Trencadís

Un relat de: Pallars
Per sort no passa gaire sovint però quan té el pap ple arreplega tot allò que li cau a les mans. Avui mateix, tot traient la pols del menjador, s’ha despatxat amb el gerro de sant Jordi -a casa l’anomenen així perquè és on va a parar la rosa vermella que ell li regala sempre per aquesta diada-, i n’ha fet un bon escampall pel terra. Minuts abans, just després de fer el llit de matrimoni que l'ha deixat mig desronyonada, s’ha carregat el despertador estavellant-lo contra la paret, el mateix que ell li regalà quan van complir les noces de plata, aviat farà cinc anys.
Té els ulls desorbitats, però el cas és que no plora. No plora mai. Li pot més la ràbia que la pena. Per un moment és capaç d’aturar-se i reflexionar. I de la reflexió arriba a la següent conclusió: sempre que li plagui ho tornarà a fer. Perquè no hi ha millor teràpia que la del “trencadís”
I, entretant, que ell segueixi portant el sou a casa que de posar ordre a la llar ja se n’ocuparà ella. Com sempre!

Comentaris

  • Gràcies Pallars...[Ofensiu]
    Romy Ros | 04-04-2020 | Valoració: 10

    Pel teu amable comentari al meu relat dels colors dels mesos. M'esperona seguir escrivint.
    Sempre és un plaer trobar comentaris a lo que una escriu...
    M'ha fet gràcia aquest teu relat tan Trencadís, perque descriu una situació de la vida quotidiana més habitual del que estem acostumats a exemplificar: ella treballa incansablement a la llar i ell porta el sou a casa. Ell és un sic "sapastre" i trenca tot el que troba al seu pas: és producte de la ira? o es producte de la desvalorització que fa de les tasques que ella dur a terme? Això no m'ha quedat gaire clar, però això també posa la guinda al teu relat.
    Una cordial salutació..- Romy Ros.-

  • Trencar per trencar.[Ofensiu]
    PERLA DE VELLUT | 30-03-2020 | Valoració: 10

    Vaja, vaja, si ell està sempre trencant i ella li ordena la llar, on va parar la situació.
    Doncs ja tindrà prou paciència aquesta dona...!! M'ha sorprès molt aquest relat, Pallars.
    Saluts
    PERLA DE VELLUT

  • Aguantar [Ofensiu]
    Aleix de Ferrater | 23-02-2020 | Valoració: 10

    Hi ha situacions molt dures que alguns, com la teva protagonista, aguanten amb estoïcisme. Una forta abraçada.
    Aleix

  • Trencar per trencar...[Ofensiu]
    Nil de Castell-Ruf | 20-02-2020 | Valoració: 10

    Santa paciència ha tenir més d'un home amb la seva esposa, dones depressives o esquizofrèniques!, per què ja em direu que és això de fer trencadissa sense solta ni volta. Es clar què... ves a saber perquè ho fa? Un relat que colpeix i ressona dins el cap de qui ho llegeix. Ah! on dius "Noces de plata", no creus que hauries de dir "Noces d'argent" o posats a fer "Bodes de plata" com es diu normalment avui dia imitant la forma castellana. Nil.

Valoració mitja: 10