Regal sorpresa

Un relat de: Concurs ARC de microrelats a la Ràdio
Regal sorpresa

—Serà un regal espectacular —va dir el pare—. La nena serà tan feliç!
—No ho sé —va dir la mare—. Un ésser viu no és regala així com així.
—No has vist els ullets que fa quan ens ho demana? Li fa tanta il·lusió!
Parlaven en veu baixa per no despertar la Greta, que dormia a l’habitació del costat.
Quan els hi va demanar, ells es van quedar en estat de xoc primer i entendrits després. Demostrava tot l’amor que pot desprendre un cor innocent de deu anys.
—Pensa-ho bé, Albert. Primer tot seran alegries, però amb el temps, serà una càrrega.
—Però ella és la líder de la colla. Ha d’actuar com a tal.
—El tindrem a casa les vint-i-quatre hores, l’haurem de treure a passejar, no sabem ni què menja. No tenim pràctica en aquestes coses. Al final me n’hauré de cuidar jo, ja ho veuràs.
La Teresa va acabar cedint a contracor. Ell s’encarregaria de tot. Va ser una setmana de nervis, gestions i molts secrets. L’Albert estava excitat. La Teresa feia morros.
El dia de l’aniversari, de bon matí, la Greta va córrer al llit dels pares, s’hi va enfilar i cridà:
—Ja tinc deu anys! Vull el meu regal!
—Molt bé —va dir l’Albert—. Posa’t el vestit de princesa Disney i espera’ns al sofà.
Els pares van agafar de darrere el cotxe la caixa de cartó que tenien amagada, grossa, amb quatre forats de ventilació i un llaç vermell gegant.
La nena esperava al sofà, vestida d’Elsa de Frozen amb la perruca rossa que tant li agradava. La cara li resplendia de joia i picava de mans de pur nerviosisme.
—Aquí el tens —li va dir l’Albert amb un somriure de triomf —. Ja el pots obrir.
La Greta va treure el llaç vermell amb mans tremoloses, va estripar el paper de regal, va obrir la capsa i mirà dins. Un nen arraulit al fons de la caixa li clavava una mirada blava i atemorida.
—T’agrada? Es diu Nikolai i l’acaben de portar de Kiyv. Mira —va dir el pare aixecant-li la camisa al nen—, encara té metralla a la panxolina.
—Ostres papi! Jo el volia ros. Es pot canviar?


Signat:
Víctor Colomer

Comentaris

  • Sorpresa[Ofensiu]
    Prou bé | 03-05-2022

    Terrorífica la reacció de la nena!
    Molt contingut crític ben 0lantejat!
    Amb total cordialitat

  • regals[Ofensiu]
    Atlantis | 03-05-2022

    Crítica encertada sobre la "compra" de nens...adopcions mal plantejades, ventres de lloguer?...

    Sí, fa por...

  • Enhorabona[Ofensiu]
    Neus Marín Cupull | 03-05-2022 | Valoració: 10

    Realment és un relat de terror, però terror del bo.
    Felicitats, molt ben travat amb un final sorprenent, una mica macabra , però molt bo
    Molta sort,
    fins aviat,
    Neus

  • Relat rebut[Ofensiu]

    Relat rebut correctament. Entra a concurs.

    Gràcies per participar.

    Comissió XII Concurs ARC de microrelats

l´Autor

Concurs ARC de microrelats a la Ràdio

695 Relats

1206 Comentaris

298159 Lectures

Valoració de l'autor: 9.59

Biografia:
CARATULA CONCURS

Descripció

D’un temps ençà el microrelat (també anomenat, entre d’altres, microconte o microficció) ha guanyat presència en la nostra llengua: són molts i diversos els concursos literaris que hom hi pot trobar. Però hi ha una característica concreta que dota aquesta forma narrativa d’una potència increïble per difondre històries de ficció i noves veus creadores: la seva brevetat.

Basant-se en aquesta particularitat, l’Associació de Relataires en Català fa anys va endegar la campanya “ARC A LA RÀDIO” amb la qual pretén aconseguir, de forma successiva i seqüencial, implantar la lectura de microrelats en els programes de llibres i literatura de diverses emissores de ràdio.

Aquest concurs va néixer de la mà de dues dones amb empenta, allí cap a l'any 2010. Elles són Sílvia Cantos i Silvia Romero, i van proposar la creació del Concurs ARC de microrelats 2010. Secrets. Aquest concurs ha arribat al seu final de la mà de Ferran d'Armengol en els seus cinc últims anys. Tot sense oblidar als anteriors gestors; la Montse Medalla, Sergi G. Oset, Mercè Bagaria i Jordi Masó, tots ells i elles conductors del concurs en totes les seves etapes. Ni cal oblidar el recolzament constant de Toni Arencon, Montse Assens, Vicenç Ambrós, Laura Ropero, Gloria Calafell. Aquests últims anomenats hi són des dels inicis del concurs, i fins al final, i sempre a l'ombra però constant, Ferran Planell, últim president de l'associació.

Malgrat que aquest projecte ha deixat catorze reculls de microrelats i que l'any 2024 va ser l'últim projecte vinculat a l'ARC... No t’ho pensis més i deixa’t endur per la teva capacitat creativa! Escriu microrelats!!!!

Agrupació de Relataires en Català


SOM LLENGUA VIVA!!*!!