Preguntes

Un relat de: Atlantis


Qui m’ha robat la gavardina del pare
i de la mare la seva mantellina?
i la innocència?
Blanques les flors de neu
en aquest jardí que no em pertany.

Si em mires
tindré la sang vermella
del dia abans de néixer
i si no hi ets, encara no et conec,


talment dilluns.

Comentaris

  • Original[Ofensiu]
    MariaM | 02-05-2022

    Un bon dia, comença la setmana i el que sigui bo depen de tu.
    Original el relat.
    Cordialment.
    MariaM

  • Filial.[Ofensiu]

    Hi copso un conflicte filial no resolt. Allò que podia haver estat no ho ha pogut ésser, com si tot estigués ja marcat abans de néixer.

  • Bon dia, Atlanttis. [Ofensiu]
    PERLA DE VELLUT | 28-04-2022


    Et comente que m'has llegit el poema "En el nostre llit" i ben comentat. Gràcies.
    Però resulta que també tinc un altre titulat "El teu somriure", que està editat el mateix dia. No sé per què no me l'has comentat. Bo, quan pugues ja em diràs coses, sobre aquest. Gràcies per ser una bona amiga relataire.
    Cordialment.

  • Jo, ...[Ofensiu]
    Bonhomia | 26-04-2022 | Valoració: 10

    ... personalment, l'interpreto com una ressurrecció a si mateix/a després d'una adolescència o una aventura dolça, cercant una nova flor al cor que anhela i construeix una nova flor al cor per a ressorgir novament i gaudir d'un nou aspecte vívid.


    Sergi

  • resposta a Kefas[Ofensiu]
    Atlantis | 25-04-2022

    Tinc un poema que es titula Motius que respon a la teva pregunta. Que està escrit el dia 21 del 1 del 2013.

    De totes maneres és diferent escriure un conte, un assaig, un informe que un poema.
    Encara que hi ha poemes de diferents tipus: narratius, lírics, íntims, socials...tots ells tenen la característica que utilitzen un llenguatge connotatiu.

    "Exemples de llenguatge connotatiu

    Qualsevol mena de poema podria tractar-se com un llenguatge connotatiu creat pel mateix autor. De fet, moltes cançons i poemes només són interpretables pel mateix autor en tant que és l’únic que coneix les referències perquè podrien ser merament personals. "

    Bé, no et pensis que en sé molt...aquesta definició l'he buscat a Google, perquè ho explica molt millor que jo.

  • Perquè escrius?[Ofensiu]
    kefas | 25-04-2022

    Perquè t'entenguin, per entendre't, per tot això, per res d'això?

  • *Aclariment[Ofensiu]
    Atlantis | 25-04-2022

    Faig aquest aclariment a partir d’una petició de llpagés.

    Primer de tot, crec que els poemes no s’han d’entendre en el sentit literal. Sinó que han de suggerir sensacions, malgrat està bé donar pistes a partir del títol o d’algun element. I aquí hi fa falta, estic d’acord. És veritat que aquest poema és molt críptic. Va sorgir de manera automàtica arrel d’una situació concreta que té a veure amb la falta de comunicació que hi ha amb els pares i els fills. I la pèrdua. El títol original era: Arribada i Comiat.
    De fet l’he escrit a relats, en part per veure si “funcionava”. Ja veig que poc.
    Sr Garcia: lo del dilluns és “una coletilla” que m’he copiat de Garcia Montero. Pel què té el dilluns de significat personal.
    No sé si he aclarit alguna cosa. Ho sento, no us hi trenqueu el cap. Gràcies a tots per llegir-me i comentar.

  • Críptic[Ofensiu]
    llpages | 24-04-2022

    No l'entenc, ho sento. Per què no un aclariment per part de l'autora?

  • Tornar a l'inici[Ofensiu]
    Marnusa | 22-04-2022

    A vegades hi ha preguntes que no tenen resposta, deixant una sensació estranya... Tornar a l'inici pot ajudar.
    Gràcies per compartir

  • kefas | 21-04-2022

    no et conec.
    Potser perquè ni jo mateix sé on soc.
    I et puc certificar que de lladres n'està ple. Aquí també.

  • Dilluns.[Ofensiu]
    SrGarcia | 21-04-2022

    Potser parles de coses molt personals, però la veritat és que no entenc gaire bé la poesia.
    Especialment intrigant em resulta l'últim vers: "talment dilluns". No crec que sigui una oda a qui detesta els dilluns per haver de tornar a treballar.

  • En dilluns, les preguntes...[Ofensiu]
    PERLA DE VELLUT | 20-04-2022 | Valoració: 10

    Preguntes surrealistes que tal volta algun dia es podran resoldre.
    Molt bo i enginyós.
    Enhorabona, per tal poema.
    Gràcies per llegir-me els dos últims relats i per la teua bona opinió.

  • Respostes[Ofensiu]
    Prou bé | 20-04-2022

    Difícils X explicar uns records !
    Amb total cordialitat

l´Autor

Foto de perfil de Atlantis

Atlantis

163 Relats

1396 Comentaris

101222 Lectures

Valoració de l'autor: 9.92

Biografia:
From


M'agrada escriure, sobretot poesia , i compartir amb vosaltres els meus poemes.

El meu correu és fogirave@gmail.com