SOL I OMBRES

Un relat de: brins

Amunt el teló, comença la funció!
Apareix un llum fictici de plàstic que es balanceja penjat d’un fil, estels brillants de paper de plata parpellegen darrere d’una finestra simulada, i mobles molt antics tornen a tenir vida després d’haver-los esbatut la pols. Els espectadors, submergits en un món de fantasia, comencen a pintar núvols de primavera en el cor; quan tornin a casa, tindran els ulls farcits de llum.
L’Aleix, el principal protagonista de l’obra, a partir del moment en què comenci la funció, ja no serà un home qualsevol, serà príncep, serà magnat, serà rei… compartirà gestos i paraules amb un públic entusiasmat que en acabar la funció l’aplaudirà i li demanarà autògrafs. Després, però, en sortir al carrer, haurà d’enfilar soliu cap a la pensió on s’allotja i sopar enmig d’un feixuc silenci; les gires li demanen estades llargues fora de casa, i ell les accepta per poder sobreviure; cada nit necessita trucar a la seva familia, per poder sentir-ne el caliu.
Demà, però, oblidarà el sacrifici que li exigeix la professió d’actor i revifarà l’ànim; tornarà a oferir a un públic fervent hores màgiques de sol i de mel; farà esclatar un foc intrèpid d’emocions capaç de fondre qualsevol escull, i tornarà a sentir que el públic és part de la seva família.
Demà, tornarà a començar la funció!

Comentaris

  • Enhorabona!!![Ofensiu]

    Benvolgut / benvolguda relataire:

    Enhorabona! El teu relat ha estat seleccionat pel jurat d’autors i d'autores de l'Associació de Relataires en Català, com a finalista del IX Concurs ARC de Microrelats "Arts" i per formar part del volum recopilatori amb totes les obres finalistes.

    És per això que, en haver quedat seleccionat/ada en la convocatòria, t’agrairíem que, al més aviat possible, ens fessis arribar l’autorització perquè el relat sigui inclòs al recull.

    Només cal que ens enviïs per correu electrònic a l'adreça: concursos.arc@gmail.com el text que adjuntem al final d’aquest comentari amb l’assumpte AUTORITZACIÓ PUBLICACIÓ ARTS, tot fent un copiar i enganxar, i complimentant les teves dades personals.

    Cordialment,

    Comissió Concursos

    ***********************************



    TEXT AUTORITZACIÓ

    En/na .........................................................................................................

    amb DNI. número ......................................................................................

    i nick/pseudònim relataire ............................................................................................

    AUTORITZO a l’Associació de Relataires en Català (ARC) a incloure el microrelat ...................................................................................................

    seleccionat del mes de ..............................................................................,

    del qual en sóc autor/a, en el recull de microrelats “ARTS” que s’editarà a finals de 2019.

    on vull constar amb el nom d'autor/a ............................................................... (en cas de no omplir aquest apartat s'entén que l'autor/a vol aparèixer al recull amb el nick/pseudònim amb el qual ha participat en el concurs).

    Així mateix també atorgo el meu consentiment per incloure qualsevol altre microrelat seleccionat al llarg de la present convocatòria i del qual jo en sigui l’autor/a i a difondre el seu contingut (en part o totalitat) pels mitjans habituals de l’ARC.

    Data .......................................

  • Gràcies...[Ofensiu]
    PERLA DE VELLUT | 07-04-2019

    Gràcies Brins, així queda la cosa. Mans a l'obra.
    Una abraçada...
    Perla de vellut

  • Hola Brins[Ofensiu]
    PERLA DE VELLUT | 06-04-2019

    Vull posar com a tema "La venda que hi ha en el món", titulat "Es ven", però la fotografia que he cercat és d'imatge en JPEG, la qual cosa no potser, no sé com cercar la que siga en formato JPG.
    Seria cercar una casa o un coche o un solar que tinga las palabras "Es ven".
    A vore, si la pots formalitzar tu, Brins.
    Gràcies de tot.
    Bona vesprada...
    Perla de vellut

  • Hola Brins...[Ofensiu]
    PERLA DE VELLUT | 06-04-2019

    Doncs estic intentant copiar una foto que tinc en l'escriptori i no sé com acabar de fer-lo. No trobe el HTML, de la imatge.
    A vore com puc fer-ho.
    Bo, doncs ja veuré com puc copiar-la.
    Gràcies si em dius alguna cosa...
    Un salut
    Perla de vellut

  • Gràcies...[Ofensiu]
    PERLA DE VELLUT | 29-03-2019

    Hola Brins, gràcies per les teues paraules per al meu poema, que m'acabes de llegir i per la reflexió que em fas sobre aquest. Realment he compost un poema, que denota molt d'amor i amb paraules senzilles.
    Una abraçada.
    Perla de vellut

  • Donar i rebre[Ofensiu]
    Montseblanc | 29-03-2019

    L’actor viu atrapat en la seva vida. La que ell ha triat i que a la vegada no és exactament la que voldria. Res és perfecte. Ho descrius molt bé. Viure una passió requereix sacrificis, que en aquest cas són recompensats pel públic, que a la vegada també rep la seva part de màgia.

  • Ben real[Ofensiu]
    Naiade | 28-03-2019 | Valoració: 10

    Un relat molt ben descrit, et poses dins la persona que interpreta i ens deixes fruir dels seus sentiments, sensacions , fins i tot feblesses. No per això deixa de ser un bon actor. M' ha encantat

  • Teló[Ofensiu]
    kefas | 20-03-2019


    Cada dia s’aixeca el teló per a tothom. Per als actors, dues feixugues vegades.

  • Hola Brins...[Ofensiu]
    PERLA DE VELLUT | 19-03-2019

    Les meues poesies, realment li pose molta fantasia i a la vegada faig moltes metàfores, doncs així els faigs amb molta tendresa i de amor, així com molt romanticisme, perquè a mi m'encanta fer-los així.
    Sobre el Tanka, vaja!, sí m'enganyat, havia de posar: "cloc els ulls" i és del verb cloure. Disculpa'm. A vore si el pot rectificar.
    Gràcies i una abraçada,
    Perla de vellut

  • Un regal[Ofensiu]
    E. VILADOMS | 17-03-2019

    Cada feina te el seu sol i les seves ombres, tu descrius molt bé les de l'actor. I de passada em regales una paraula que no coneixia: "esbatut", esbatre la pols.
    Fins al proper!

  • Els actors...[Ofensiu]
    Joan Gausachs i Marí | 14-03-2019 | Valoració: 10

    Els actors han d’estar sempre disposats a actuar, encara que estiguin segons els condicionaments emocionals poc predisposat a l’espectacle. Els actors mereixen tota la meva admiració i respecte.
    Tant que m’hauria agradat ser capaç de pujar a un escenari! Però, que hi farem! La timidesa no ho permet!

  • Molt bonic[Ofensiu]
    montserrat vilaró berenguer | 14-03-2019 | Valoració: 10

    Un relat ple de sentiments que descriu la professió d’ actors clàssics . M’ agrada con escrius

  • Hola Brins[Ofensiu]
    PERLA DE VELLUT | 13-03-2019

    On està el "pots del forum", que m'he fet un embolic, la veritat ( je je je je)...
    Mire i mire i observe... però res...
    Gràcies...
    Perla de vellut

  • Hola Brins[Ofensiu]
    PERLA DE VELLUT | 13-03-2019

    Gràcies per el teu amable comentari per al meu poema "Sols la teua vida", que m'ha agradat molt i és aixì, la vida és única per a tots i així em vaig inspirar en la naixença d'una vida nova. Doncs quan em vaig enamorar de la meua dona, per a mi va ser una nova vida que em va suggerir aquest poema.
    Una abraçada... i gràcies per la informació del Niporepte.
    Perla de vellut

  • Sobre el Niporepte.[Ofensiu]
    PERLA DE VELLUT | 12-03-2019

    Doncs, estic calfant-me el cap, com puc accedir al Niporepte que m'ha acabes de comentar que has editat. Com ho he de cercar...
    Gràcies si em dius alguna cosa al respecte.
    Una abraçada...
    Perla de vellut

  • Gràcies Brins...[Ofensiu]
    PERLA DE VELLUT | 12-03-2019

    Gràcies Brins, per la teua visita a la meua pàgina i per les teues paraules per al meu poema "La teua honestedat".
    Una abraçada...
    Perla de vellut

  • L'actor protagonista.[Ofensiu]
    PERLA DE VELLUT | 11-03-2019 | Valoració: 10

    M'ha sorprès aquest relat, amb molta fatasia i amb molta dedicació per al protagonista, on tota la narració és preciosa i amb el títol que té de Sol i ombres, li va com anell al dit.
    M'ha agradat molt, Brins.
    La meua enhorabona per tal relat.
    Una abraçada...
    Perla de vellut

Valoració mitja: 10