Presentació

Un relat de: Atlantis


Jo no soc la que escric.
jo soc l’altre.
Ella és molt més sensual
més tendre i harmoniosa
valenta i atrevida.

En canvi, jo
que visc a dins d’una metàfora
entre dos mons
que em tiben i m’esqueixen,
duc una màscara i un antifaç de cel
un vel i un mocador
esborronant la cara.

Només a voltes
se m’escapen els ulls
que volen caminar
fins a arribar els vostres.

Però tingueu-ho clar:
jo no soc la que escriu,
jo soc l’altre.

Comentaris

  • Llibertat per ser qui vulguis[Ofensiu]
    Montseblanc | 10-04-2023

    Sempre som dos, la que escriu i la que s'ho mira sense poder evitar-ho. I si m'apures, hi ha una tercera, la que surt als relats, als poemes. És la màgia de l'escriptura, podem ser molts altres i, la llibertat que no tenim (o que no ens permetem) al "mon real" la trobem als escrits.

  • Agraïments [Ofensiu]
    PERLA DE VELLUT | 20-03-2023


    Bona vesprada, Atlantis: Gràcies per la teua opinió sobre el meu poema Moreneta del meu cor.

    Em preguntes si la noia que he posat en la fotografia, "és la moreneta del meu cor". No
    ho és. Simplement, l'he posat de la web per a ressaltar el poema, amb aquesta foto, d'una morena.

    Cordialment.
    PERLA DE VELLUT

  • El sentit de la poesia[Ofensiu]
    Aleix de Ferrater | 18-03-2023 | Valoració: 10

    Quantes vegades ens hem preguntat què és la poesia? I una de les respostes, entre d’altres, és que pot ser la cara bé de la vida, la cara amagada de les persones, l’altra. El teu poema ho reflecteix perfectament. Una abraçada.
    Aleix

  • resposta al comentari al sr Garcia[Ofensiu]
    Atlantis | 15-03-2023

    Tens tota la raó sr. Garcia, tant "altre com tendre" haurien d'acabar amb a. Com que no és pot modificar i l'hauria de tornar a repetir deixo constància de l'errada.

    Hi ha algunes paraules que se'm resisteixen : altre i tendre, son una d'elles.

    Gràcies per l'observació. Fa dies que no et veia, ja no escrius?.

  • Potser[Ofensiu]
    Prou bé | 15-03-2023

    Potser perquè l'havia llegit a "les màscares" no he pensat en aquest altre sentit molt més profund que ha vist algun altre relataire! I el té aquest sentit!
    Amb tot el poema és molt bell!

    Amb total cordialitat

  • Dualitat [Ofensiu]
    llpages | 15-03-2023 | Valoració: 10

    Interpreto el poema, bellíssim, com una dualitat entre la persona i aquesta mateixa quan escriu, entenent que, amb l'acte d'escriure, d'alguna manera l'escriptor o escriptora es transformen i deixen de tenir punts en comú amb qui són quan no escriuen. Hi ha una metamorfosi quan un agafa el teclat i es posa a picar un text original, segurament s'hi expressen idees que trobaria agosarades en la vida quotidiana, hi ha una sensació de llibertat que et dóna ales a expressar-te sense limitacions. Un poema una mica críptic però que m'ha agradat.

  • Concordances.[Ofensiu]
    SrGarcia | 14-03-2023

    La poesia és molt bonica; expressa molt bé el dubtes sobre la sinceritat de l'escriptura i de qui escriu (uns dubtes que poden interessar a molts; a mi francament, tant em fa tot això)

    Hi ha una cosa que em fa ballar el cap: aquests "altre" i "tendre", no haurien de ser "altra" i "tendra"?

    Els que parleu català oriental teniu un problema amb això, problema que els que parlem en català occidental no tenim.
    Puc estar equivocat, pot ser que el teu jo literari canviï de sexe (o gènere, com es diu ara), en qualsevol cas, en els versos:

    Ella és molt més sensual
    més tendre i harmoniosa

    "tendre", hauria de ser "tendra", ja que ha de concordar amb "ella".

  • Vius dins d'una metàfora. [Ofensiu]
    PERLA DE VELLUT | 14-03-2023 | Valoració: 10


    Un poema refinat fins al límit de ser l'altre i ets tu mateix.
    Et done una gran alabança sobre aquest poema que és tota una metàfora, que hi ha per a pensar.
    Enhorabona, Atlantis.
    Cordialment.
    PERLA DE VELLUT

  • Quin bell poema!!![Ofensiu]
    Rosa Gubau | 14-03-2023 | Valoració: 10

    Preciós poema on expreses amb elegància qui és el protagonista i qui vols ser.

    Salutacions.

    Rosa

Valoració mitja: 10

l´Autor

Foto de perfil de Atlantis

Atlantis

160 Relats

1368 Comentaris

98452 Lectures

Valoració de l'autor: 9.92

Biografia:
From


M'agrada escriure, sobretot poesia , i compartir amb vosaltres els meus poemes.

El meu correu és fogirave@gmail.com