dia de l'examen. Trobo que barrejar religiositat, el record de l'àvia i l'escola ha estat uns idea genial. Per cert, parlant de Sants, et recomano llegir el meu poema Sant Sebastià màrtir, publicat el juny del 2022.

  • Enhorabona[Ofensiu]
    TerricheT | 01-02-2023

    Pel teu relat que és gairebé innocent en la seva narració, però que has portat molt bé, sense entrebancs i cap a un final que, no sé per què no m'esperava, tot i que estava cantat! La xuleta en el llibret del sant!

    Sort a la final, ens hi veiem!

  • ENHORABONA....[Ofensiu]
    Rosa Gubau | 01-02-2023

    per ser finalista amb aquest relat tan original i ben escrit.

    Cordialment.

    Rosa.

  • Molt bo!![Ofensiu]
    Neus Marín Cupull | 01-02-2023 | Valoració: 10

    Molt bo, molt genuí, divertit i molt ben travat.
    Molta sort, Iona,
    Salutacions,
    Neus

  • Enhorabona[Ofensiu]

    Benvolgut/Benvolguda participant:

    Enhorabona! El teu relat ha estat seleccionat pel jurat d’autors i d'autores de l'Associació de Relataires en Català, com a finalista del XIII Concurs ARC de Microrelats «La sort» i per formar part del volum recopilatori amb totes les obres finalistes.
    És per això que, en haver quedat seleccionat/ada en la convocatòria, t’agrairíem que, tan aviat com et sigui possible, ens facis arribar l’autorització perquè el relat sigui inclòs en el recull, com bé s’indica a les bases del Concurs.
    Només cal que ens enviïs per correu electrònic a l'adreça: concursos.arc@gmail.com el text que adjuntem al final d’aquest comentari amb l’assumpte AUTORITZACIÓ PUBLICACIÓ RECULL LA SORT, tot fent un copiar i enganxar, i complimentant les dades personals que et demanem.

    Cordialment,
    Comissió XIII Concurs ARC de microrelats


    /////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////




    TEXT AUTORITZACIÓ

    En/na .............................................................................................
    Nascut/da el ..../..../........ amb D.I.Número .........................................
    Amb domicili ........................................................ Codi Postal ...........
    Vila/Ciutat ......................................................................................
    comarca ........................................................................ Altres dades postals ...........................................................................................
    Telèfon de contacte................................ altres tel..............................
    Nick al concurs o pseudònim relataire ..................................................
    AUTORITZO
    a l'Associació de Relataires en Català (ARC) a incloure el microrelat que du per títol ..............................................................................................., seleccionat del mes de .............................................., dins del subtema ................................................., del qual en soc autor/a, en el recull de microrelats «La sort» que s’editarà a finals de 2023,
    on vull constar amb el nom d'autor/a .............................................. (en cas de no omplir aquest apartat s'entén que l'autor/a vol aparèixer en el recull amb el nick/pseudònim amb el qual ha participat en el concurs).
    Així mateix, també atorgo el meu consentiment per incloure qualsevol altre microrelat seleccionat al llarg de la present convocatòria i del qual jo en sigui l’autor/a i a difondre el seu contingut (en part o totalitat) pels mitjans habituals de l’ARC.

    Data ......................................................

  • Alumnes espavilats[Ofensiu]

    Una bona narració, un microrelat ben entretingut, amb un títol genuí i potent.
    Sort al concurs i salutacions.

  • Aquest si[Ofensiu]
    marialluïsa | 14-01-2023


    que era un amulet efectiu. Una manera ben singular de tenir a mà les solucions dels exàmens.
    M'ha fet somriure i tot. Molta sort.

  • La sabia ben llarga[Ofensiu]
    Prou bé | 08-01-2023

    Una estudiant amb recursos que van ser encomenables!
    Divertit, enginyós, ben escrit i amb final sorpresa com li cal a un microrelat
    Sort
    Amb total cordialitat

  • Coses de Sants[Ofensiu]
    Marina i punt | 07-01-2023

    Primerament, una història que m'ha divertit molt, original i entretinguda amb final sorpresa. Després la coincidència que el meu relat pel concurs també parla de la meva iaia i el record que en guardo a manera d'amulet. No és tan divertit però. Sort!

    Salutacions

  • Un bon regal[Ofensiu]
    llpages | 07-01-2023 | Valoració: 10

    Començar el dia amb un somriure és el millor regal. Gràcies, Iona!

  • Un bon amulet per a la sort. [Ofensiu]
    PERLA DE VELLUT | 05-01-2023 | Valoració: 10

    Hola, Iona:
    L'examen requeria l'amulet per a aprovar física i química. Un relat molt agradable de llegir.
    Enhorabona, Iona. Que tingues sort! La iaia te la donarà.
    Cordialment.
    PERLA DE VELLUT

  • Venite, venite[Ofensiu]
    aleshores | 05-01-2023

    Ella era el camí, la veritat i la vida. Qui creiguès en ella no suspendria mai.

  • Divertit[Ofensiu]
    Rosa Gubau | 04-01-2023 | Valoració: 10

    L'humor que no falti. M'ho he passat genial al llegir aquest relat. A banda de que està molt ben escrit. Visca Sant Pancraç. Hahaha.

    Salutacions i sort.


    Rosa.

  • va donar sort[Ofensiu]
    Atlantis | 04-01-2023

    Amb sentit de l’humor i molt ben explicat aquest sant Pancraç dona sort, realment.

  • va donar sort[Ofensiu]
    Atlantis | 04-01-2023

    Amb sentit de l’humor i molt ben explicat aquest sant Pancraç dona sort, realment.

  • Relat rebut[Ofensiu]

    Relat rebut correctament. Entra a concurs.
    Qualsevol dubte contacta amb nosaltres en el nostre correu:
    concursos.arc@gmail.com

    Gràcies per participar.

    Comissió XIII Concurs ARC de microrelats

Valoració mitja: 10

l´Autor

Foto de perfil de Iona

Iona

83 Relats

320 Comentaris

28254 Lectures

Valoració de l'autor: 9.66

Biografia:
Durant el confinament vaig provar això que en diuen escriure i ves per on em va agradar. Ara, novella en el món de l'escriptura, vaig fent, desfent i aprenent.

El meu blog: Despullant sentiments de Iona

A Instagram: @lecturesxgaudir