Tan fràgils

Un relat de: franz appa

Tan efímers com som,
lluitant amb mans tan febles
contra l'incontenible broll del temps.

Tan febles com som,
oposant la pell tan minsa
a la incúria inclement del vent.

Tan minsos com som,
remuntant amb cordes tan fràgils
els erts estimballs de l'univers.

Tan fràgils com som,
desafiant amb cors tan tendres
la compacta buidor del gel.

Tan tendres i fugissers,
ens aferrem al més vast anhel.
Mentre som encara un batec,
inventem amor,
ajornem la mort.

Comentaris

  • i tanta fragilitat[Ofensiu]
    Virginia Fochs | 10-10-2009

    (que ens queda) per viure en les nostres vides... sense ella l'art ho hagués tingut difícil! M'ha encantat l'enfocament del teu comentari a Salvador ;-) coincideixo plenament... jo escric per donar una oportunitat a totes les vides que hi ha dins meu. No hi ha un sol camí i aquest no és recte. És fràgil, com tu bé dius. Som fràgils. Tan fràgils... Una abraçada gran!!!

  • Què puc dir...[Ofensiu]
    Clar de lluna | 11-02-2008

    ...que no t'hagin dit?

    Felicitats!

  • Revelador[Ofensiu]
    Vilamala | 08-01-2008 | Valoració: 10

    Grandíssim poema, deixa ben clara la nostra fragilitat i la nostra capacitat d'aferrar-nos a la vida. Llàstima que quasi sempre la mort no es considera part de la vida, i es consideri tan sols això, mort.

    Ha sigut un plaer haver-te conegut i poder-te llegir.

    Gerard.

  • truca i truca[Ofensiu]
    megane | 04-12-2007

    Hola. El poema que m'has comentat el vaig escriure pel Repte poètic del Francesc Arnau, era el 9.
    Has encertat, les aranyes son la presènciade la por i de la mort, maten les seves victimes amb trampes, o sia, abans de tenir-les.
    Espero poder tancar un cicle. Tens raó. Ja m'han dit altres que no puc estar parlant sempre de la mort, però com tu dius, és ella que ens truca a la porta.
    m

  • Sóc la tarragonina[Ofensiu]

    M'ha agradat el teu poema. Jo no serveixo per la poesia, però m'alegro que t'hagi agradat el meu relat de "la guerra del francès".
    Escriure és compartir, estimar, besar el teu cor al paper, crear del no res uns personatges, unes vivències... obrir horitzons inexplorats, donar forma a allò que encara no és, no existeix, perquè està cobant-se a la nostra ànima interior.
    Crec que tots nosaltres, els que escrivim en català, fem a més un acte de rebel.lia, d'autoafirmació, de llibertat. El futur és a les nostres mans. Tarragona endavant! Catalunya endavant! Defensem la nostra llengua, això sí: respectant totes les demés. Les llengües són riquesa, cultura, joliu. TOTES.
    Fins la propera (sí, m'estic fent gran, penso massa, ja ho se).

  • inventem l'amor[Ofensiu]
    Antoni Casals i Pascual | 05-11-2007 | Valoració: 10

    mentre ajornem la mort...
    i això, en canvi, no ens dóna fortalesa sinó que reflecteix la nostra fragilitat. Imatges rodones, com han dit abans, que encerclen un to cadenciós.
    Molt bon poema!

  • Millor...[Ofensiu]
    Bonhomia | 01-11-2007 | Valoració: 10

    ...consell impossible. Si, som tan fràgils com una bombolla de sabó, però com tu dius al final cal aportar a la nostra vida més vida, més soroll excitant que ens faci pensar en el que, encara que sigui una fantasia, són somnis, i tenim dret a somniar.

  • ginebre | 28-10-2007

    viure i estimar perquè mentrestant la mort està distreta (idea d'en Buckowski, em sembla).
    m'agrada especialment aquesta forma, el ritme repetitiu,en cada estrofa:
    tan minsos
    tan efimers
    tan febles
    i el contrast amb la duresa del medi,
    l'implacable temps, el vent, el gel, el fred,
    molt reeixit en fons i forma.
    Coherent, rodó.

  • Fràgils, com cireres en un cistell[Ofensiu]
    Unaquimera | 26-10-2007 | Valoració: 10

    Efímers, febles, minsos, fràgils, tendres, fugissers: així som, en efecte.
    Per això lluitem, remuntem obstacles, desafiem desastres, naveguem aferrant-nos a desitjos com fars que guien la nostra travessia, mentre s'enamorem i avancem cap a la mort, que espera al port definitiu.

    També jo arribo al teu poema quan un munt de comentaris anteriors han fet observacions molt encertades sobre ell. Coincideixo en el poder provocador d'imatges que tenen els mots que has anat triant, però sobre tot m'admira l'estructura original i interessant de xarxa que has anat confeccionant.
    D'aquesta manera, el poema és com un cistell ple de cireres/versos: en agafar/llegir un, i mentre admires el seu color i la lluentor que desprèn, mentre l'assaboreixes i rossegues el pinyol que conté sota la carn gustosa, et trobes entre els dits/davant dels ulls un altre que ha arrossegat aquell, encadenat a ell però amb forma pròpia.

    Com les cireres, som fràgils davant a les mossegades...
    Ah, m'agraden les cireres... i el teu poema!
    I el seu final, on parles de Batecs, vida, amor i mort m'ha recordat un relat meu que t'ofereixo directament, sense més instruccions ni intermediaris.

    També t'ofereixo una abraçada forta, ferma i duradora, per si et ve de gust posar-te-la,
    Unaquimera

  • Bellíssima brevedat,[Ofensiu]
    RATUIX | 26-10-2007 | Valoració: 9

    bella explicació escrita del què som... Humanitat i prou.

  • gypsy | 26-10-2007 | Valoració: 10


    "remuntant amb cordes tan fràgils
    els erts estimballs de l'univers."

    com a metàfora la trobo bellíssima, que mostra que vivim a la corda fluixa i som autèntics equilibristes.

    Ser batec, ajornar la mort, tots estem fets de la mateixa pasta, aquella que s'anomena supervivència i és primigènia i irracional.

    molt bon poema, un plaer llegir-lo!

  • bufanúvols | 25-10-2007 | Valoració: 10

    Tan fràgils en l'amor, en l'espera, en la por...

    "Mentre som encara un batec,
    inventem amor,
    ajornem la mort."

    M'ha agradat.

  • una realitat....[Ofensiu]
    MarBlava | 25-10-2007 | Valoració: 10

    feta preciós poema...

    Sóm tan fràgils i lluitem tant al mateix temps...

    M'ha encantat les imatges que provoquen els teus versos, son imatges de fragilitat, petitesa en un univers inabastable...però els teus últims versos demostren la força de les nostres petites ànimes...

    Et felicito per saber transmetre amb tanta delicadesa aquetes paraules.

    Una fràgil abraçada!

  • F. Arnau | 25-10-2007 | Valoració: 10

    M'ha agradat aquest poema teu, tot un cant a la vida, a la seua persistència, a la seua lluita contra els elements.
    Tot això està magistralment reflectit als tercets que comencen amb totes les nostres mancances (efímers, febles, minsos, fràgils, tendres i fugissers), i per rematar, com ja han destacat els companys, els dos darrers versos que són tot un cant a l'esperança:

    "inventem amor,
    ajornem la mort."


    Una abraçada!
    ... I molta salut!

    FRANCESC

  • Tan efímers[Ofensiu]
    Melcior | 24-10-2007 | Valoració: 10

    febles ,fràgils ,tendres i fugissers , i alhora tanta grandessa .
    Endavant!

  • Bon poema[Ofensiu]
    Sergi Yagüe Garcia | 24-10-2007


    Amb el regust nostàlgic de la mirada des d'un penya-segat, mar enllà.

    L'horitzó que albires és un altre, però igual d'inabastable.

    Sergi

  • l'home d'arena | 24-10-2007 | Valoració: 10

    Delicada elegia, musical, que va rodolant amb una cadència trista, com de fulla lliurada al vent.
    Bell, company. Una composició bonica, i vertadera.
    Sóc de la mateixa opinió que Sílvia, els dos versos finals tanquen el poema de forma magistral, com si aquella fulla caigués de sobte a terra, i la realitat es tornés encara més crua.

    Salut, i una abraçada!

  • partidaria de fragilitat...[Ofensiu]
    Noia de vidre | 24-10-2007 | Valoració: 10

    De ser poc i tot i ser tot i a la vegada no ser...
    m'agrada l'imatge, la carícia que et deixa el poema i com no, els mots que rera cada vers apareixen de puntetes i trepitgen fort...

    un plaer senyoret Franz!
    un peto

Valoració mitja: 9.93

l´Autor

Foto de perfil de franz appa

franz appa

150 Relats

933 Comentaris

168450 Lectures

Valoració de l'autor: 9.90

Biografia:

Franz Appa és membre del Col·lectiu d'Antiartistes, que agrupa diversos autors compromesos amb l'art no professional.
Podeu saber-ne més al bloc antiartistes

Una part de les narracions publicades a RC, estan sent compilades i ampliades al web Històries de Tavanne , un projecte narratiu dinàmic i en evolució constant.

El Col·lectiu ha publicat també un manifest. . El podeu llegir complet a manifest antiart
Heus aquí un extracte:

(...) l'art i l'artista que proposem hauria de desprendre's de la professionalització i del reclam dels intermediaris que valorin i pregonin el seu art. En el domini de la utopia, es tractaria de pensar un món on cadascú podria obtenir les seves necessitats de subsistència pel sol fet de la seva existència, i per tant s'alliberés de la necessitat de guanyar-se el dret a la pròpia existència. En un món de la utopia marxista, doncs, no caldrien reconeixements ni professionals de l'art, ja que la dedicació sense retribució seria factible.
En l'actual món globalitzat, queden espais per a la creació artística no mercantil? Queda una possibilitat de democràcia a l'art -un art on la majoria creï i l'artista sigui un igual entre iguals? La sospita és que cada cop hi ha d'haver més marges i racons on la força del mercat es fracturi i concedeixi camp a l'autèntica creació. L'evolució de les tecnologies de la comunicació -només cal pensar en internet, en efecte-, però també el cansament i avorriment de la massa davant el producte artístic que emergeix avui del mercat, fan pensar que no estem desbarrant sobre un horitzó hipotètic però irrealitzable. Més aviat ens fa pensar que estem apuntant al que hi ha de més fecund ja en el nostre immediat entorn.
En definitiva, estem proposant un art:
-No professional, és a dir, creat per artistes que no en facin de la venda del seu producte el seu principal mitjà de subsistència
-Centrat en un medi d'intercanvi lliure de productes, fonamentalment gratuït, o en tot cas no dominat per intermediaris professionals del comerç
-Democràtic, és a dir, creat per una majoria envers una majoria.

Correu a: antiartistes@gmail.com