Un regalet per Nadal

Un relat de: Carles Linares

Gitar el fel, he trobat l'expressió en la traducció catalana de Moby dick i m'agrada molt, és alhora violenta, visual però amb extensions psicològiques interessants...

**********************************************************************

- Aquesta carn té mala pinta…
- Carles, calla!
- No és pas fresca…
- Carles, silenci! No podries menjar? Fa tanta calor...
- Així i tot, mireu el color, ja es pot veure matisos grocs i verds sobre aquest vermell tan fosc, no és un senyal de frescor per una carn. Aixequeu les vostres cares, obriu els ulls i mireu-ho a la llum.
- Carles, calla!
- Però, fa fàstic, eeeecs! I la flaire? Funcionen les vostres cèl·lules olfactòries?
- Carles. Ens podries deixar menjar en pau, si et plau?
- I les mosques? Les heu vistes? Són monstruoses… Sabeu que abans de venir eixugar-se les potes sobre la carn, se les banyaven en buines?
- Carles! Prou!
- Però no teniu ni idea de què és la higiene! Aquesta carn és plena de microbis, de bacteris, de virus, de…
- Carles! Menja i calla!
- Però…
- Carles, avui és Nadal, i fa mesos que la passem magra.
- Però fa setmanes que aquest elefant està podrint-se!
- Carles, quan començaràs a entendre que ets un voltor, i que un voltor menja allà que troba? I que un elefant, almenys la meitat que queda d'aquest elefant és una barriscada com poques en tindràs en la teva vida de voltor. Ara, menges o ves a fer punyetes!
- Bé. Però… Oh, mireu, á terra, companys, he descobert una cosa que brilla. És d'or?
- Què dius? Hmm… sembla un botó com els humans en tenen per cordar-se els vestits… d'or, no ho sé, però sé de qui és.
- No?
- Sí, mira el dibuix amb la corona. Aquest botó pertany al caçador qui ha matat l'elefant.
- Una corona… doncs, és un rei… doncs, l'elefant és un regal de Nadal de la part d'un rei d'orient?
- Com pots ser tan ingenu, Carles? No, aquell és un rei d'occident que s'emporta els regals dels reis d'orient per amagar-los en un país que es diu Suïssa. I ara, podríem menjar aquest elefant en pau, Carles?
- Sí, perdoneu, companys, bon profit i bon Nadal! I visca el rei!
- Sí, aquest rei és un bon company pels voltors.

Comentaris

  • El rei voltor. [Ofensiu]
    PERLA DE VELLUT | 06-01-2022 | Valoració: 10

    Volia posar-te un 100, però no hi ha.
    Saluts i bona nit.

  • El rei voltor. [Ofensiu]
    PERLA DE VELLUT | 06-01-2022 | Valoració: 10

    Ací, sí que m'he divertit molt i m'ha fet molta gràcia, tot aquest relat.
    Per dir-ho d'alguna manera especial, has tingut molta fantasia a l'hora d'escriure-ho.
    Sí, el rei és un voltor. ha, ha, ha...
    Saluts.

  • Disfressa[Ofensiu]
    llpages | 02-01-2022 | Valoració: 10

    Amb una imaginació en estat de gràcia, has bastit un relat que vol disfressar una realitat vergonyosa. A veure si d'una vegada aconseguim que es tregui la careta i tothom s'adoni del que tothom ja sap: el rei està nu. Bona feina, Carles!

  • la darrera frase[Ofensiu]
    Carles Linares | 29-12-2021

    Escriure és sovint divertit. Quan torno a llegir aquest relat, sembla que tot és pensat per arribar a la darrera frase, sobre el rei i els voltors. I m'agrada molt així, només... no és la veritat. La realitat és que aquesta última frase m'ha sortit quan ja tot el relat era ja escrit. La cirera sobre el pastís.
    Explico això, perquè, com deia, entendre com una història s'imagina, es forma al cap i s'escriu, ho trobo molt interessant.

    I quan llegeixo textos d'altres relataires, sempre procuro imaginar-me com ho han fet...

  • Ostres![Ofensiu]
    Prou bé | 28-12-2021

    Aquí si que n'hi ha d'imaginació i de la bona!
    Amb total cordialitat

Valoració mitja: 10

l´Autor

Carles Linares

57 Relats

200 Comentaris

14977 Lectures

Valoració de l'autor: 9.75

Biografia:
De nacionalitats francesa i Suïssa, visc a Alemanya i sóc una barreja de catalana, murcià, savoyarda i suís alemànic.
M’he enamorat de la llengua catalana i encara l’estic aprenent i treballant, i el camí és llarg...
Si us plau, perdoneu les faltes que encara en trobareu massa en els meus textos, però, com es diu, de mica en mica s’omple la pica i el meu objectiu és que cada vegada n’hi hagi menys, però també publicar aquí textos que us faci riure i somriure.
Si trobeu faltes més grosses que una casa, m’ho podeu dir als comentaris, moltes gràcies per endavant.

Bilder hochladen

RIURE DE TOT ABANS D'ESTAR OBLIGAT D'EN PLORAR (Beaumarchais)

charles.linares@gmail.com

Com ho podeu veure, en el nom d'usuari, he tret la H per catalanitzar-lo ;-))