Ocàs

Un relat de: Naiade

Photobucket

Restes rovellades
marcides entre deixalles
esquincen el calze
que emparava el gineceu.
Receptacle sagrat
engendrador de vida
ara a la sort dels elements.
Altra hora fèrtil paradís
d’on rajaven rius escarlata.
Racó amagat entre les heures
on sadollaren plaers i desitjos
dipòsit de la llavor de l’avui.

Comentaris

  • Retorn els orillans [Ofensiu]
    lluis perealbert | 10-07-2011

    Es força curiós i altrament fantàstic lo que pots despullar amb els teus placentes mots un sola imatge . Tal vagada tens un ric glosaria de mots que fan ....fantasia imaginaria de llor que escrius amb mirar la fotografia. per cert soc un gran fan de fer fotos a les portes,potser ets podrien inspirar-te . felicitats pel poema.

  • Cicle vital. Esperança.[Ofensiu]
    aurora marco arbonés | 30-03-2011 | Valoració: 10

    El calze, engrendador de vida, fértil paradís, espai on sadollaven plaers i desitjos no és ARA un terreny erm, ans al contrari, és el receptacle on la nova llavor esclatarà en fruit.

    És el cicle vital. Allò que mor dóna lloc a una vida nova

    Preciós poema

  • Fantàstic![Ofensiu]
    joanalvol | 11-03-2011 | Valoració: 10

    Un poema ple de sentit, de melangia i també d’esperança. Sempre som “a la sort dels elements” que canvien cada nano segon, com canvia tot. Com canvia “el fèrtil paradís” i els “rius escarlata”. Res en l’univers no és fix, ni res no es perd. Cada acció, cada pensament, que en el present es posa en marxa, dóna la corresponen llavor. No cal pensar quins seran els fruits, doncs en cada estona tot varia.

    M’ha agradat sobretot el to en que l’has escrit.
    Petons
    Joanalvol

  • Curiós[Ofensiu]
    Bitxa | 02-03-2011 | Valoració: 10

    Molt curiós el que et va inspirar la imatge. Crec que és un poema molt plàstic, sona molt bé. I utilitzes un vocabulari molt ric, almenys per mi.

    Aprenc.

  • Precís i ben concentrat[Ofensiu]
    Marc Freixas | 26-02-2011

    Poema d'aquells
    que es llegeixen sols.
    Precisió en cada vers
    i sense massa floritures.
    El pas del temps
    es concentra en aquestes línies.
    Enhorabona!!
    Gràcies per les teves felicitacions.
    Una braçada ben literària.

  • És un plaer, cada cop més llegir-te paraules així[Ofensiu]
    llamp! | 24-02-2011 | Valoració: 10


    Amb ritme, consonància, curt però sabrós. Pautant les "R"... Restes... Receptacle... Racó...

    I no obstant som les mateixes persones, que creem universos paral·lels i que gaudim navegant d'un cantó a l'altre, a la deriva... a la recerca de no res... de la màgia dels sospirs.

    Molts records!



    Centellejant!

  • la nostàlgia[Ofensiu]
    Galzeran (homefosc) | 16-02-2011

    i el desig juguen a cuita amagar, i el temps ens dóna la mesura exacte del lloc on rau tot allò que és important, malgrat se'ns rovellin els cadenats, i les claus de pas.
    Un poema que parla d'això, del pas del temps, del record i de la fugissera realitat. Bon poema Naiade! Felicitats!

    Ferran

  • El pas del temps[Ofensiu]
    Unaquimera | 16-02-2011 | Valoració: 10

    El teu darrer poema parla de la lluita del que és temporal contra la desaparició total, del que va tenir sentit envers la pèrdua, de l’erosió que exerceix el pas del temps sense contemplacions damunt gairebé tot.

    Has fet evident, vers a vers, aquest pas del temps... l’ocàs del dia, d’una època, de la vigència i de la vida, no són més que diferents moments de decadència i abandó que arriben més aviat o més tard, però que sempre arriben.
    Més ... si mentre van ser vigents, vius i desperts van aconseguir plantar llavor i aquesta va donar fruit, llavors no patiran la mort en termes absoluts, oi?

    T’envio una abraçada viva i desperta,
    Unaquimera

  • Un poema[Ofensiu]
    Josep Ventura | 15-02-2011 | Valoració: 10


    Amb una sensibilitat meravellosa, m’encanta
    Felicitats
    Josep

  • És bo[Ofensiu]
    Lavínia | 15-02-2011 | Valoració: 10

    Ets molt descriptiva i tens una gran sensibilitat, Nàiade. M'agradat molt el poema.

    Una abraçada

  • Feminitat[Ofensiu]
    Aleix de Ferrater | 15-02-2011 | Valoració: 10

    Poesia, poesia fantàstica! És molt descriptiva i crec que bastant clara a l'hora d'entendre l'ocàs de la fertilitat. És una etapa difícil, també per l'home que ho veu, però quan intento imaginar-ho se'm fa molt complicat. Suposo que és un bon tema per escriure, per a desfogar-se i per fer palès una situació tan real com la mateixa vida. Et felicito pel teu llenguatge i sobretot per les imatges tan fotogràfiques que desprèn aquest poema. Molta sort! Una abraçada, amiga.
    aleix



  • poema que desprèn força i[Ofensiu]
    joandemataro | 15-02-2011 | Valoració: 10

    com sempre escrit amb un llenguatge esplèndid
    gràcies per ser tan amable amb mi
    una abraçadota
    joan

Valoració mitja: 10

l´Autor

Foto de perfil de Naiade

Naiade

246 Relats

1711 Comentaris

274885 Lectures

Valoració de l'autor: 9.91

Biografia:
Fa temps que escric, necessito plasmar el que porto dins. També m'agrada pintar, pel mateix motiu.
Però escriure per un mateix no té cap gràcia, necessito estar en contacte amb gent que també li agradi i poder compartir i intercanviar opinions, consells.
Varen parlar-me de relatsencatala i aquí estic, satisfeta de formar-ne part.

R en Cadena



(fes clic a la imatge i descobreix què és "R en Cadena")


Lèvingir en va encadenar i jo he passat la cadena a orchid i entortilligat. També a gaia1, Follet, Blaumar i Atlàntida

Per qualsevol cosa aquest és el meu e-mail:

mlloretp@gmail.com